Jetje, Ook jij bedankt voor je reactie! Het is me wat he zwanger zijn. Ik moet zeggen hormonen doen precies wel veel. Ik kan over vanalles en nog wat ineens in paniek schieten Niet enkel of het al dan niet goed zal gaan, maar wij zijn ook aan het verbouwen. En maandag was ik ineens in paniek ... gaan we wel genoeg budget hebben en blablabla amai amai!! Binnen enige tijd gaan we nog goed lachen om onszelf
hai hier ook meid onverwachts zwanger geworden en alles loopt goed (nu 39 weken en een dag) heb nooit een mk gehad voor zover ik weet xxx
Hai hai. Ook ik ben heel lang bang geweest en heb het nu ook nog regelmatig hoor. Zit ook wel een beetje in me. En komt ook door de vele verhalen die ik beter niet had kunnen lezen. En wat Fokje ook al zegt, als het mis gaat lees je daar eerder iets over (of valt het je meer op) dan wanneer het goed gaat. Na 6 maanden was ik zwanger en ik ben het nu gelukkig nog steeds. Geen bloedverlies gehad. Ook niet eerder een mk gelukkig. Toch ben ik nog steeds wel bang dat het mis gaat. Mijn moeder heeft 3 kinderen en ze heeft nooit een mk gehad.
Hoi, Bij mijn eerste zwangerschap was het in 1x patsboem raak en daar is een hele mooie zoon uit geboren die inmiddels 3,5 jaar is. Geen bloedingen gehad of andere rare nare dingen. (alleen een moeilijke bevalling maar das een heel ander verhaal) Nu ben ik voor de tweede x zwanger en dat was na 2 maanden raak, wederom geen bloedingen of andere naarheden. Ik heb nog nooit een miskraam gehad!
Die vraag is zo herkenbaar! Ik heb me weken afgevraagd of het wel goed zou gaan en al die verhalen van mensen bij wie het misgaat.... vreselijk natuurlijk maar je gelooft gewoon bijna niet dat jij het geluk hebt dat het bij jou wel goed zou gaan. Maar bij mij ging het in één keer goed. Ik was meteen zwanger, heb geen bloedingen gehad, 20-weken echo goed en gisteren een 30-weken echo gehad en ook dat kon niet beter. Succes meid! Het gaat echt vast goed. Want die kans is nog altijd veeeeeel groter.
Hoi meiden, Het duurde wel iets langer voordat ik zwanger was (ronde acht maar verder verloopt alles perfect In het begin heb ik me er ook wel zorgen over gemaakt, als zoveel vrouwen een miskraam krijgen, waarom ik dan niet, maar gelukkig is alles goed. Uiteindelijk is de kans dat alles goed gaat, veel groter dan de kans dat het misgaat, dat is ook belangrijk om in je hoofd te houden!
Het is eigenlijk ook logisch dat er zoveel positieve reacties zijn. Je hebt maar 10% kans op een miskraam 90% kans dat het goed gaat dus
Ik heb altijd de pil geslikt en was daarvoor altijd 1 keer in de 6 weken ongesteld. Ik ben eind augustus gestopt en werd weer 'maar' 1 keer in de 6 weken ongesteld. November dachten we laten we nou eens serieus wat proberen en nu ben ik 32 weken verder . Geen bloedingen of iets ergs tussendoor, gewoon in 1 keer goed raak. En dat terwijl ik me nog zo zorgen heb gemaakt in het begin en zelfs nog van m'n paard ben gevallen. Stress, de val, niks aan de hand het kan dus ook gewoon in 1 keer goed gaan!
Ook ik ben nog van een jonge hengst gevallen in het begin van de zwangerschap Hij is zelfs nog boven op mij terecht gekomen met 2 hoeven en onze kleine groeit als kool. Toch wel veilig daarbinnen
Bij mijn oma, moeder, schoonoma, schoonmoeder en bij mijzelf ging het allemaal goed zonder MK!! ik weet niet hoelang hun hebben geklust, maar wij zijn in Juni begonnen en begin December was ik zwanger.. Tot nu toe ook nog geen complicaties gehad.. xx
Ik was super onregelmatig ongesteld en zat me eigenlijk al een beetje druk te maken dat het wel eens lang kon gaan duren.... je raad het al in 1x raak! Geen complicaties en binnen nu en 2 weken mogen we haar eindelijk vasthouden Laat je niet gek maken door al die nare berichten en verhalen van anderen hoor!!! In de tijdschriften alle negatieve verhalen overslaan en niet naar idiote (bevallings)verhalen van 'ik heb een kennis die iemand kent die...." luisteren. Je gaat je zelf alleen maar onnodig gek en onzeker maken... Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!
Goed om deze verhalen eens te lezen! Het blijft een onzekere tijd maar dit helpt zeker voor "positive thinking"!
ook @mijnkleine: Tot hoe lang zijn jullie blijven rijden? En reed je niet zo intensief als altijd? Ben benieuwd, ik rijd nu nog net zo als voorheen maar heb dan ook nergens last van. Er zit natuurlijk ook nog niets in de weg! Ben benieuwd. Groetjes!