Bij wie was het ineens goed zonder miskraam?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Deke, 8 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Hier ook so far so good. :) Was zwanger in tweede ronde.
    Heb wel eens gehoord dat elke vrouw wel eens een mk of bbz krijgt, maar ik denk dat je altijd van het positieve moet uitgaan.

2. MijnKleine

MijnKleine Fanatiek lid

13 jan 2009
    1.521
    0
    36
    Dressuur amazone & instructrice
    Zuid Limburg
    Heb tot ongeveer de 14e week nog zo'n 6 paarden per dag gereden (ben beroepsruiter/instructrice), maar kreeg toen zó'n last van BI dat ik helaas moest stoppen. Mijn instructrice reed destijds nog een maand voor de bevalling het NK Lichte Tour :) Zolang jij je goed voelt en je hebt een paard waar het verantwoordelijk op is kun je in principe gewoon door blijven rijden. Ik had graag zo lang mogelijk gereden, maar helaas!

3. Deke

Deke Actief lid

9 jan 2009
    252
    0
    0
    administratief bediende
    Oost-Vlaanderen
    Inkiewinkie, meestal gaat dat dan over mken die heel vroegtijdig optreden. Dat zijn dan niet echt mken te noemen.

4. Deke

Deke Actief lid

9 jan 2009
    252
    0
    0
    administratief bediende
    Oost-Vlaanderen
    Ah ja en met heel vroegtijdig bedoel ik nog voor je een test kan doen. Zo rond de 4 wkn

5. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Hier is het goed verlopen!
    In de eerste ronde zwanger en ondertussen moeder van een prachtige dochter!

6. Eline078

Eline078 Bekend lid

15 dec 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    eerste keer zwanger, gelijk super gezond kindje. geen miskramen of wat dan ook. ook ik was eerste maanden onzeker... miskramen komen veel voor maar t hoeft zeker geen standaard te zijn als je een baby wilt

7. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Euhm..hier ook in één keer. Maar de zwangerschap is niet echt gemakkelijk.

8. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    bij mij in 1 keer raak en in 1 keer alles goed..

Ben aug. vorig jaar gestopt met de pil en eidn okt/begin nov. was t raak.. half nov. positieve test..

Nu de laatste loodjes

9. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Dit is mijn eerste zwangerschap en zoals je ziet: helemaal goed gegaan!

Ik had die angst ook door de vele verhalen hier, maar niks aan de hand gelukkig ;)

Mijn moeder en zus hebben ook nooit een miskraam gehad.

10. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik precies een maandje later ;) In september gestopt met de pil en ik had half december een positieve test én een mooie echo van 5,5 week zwangerschap. Geen MK's dus.

Niet vanuit gaan dat iedere vrouw wel eens een MK krijgt hoor! Vrouwen krijgen gemiddeld 1,7 kinderen, dus dan zou meer dan 1/3 van de zwangerschappen eindigen in een MK. Lijkt me een beetje veel!

Gewoon van het positieve uitgaan, want als je bang moet blijven voor alles wat er fout kan gaan, dan kun je van je hele zwangerschap niet genieten. Meestal gaat het lekker goed!

11. Starfish

Starfish Actief lid

4 mei 2009
    485
    0
    0
    @ Deke: fijn dit topic, stelt je toch wel wat meer gerust hoor! :)

Maar het is net wat Elsbeth zegt....iedereen praat sneller over de mindere dingen omdat het forum ook daar een uitlaatklep voor is en daar word je natuurlijk sneller onzeker van!

Fijn die blije verhalen te horen! Ik ben namelijk ook zo'n onzeker type! ;)

12. BrasilPrincess

BrasilPrincess Bekend lid

24 mrt 2008
    593
    0
    0
    Hey meid na 2 jaar zwanger en alles verloopt volgens het boekje Mvr is net iets kleiner dan gemiddelden maar wel weer zwaarder dan gemiddelden ;) dus mijn bollie vermaakt zich prima.Was in begin echt bang alle kleine dingen maakten mij zorgen alle boeken gelezen van wat kan gevaarlijk zijn achteraf helemaal niet nodig geweest maarja ;) luisterden toen toch naar niemand .

liefs,

13. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Mijn moeder heeft vier kinderen gekregen en geen een miskraam, mijn schoonmoeder drie en ook geen miskramen.

Zelf ben ik zwanger van de tweede en ik heb ook geen miskraam gekregen.

Maar ik snap helemaal wat je bedoelt! Ik heb ook heel erg die angst gehad dat het mis zou gaan, met name bij de tweede omdat het tweeëneenhalf jaar geduurd heeft voordat ik zwanger was. (overigens was het wel onverwacht hoor, ik dacht dat het nooit meer zou gebeuren, zat er ook niet zo mee, maar als je dan eenmaal zwanger bent...).

Het hielp bij mij wel om afleiding te zoeken, dus lekker op de bank met een stapel tijdschriften of de dvd's van Friends en vroeg naar bed.

Succes! Het gaat vast goed komen!

14. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Ik ben vandaag precies 12 weken zwanger van de eerste en tot nu toe gaat alles goed. Een minimaal bloedverlies gehad de afgelopen twee weken, maar met de kleine is alles in orde.

15. kindje2opkomst

11 jun 2009
    57
    0
    0
    Amsterdam
    Hier ook goed nieuws hoor!
    Bij mijn dochter waren we gestopt met de pil en gelijk de eerste maand zwanger.
    Nu bij de tweede waren we na 3 maandjes zwanger en ook nu is alles gewoon goed.
    Dus maak je geen zorgen, de slechte verhalen worden eerder verteld, maar er zijn je een heleboel vrouwen voorgegaan zonder miskramen hoor!!
    Geniet er maar gewoon lekker van!
    x

16. MamavanRowan

MamavanRowan Actief lid

9 jun 2009
    205
    0
    0
    voorlopig thuisblijfmama
    Zeeland
    Wat een fijn topic.....
    Zit soms met een band rond mijn maag(niet echt natuurlijk) al die verhalen te lezen als het mis gaat,en dan voel ik zelf natuurlijk ook vanalles en nog wat...

Mijn eerste zwangerschap was ik ook zo verschrikkelijk onzeker,had toen ook paar keer bloedverlies..in de eerste 12 weken,maar is allemaal hartstikke goed mogen gaan..we mogen nu weer zwanger zijn..en weer ben ik super onzeker,zeg het ook nog tegen niemand..die eerste weken is het echt een geheimpje tussen mijn man en mij..

Lieft

17. valhalla

valhalla Niet meer actief

Hier ook twee maal in een keer raak, geen miskramen, geen bloedverlies en tot heden twee kwaaltjesloze zwangerschappen.

Je wordt ook vanzelf onzeker, je leest zo veel ellende. Ik weet het, ben een heel erg 'gezegend' mens. Maar het kan dus ook probleemloos gaan.

18. Ben hier ook ontzettend bang geweest voor een miskraam.. vroeg me af of ik wel zo'n wonder verdiende, of ik het wel kon. Bij iedere echo hield ik mijn adem in. Iedere keer zei ik tegen mezelf bij de meeste zwangerschappen gaat het goed, en vorige echo was goed, dus het zal nu heus ook nog goed gaan. Helaas wel bekkeninstabiliteit en nog steeds misselijkheid, maar goed, met de baby gaat alles goed :) we hebben er wel lang over gedaan om zwanger te worden (sept 07 begonnen, mrt 09 raak) maar mijn man was sterk verminderd vruchtbaar

Probeer er zelf in te geloven dat het meestal gewoon goed gaat, en dat jullie beebje ook gewoon sterk zal zijn ;)

19. Lepeltje

Lepeltje Niet meer actief

Hier ook een (tot nu toe) succes story :)

Ik was gelijk in ronde 1 zwanger, en ook nog nooit een miskraam gehad. Ik begrijp je onzekerheid ook heel goed. Ik was zelf de eerste weken ook bang dat er wat mis zou gaan, en nu af en toe nog steeds. Het is al weer een tijdje geleden dat ik bij de verloskundige ben geweest en dan schiet het toch af en toe door je hoofd dat het nog steeds mis kan gaan. Maar gelukkig begin in de kleine te voelen, en mag ik volgende week weer naar de verloskundige, en als je dan de bevestiging krijgt dat het helemaal goed zit neemt dat al je onzekerheid weer weg!

Blijf positief denken en zoals al meer hier is gezegd gaat het vaker goed dan fout!! Geniet van je zwangerschap!

xxx

20. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

bij ons ook in 1 keer..was dan niet gepland maar tot nu toe gaat alles hartstikke goed en overmorgen ben ik uitgerekend. dit is ons eerste kindje. ook een hele makkelijke zwangerschap gehad dus ik heb echt niks te klagen..naja de bevalling zit er nog aan te komen maar ik ga ervan uit dat die niet al teveel gedoe met zich meebrengt

Deel Deze Pagina