Wanneer besluit je nou echt..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Wollie92, 22 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wollie92

Wollie92 Fanatiek lid

19 apr 2016
    1.461
    11
    38
    Mijn vriend en ik zijn nu 4,5 jaar samen, wonen nu ook een tijdje samen en onze relatie loopt erg goed en we hebben beiden een fulltime baan met zekerheid. We hebben allebei een kinderwens en kunnen de hele dag door aan weinig anders denken. 's avonds op de bank is het dan ook vaak het gespreksonderwerp waar we dan heel lang over kunnen praten, niet alleen ''dromerige'' gesprekken maar vaak ook hele goede en serieuze gesprekken over alles wat er nou eigenlijk bij komt kijken, ik kan gerust zeggen dat ik bij dit soort gesprekken echt de kriebels in mijn buik voel van blijdschap en enthousiasme, maar ook van ongeduld.

Momenteel wonen we in een flat van zo'n 50m2 met 2 slaapkamers. Mijn vriend vind dat we hier in deze flat prima samen een kindje kunnen opvoeden, ik daarentegen heb vanaf het begin al tegen hem gezegd dat ik eerst wil verhuizen naar een groter huis, omdat ik ons dit hier in ons flatje helemaal niet zie doen en bij het idee al onrustig word (we wonen een paar etages hoog en hebben geen lift, daarbij is onze flat gewoon niet erg groot) dus zijn we momenteel druk aan het sparen voor ons eerste koophuis. We hopen dat als alles financieel een beetje meezit, we eind dit jaar kunnen gaan rondkijken hiervoor.

Maar wanneer besluit je dan om te gaan stoppen met de pil? Ik vind dit zelf heel erg lastig.. Mijn vriend zegt meestal ''Ja maar wie weet word je pas na een halfjaar of jaar zwanger, dan kunnen we net zo goed nu al beginnen'' En ik denk meer andersom, dat het allemaal ook te realiseren moet zijn wanneer het toevallig wel in één ronde direct raak is (want ook dat gebeurt wel eens), een baby kost natuurlijk ook geld, en niet alleen het huis wat we hopen te gaan kopen.

Nu loop ik natuurlijk hier al druk mee te lezen op dit forum, en lees ik (helaas) ook vaak verhalen van jullie dat de wens pas na een aantal jaren in vervulling heeft mogen gaan, daardoor ga ik ook weer nadenken..

Ik wilde het vooral ook gewoon even van me afschrijven, want het spookt regelmatig door mijn hoofd, misschien dat jullie nog adviezen oid hebben, die zijn van harte welkom.. want waar doe je nou uiteindelijk het meest goed aan?

Het helpt overigens ook niet mee dat ik een aantal zwangere collega's heb die daar met een heel mooi zwanger buikje rondlopen en lopen te stralen en glunderen;)

2. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    tja baby 1 kwam na 8 maanden proberen en baby 2 direct na het stoppen, was helemaal overrompeld en had het ook echt niet verwacht dat het zo snel zou lukken. (wel super blij natuurlijk ;) )
    ik zou ook ervan uit gaan dat het snel kan gaan. maar is het echt zo erg als het eerder komt?
    baby kost idd wel wat, al vind ik de kosten nog wel meevallen, kindermeubels e.d. en kleertjes kan je evt zelfs tweedehands kopen, veel kleertjes zijn ook weinig gedragen (meeste kleertjes heeft onze kleine niet eens aan gehad of nauwelijks bijv). grootste kostenpost is het verlies van inkomen (evt tijdelijk) en opvang en de luiers. (rond de 8-10 luiers op een dag is meestal in het begin wel gangbaar :) ) maar ook daar kun je gewoon de goedkope van de kruidvat nemen, die lekker hier veeeeel minder dan de dure pampers...

3. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Als je vanuit leeftijd geen haast hebt zou ik eerst op woning richten. Dat is een basis voor lange tijd, zeker als je gaat kopen en dan kan je vanuit de rust die die basis geeft je leven verder opbouwen, bijvoorbeeld door voor een gezin te gaan. Tuurlijk kan het nog een jaar duren maar je moet voor jezelf bekijken of snel zwanger zijn je toestaat optimaal te genieten en te zorgen, zowel voor de kleine als jullie zelf. Garanties heb je nooit in het leven, maar hier heel bewust gekozen voor het op orde brengen van een basis voordat we gingen proberen.

4. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik denk dat t belangrijk is dat je een thuis hebt. Een plek waar je jezelf kunt zijn, rust vindt, je veilige haven. Als he dat nu hebt zou ik t nu proberen. Als je een nieuw huis wil moet je dat opnieuw creëren. Ik ben honkvast dus voor mij is verhuizen nu echt geen optie. Een baby heeft geen benul van appartement of huis. Maar voelt wel hoe jij in je vel zit. Vwel belangrijker dan de grootte van een huis.

5. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Ik sluit me aan bij je vriend.

Wij hebben onze zoon gekregen op een flatje, zonder lift en met 2 slaapkamers. Wel groter dan 50m3 maar concept blijft het zelfde.

We zijn verhuist toen hij vijf maand oud was naar een eengezinswoning. Dat is allemaal prima verlopen. Je weet inderdaad niet hoe lang het duurt voordat je zwanger word, maar ik zou het niet laten afhangen van een woning.
    Ik werd pas na 3 jaar zwanger.

6. Boedah

Boedah Niet meer actief

Wij zijn al 2 1/2 jaar bezig en ik ben nog steeds niet zwanger.
    Zou nu willen dat ik niet zo lang getwijfeld had om al te beginnen, dan waren we nu misschien al verder in het traject.

Dat baby'tje komt wel groot mocht het wel snel gaan bij jullie

7. palomi

palomi Bekend lid

23 mrt 2016
    947
    0
    16
    ik zou ook gewoon stoppen met de pil als jullie er beide achter staan en er aan toe zijn.. mocht het snel gaan heb jer toch wel plek voor jullie kindje en mocht het lang duren zie jet het dan wel.. ik raakte van mn zoontje zwanger toen we nog thuis woonde en hebben hoogzwanger toen ons koophuis gekregen.. ideaal?? nee.. maar ook niet onoverkomelijk..

8. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Als het geen probleem is dat je nu zwanger zou raken.....dan zou ik niet weten waarom je zou wachten. Mocht je toch echt eerst liever verhuizen. Tja dan zou ik dus wel wachten

9. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik wilde ook nog liever wachten; op vast contract, spaargeld, dat soort dingen. Vriendlief vond dit onzin, er zijn altijd redenen om te wachten. We hebben toen vrij snel besloten er toch voor te gaan, en daar ben ik heel blij mee, want het is nog niet gelukt.
    Als je wel zwanger bent binnen korte tijd, is het dan zo erg? Jullie hebben een huis, met een extra slaapkamer, en zicht op een "echt" huis. Volgens mij zijn jullie vooruitzichten best goed om een kindje in te krijgen. Verhuizen met een dikke buik of jong kindje in niet ideaal, maar mensen doen t dagelijks, en als je hulp hebt van een sociaal vangnet is het prima te doen :)

10. Wollie92

Wollie92 Fanatiek lid

19 apr 2016
    1.461
    11
    38
    Bedankt voor jullie reacties, erg leuk om te lezen!

Ik zit nu wel steeds meer te denken om na de zomervakantie gewoon te stoppen (juli dus laatste strip) en dan zien we vanzelf wel hoe het loopt.. Wie weet duurt het inderdaad nog een hele tijd, en zo niet ja dan zie ik ons dan na 9 maanden ook al wel ergens anders wonen..

11. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Ik sluit me aan bij je vriend. Er is altijd wel iets wat te verbeteren valt voor je eraan wil beginnen. Maar er kan ook iets heel erg gebeuren (jij/je vriend wordt ernstig ziek). Het leven valt niet te plannen. Neem een gok, alles lost zich vanzelf op. Je leeft nu, je wens is nu. Doen dan!

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Het is vaak meer gevoel als verstand toch? Ik snap dat jij graag een echt huis wilt, maar je vriend heeft ook gelijk hoor, het kan prima waar je woont. Als je een Draagdoek hebt hoef je ook geen trappen op en af te sjouwen met kinderwagen. Wat wel handig is om te bedenken; als je een huis wilt kopen is het fijn om te sparen. Dat kan beter met 2 fulltime banen en geen baby als met een baby en een fulltime en parttime salaris (of 2 fulltime als je dat wilt en torenhoge kinderopvang kosten)

13. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Tegen de tijd dat je kindje er op zijn vroegst is ben je echt wel een jaar verder. Ik zou pas stoppen met de pil als je 2 cycli foliumzuur hebt geslikt en vaak mag je ook nog wel minimaal 1 cyclus ontpillen. De zwangerschap duurt ook 9 maanden, dus voor je het in de gaten hebt ben je alweer een hele tijd verder.

Ik zat eigenlijk in dezelfde situatie als jij 2,5 jaar geleden. Ik woonde ook in een appartement met 2 kamers met mijn man. Een paar maanden voor onze bruiloft ben ik met de pil gestopt, 7 maanden later was ik zwanger, 3 maanden later hebben we ons appartement verkocht en ongeveer 4/5 maanden later zijn we verhuisd. Ik was hoogzwanger dus ik heb rustig aan dozen in zitten pakken en geen zware dingen gedaan. Hele fijne verhuizing. Mijn man en ik zijn sowieso geen klussers, dus we hebben wel voor een huis gekozen waar we zo in konden.

Als je ook nog wil gaan klussen zou ik bedenken waar je hoogste prioriteit ligt: perfect zelfgeklust huis of een baby in een appartement/minder naar je eigen smaak afgewerkt huis. Buiten dat zou ik me echt niet laten tegen houden door een verhuizing. Een baby is echt een wonder waar je niet van uit mag gaan dat het (in een keer) lukt. Je hebt al een huis en je zou graag een beter huis willen, ik zou een mooi en realistisch plan maken hoe je dat wil gaan aanpakken en gewoon dat plan volgen of je nu wel of niet zwanger wordt.

14. Wollie92

Wollie92 Fanatiek lid

19 apr 2016
    1.461
    11
    38
    Bedankt weer voor jullie reacties

Foliumzuur is een goede inderdaad, ik weet dat zodra je wens er is en je ervoor gaat je moet gaan beginnen maar logisch natuurlijk om al zo'n 2 maand eerder te beginnen met slikken, dan kan je lichaam het alvast aanvullen.

Hoe zit dat nou precies met ontpillen? Bedoelen jullie dan echt een maand condooms gebruiken zodat je lichaam kan wennen aan het ontpillen? Zonder dat je dan dus al probeert zwanger te raken?

15. Annemiek125

Annemiek125 Niet meer actief

Zou foliumzuur slikken inderdaad, of multivitamines, ik heb vitaal zwanger van de kruidvat. Voor een kindje is het het allerbelangrijkste dat hij liefdevolle ouders heeft en een fijn thuis. Als jullie relatie goed zit en financieel, waarom dan niet ervoor gaan als jullie beiden willen?

Ontpillen hoeft niet persé. Sommigen willen eerst hun eerste normale menstruatie afwachten zodat het makkelijker is om de zwangerschapsduur te berekenen. En weer anderen willen voor hun gevoel eerst de hormonen uit hun lijf. Het is niet verplicht te wachten hoor, je mag gewoon zwanger raken na het stoppen met de pil. Het ontpillen heeft ook te maken met hoe je lichaam de normale cyclus weer oppakt. Zo kan je meteen weer vruchtbaar zijn maar kan ook iets langer duren. Zelf had ik kleine twee weken na mn pilstop/stopweek alweer vruchtbaar slijm en had toen cyclus van 25 dagen. Nu is het 30/31 dagen ongeveer. Mn lichaam moest wel even wennen. Wij deden het die maand wel met condoom maar meer als reden dat we toen nog niet zwanger wilde raken, maar had niet met eerst willen ontpillen te maken :) vond het wel prettig dat ik eens zag hoe mn cyclus zich weer oppakte. Succes met jullie beslissing!

16. Poppy4

Poppy4 Bekend lid

13 jan 2016
    707
    480
    63
    Wij zijn er pas aan begonnen toen we er allebei echt voor wilden gaan. En maar goed ook, want 9 maanden later werden we papa en mama. Ik heb niet getwijfeld, niet voordat we gingen proberen en niet nadat ik zwanger raakte. Echt advies heb ik eigenlijk niet, alleen deze ervaring.

17. Logan

Logan Niet meer actief

Ik ben heel blij dat wij vroeg begonnen want het heeft zowat vier jaar geduurd. Ook bij ons dacht ik wel eens, kunnen we niet beter eerst op vakantie/nieuwe badkamer/auto kopen/noem maar op. Volgend jaar kan er ook wel wat gebeuren wat je niet voorziet, de perfecte tijd is er eigenlijk nooit. :)

18. Wollie92

Wollie92 Fanatiek lid

19 apr 2016
    1.461
    11
    38
    Logan dat speelt ook mee.. Het kan ook heel goed jaren duren, dan ben je achteraf maar wat blij als je op tijd begint. We zijn wel nog jong (24 en 22)

Mei en juni vast beginnen met foliumzuur, juli ontpillen en dan beginnen, klinkt ook eigenlijk helemaal niet verkeerd.:)

Ik vind het overigens wel heel eng allemaal, het hele zwanger zijn en worden, en de bevalling.. En dat je dan ineens voor je kindje moet zorgen, zijn dat normale gedachten?

19. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik bedoelde meer ontpillen dat je er rekening mee kan houden dat het 1-3 maanden kan duren voordat je weer een normale cyclus hebt. Sommige vrouwen zijn gelijk zwanger en anderen hebben de eerste maanden niet eens een eisprong. Dus je kan natuurlijk gewoon gelijk beginnen :)

20. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Het is echt heel normaal dat je de zwangerschap, de bevalling en het ouderschap spannend vind hoor! Het is allemaal nieuw en je hebt niet meer de controle zoals je dat gewend bent. Als je echt angstig bent zijn er verschillende cursussen die je kan doen, maar een beetje gezonde spanning hoort erbij!

Deel Deze Pagina