Hoogstwaarschijnlijk zit ik mezelf knettergek te maken maar voordat ik ongesteld werd dacht ik echt dat het raak was: moe, zere borsten, rare pijntjes in mn buik. Ik was wel gestressd en toch kwam er aan het einde van de dag behoorlijke krampen en werd ik ongesteld. Het rare is alleen: het lijkt wel of mn menstruatie elke keer minder wordt. Ik ben in juli gestopt met de pil en nu ben ik nog maar 1 dag echt ongesteld met rood bloed en zo en de volgende dag zijn het nog maar drupjes. Terwijl ik weet van vroeger dat ik altijd 5 dagen flink ongesteld was met uitloop naar anderhalve week. De eerste maand nadat ik gestopt was met de pil was het ook minder heftig dan toen ik nog wel slikte maar toen was ik toch nog wel 2 tot 3 dagen heftig ongesteld. Dit is nu mn derde cyclus en de zere borsten zijn minder pijnlijk maar ik voel nog wel rare pijntjes rond mn navel. Heeft het zin om te testen of zit ik mezelf gewoon gek te maken?
Ik heb dit ook. In het begin ook regelmatig onnodig getest omdat ik niet zeker wist dat ik wel echt ongesteld geweest was. Ik ben nu een jaar van de pil en wordt nog steeds maar 1 a 2 dagen echt ongesteld. Ik denk dat het normaal is dat je het niet echt los kan laten want je hoort natuurlijk wel dat vrouwen soms blijven bloeden als ze zwanger zijn. Als je blijft twijfelen zou ik even langs de huisarts, dat weet je het tenminste zeker.
Heb jarenlang de pil gebruikt en laatste 2 jaar de nuvaring. We waren in november 2008 gestopt met de pil en ik werd steeds minder ongesteld en soms was het maar 1 dag en dan nog niet eens heel erg. Heb toen de huisarts gebeld en overlegd bij mij zeiden ze dan zal het waarschijnlijk nu wel zo bij je horen(was vroeger ook wel 4-5 dagen ongesteld). Dit was niet echt het antwoord waar ik op zat te wachten. Dus maar eens een afspraak gemaakt bij de huisarts en deze zei probeer het maar eerst een jaar en dan kijken we verder je moet je geen zorgen maken. waarschijnlijk moet je lichaam eerst helemaal wennen om het allemaal zelf te doen. Maar voor jezelf als je het niet vertrouwd gewoon even langs de huisarts.
Tijdens het slikken van de pil werd ik al steeds korter ongesteld, maar nu ik ben gestopt is het nog steeds maar 2 dagen. Dag 1 met veel helderrood bloed, dag 2 is het al duidelijk een 'aflopende zaak'. Toen ik het hierover had met mijn huisarts, was zijn antwoord; 'dan heb je geluk'! Ik moest me er maar niet druk om maken. Er zijn meerdere topics over dit onderwerp en daaruit blijkt wel dat meer meiden kort menstrueren, dus ik ga er maar vanuit dat de huisarts gelijk heeft. Maar ik hoop natuurlijk dat ik snel helemaal niet meer ongi wordt, maar kan gaan zwangeren!