Mijn eerste kindje is nu 4 en halve maand oud en ik ben nu bijna 5 weken zwanger van de tweede. Dit was een bewuste keuze. Wie is er ook snel zwanger van de tweede? (of derde, vierde, etc..). Of heeft 2 kindjes kort op elkaar? Hoe reageerde je omgeving? Ik denk dat ik vaak de vraag zal gaan krijgen of het gepland was. Of dat mensen het niet verstandig vinden. Moet ik me voorbereiden op vervelende opmerkingen? En ook: Hoe vind je het zelf om 2 kindjes zo snel achter elkaar te hebben? Is het echt heel zwaar? Of vooral ook heel leuk? Lijkt me leuk om te praten met lotgenoten .
Tussen mijn 2 meiden zit 10 maanden. De oudste is van 09-2013. Jongste is van 07-2014. Ben weer zwanger en uitgerekend in 03-2016. Erg zwaar maar is even inkomen. Vervelende opmerkingen niet echt gehad trouwens.
Zo dat is inderdaad kort, ik dacht dat ik al snel was haha! Dan was je dus na 4 weken alweer zwanger? Oef, toen moest ik na de bevalling nog helemaal niet eens denken aan iets gezelligs in bed zeg maar . Knap hoor! Niet helemaal gepland denk ik?
Wel een wat groter leeftijdsverschil, maar merk toch dat mensen dit ook snel vinden hahaha. Daarom dus ook even mijn (voorlopige) ervaring, haha. Mijn dochtertje is ruim negen maanden en ben bijna 14 weken zwanger van de tweede. Zeker zo gehoopt, maar toch niet verwacht dat het zó snel zou zijn, haha. Krijgen wel eens de vraag of t zo gepland was en ook dat mensen denken dat we voor een heel elftal willen gaan. Ik vind dat soort opmerkingen helemaal niet erg. Voor ons is het in meerdere opzichten een verstandige keuze, die gewoon goed voelt. En zo te lezen voelt t ook zo voor jou! En jij bent uiteindeljjk degene die het moet doen, samen met partner. Wel ben ik een beetje zenuwachtig hoe het zo zal gaan... Gelukkig is dochtertje heel gemakkelijk, dus hoop dat dat so blijft haha. Veel succes met je zwangerschap!
Wat leuk, gefeliciteerd! Dat is zeker kort op elkaar Ik ben zwanger geraakt toen mijn zoontje 10,5 maand oud was en ik heb wel een paar keer de vraag gekregen of het gepland was. In mijn omgeving is het 'gewoon' om 2,5 jaar tussen kinderen te 'plannen', voor zover dat kan. We hebben vijf jaar op mijn zoontje moeten wachten, we hadden zelf niet helemaal verwacht (wel gehoopt uiteraard!) dat het nu wel snel raak zou zijn! Na de eerste terugplaatsing positief getest! Het wordt nu (lichamelijk) wel wat pittiger, omdat mijn mannetje wat pittiger wordt hihi.
Gefeliciteerd 😊! Ik ben nu bijna 35 wk zwanger van de tweede, 13/12 uitgerekend. Onze dochter word 16/11 1 jaar, als de beeb zich een beetje aan de uitgerekende datum houd schelen ze elkaar dus ongeveer 13 maanden. Lees dat t nog sneller kan 😅. Je zou kunnen zeggen dat het een 'bewuste' keuze is, maar wel voortkomend uit noodzaak en totaal niet verwacht. In nov 2013 is bij mij de diagnose premature ovariele insufficientie gesteld. De arts zei toen dat binnen 3 maanden en 3 jaar 'de overgang' zijn intrede zou doen. Het was niet 'zwart-wit' maar onze kansen op een kindje zouden heel klein zijn, ook met IVF. Dat traject werd met enige voorrang ingezet en we hadden 3 cyclussen om het zelf te proberen. Op de dag dat ik zou starten met de hormonen voor IVF behandeling, testte ik positief. Hadden we nooit durven dromen, de kans was zo klein statistisch/medisch gezien. 3 maanden na de geboorte van onze dochter weer naar de fertiliteitsarts geweest en we konden voor de zomer starten met IVF. Weer hadden we 3 cyclussen om het zelf te proberen. Dat hebben we wederom gedaan want met zo weinig eicellen wil je er niet een verloren laten gaan zonder het op zn minst te proberen. Cyclus 2 was raak 😳, het ongeloof was net zo groot als de eerste keer. En nu nog steeds bevat ik het niet helemaal. Hoe kan het ... Eerst word je verteld dat er heel weinig kans is en dat je ernstig rekening moet houden met t feit dat je kinderloos achterblijft, je gaat voor IVF en tot 2x toe voordat je start met de behandeling gewoon op natuurlijke wijze zwanger geraakt. Het blijft een wonder ... De laatste 5 weken nog goed doorkomen nu en hopelijk een gezond zusje voor onze dochter op de wereld zetten in december.
Ik ben 39 weken zwanger van de vierde. Onze oudste is 4 jaar en bijna 2 maanden. Wij hebben hier bewust voor gekozen. Tussen 1 en 2 zit 15 maanden Tussen 2 en 3 zit 17 maanden Tussen 3 en 4 zit straks zo'n 17/18 maanden. Er zitten drukke momenten bij, zeker, maar ik zou niet anders willen.
Ikzelf niet maar mijn zus haar jongste 2 kindjes zit maar 10 maanden leeftijds verschil tussen . Het was niet gepland maar van harte welkom. Aangezien dat haar 4de kind werd was de famillie in lichtelijk schok haha maar dat draaide zo bij hoor. Mijn zus heeft het wel als pittig ervaren ook omdat de slaapritmes verschillen als de ene slaapt, wilt ander niet slapen en als die uiteindelijk slaapt word de andere wakker. Maar weet wel zeker dat ze ondanks het zwaar is enorm geniet van haar 2 baby's . Komt wel goed meid! Groetjes
Hier ook, mijn tweeling was 8,5 maand toen ik zwanger werd. Net als Mik81 kamp ik het voorstadium van de vervroegde overgang. Ik was zelfs al weer met IVF bezig na de tweeling. Wij hebben altijd een wens voor een groter gezin gehad en deze diagnose weerhoud me niet van moed houden en doorgaan. Ik heb er straks 3 onder de 1,5 en zal daarna ook wederom geen ac gebruiken. Sterker nog, er zijn nog cryo's uit ivf die we ook willen opmaken. En de vraag of het gepland is, er valt in mijn geval niets te plannen maar alleen maar te wensen en te hopen.
Onze dochter was 11 maanden oud toen ik weer zwanger bleek te zijn, maar dat is een miskraam geworden. Nu weer zwanger en dochter zal ongeveer 3 jaar en 4 maanden oud zijn als onze zoon geboren is. Had liever een kleiner leeftijdsverschil gehad, maar ja de natuur laat zich niet altijd plannen.
Mijn jongste is nu 9 maanden en ik ben bijna 32 weken zwanger. Ben benieuwd hoe dit strax gaat als de baby er is. Ik heb ookal 2 oudere kindjes van 8 en 5 jaar, dus ons huisje is vol. Merk dat deze zwangerschap zwaarder is dan de vorige 3, ben veel moe en heb ook al flink last van harde buiken en druk. Qua vragen en opmerkingen valt het mee, de mensen die ons kunnen zeggen steeds dat komt helemaal goed, dit past e het bij jullie. terwijl ik de laatste week bij mn zoontje op school de opmerking heb gehad of het wel gepland was, en dat van wildvreemde eigenlijk.
Hihihi, nu stel je zelf de vraag die je zelf verwacht veel te krijgen Maar ik denk dat het goed is voor jezelf om je verwachtingen realistisch te houden, zodat je vervelende opmerkingen beter zult kunnen relativeren (hopelijk met al die hormonen). Als je er van uit gaat dat er stomme en onhandige opmerkingen gaan komen, dan is een simpele "oogrolbeweging" voor jezelf misschien genoeg. Of je maakt een script met pasklare antwoorden hahaha. Tussen mijn eerste en tweede zoontje zal straks zo'n 21 maanden zitten. Ik krijg al wel opmerkingen van: oooh, wat zul jij het zwaar krijgen! Dan zeg ik: nou, liever op die manier zwaar dan het idee moeten verwerken dat ik mijn zoontje nooit een broertje of zusje had kunnen geven. Fijne zwangerschap toegewenst!!
Tussen de 1e en 2e zit 12 maanden en 1 week, Tussen de 2e en 3e zal straks +/- 13 maanden zitten. Wij vinden het ideaal zo ! Soms natuurlijk wel druk .. Maar erg leuk ! De omgeving reageerde allemaal leuk en positief behalve mn schoonouders
Nouja, als het lang duurt klopt dat. Maar als je niet snel achter elkaar zwanger wil worden heb je daar natuurlijk wel invloed op en is het toch niet slim om het onveilig te doen. Dus mijn inziens plan je het dan dus wel een beetje als je eerst nog bescherming gebruikt en die dan op een gegeven moment de deur uit doet.
Haha ja dat besefte ik me ook toen ik het typte, maar heb het toch laten staan omdat ik het gewoon wilde weten en ik wist niet hoe ik het anders moest zeggen . Ik weet ook niet of ik het zelf per definitie een vervelende vraag vind hoor. Ik denk als je een jaar of langer wacht, je juist weer allemaal de vraag gaat krijgen of het niet eens tijd wordt voor een 2e. Het blijft altijd iets natuurlijk.
Hier zitten er tussen de oudste twee krap 9 maanden. Tussen de middelste en de baby komt 18 maanden als het goed is.
Oh dat is niet leuk zeg, je schoonouders nog wel! Dat zijn toch mensen van wie je hoopt dat ze wel blij zijn als opa en oma!
Ha nou dat denk ik niet hoor. M'n bloedwaarden en de echo's zeggen genoeg. Het zegt alleen dat medische wetenschap ook niet altijd exacte wetenschap is en ... Dat ik immens veel geluk heb. Er zijn dames met op papier betere uitgangswaarden bij wie het gewoon niet lukt. Heel oneerlijk. Ik ben me heel erg bewust van hoeveel 'geluk' ik heb ... Want dat zal het in dit geval toch wel zijn. Ben benieuwd naar hoe het zal zijn straks. Een pittige uitdaging maar wel een hele mooie en die ga ik graag aan 😃!