Bij wie zijn eerst vliezen spontaan gebroken?

Discussie in 'De bevalling' gestart door GewoonGezellie, 22 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    de prop in week 38 verloren en op vrijdagavond rond een uur of 8 zijn de vliezen gebroken en kwam er een golf water uit. omdat we allebei van de zenuwen de slappe lach kregen, kwamen er steeds golven uit.

in de nacht van zaterdag op zondag is Tim geboren. met 39+2 en na een bevalling van 31.5 uur.

ik hoop er nu eigenlijk ook weer op dat de vliezen eerst breken, want dan weet je idd. dat dat 'het begin van het einde' is.

2. Maia

Maia Niet meer actief

bij Fleur braken mijn vliezen 's middags met een hoge scheur, dus steeds kleine beetjes vruchtwater. Die avond kwamen wel de weeën op gang.

3. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Bij de oudste braken de vliezen ook, maar daarna gebeurde er niks.
    Twee dagen later ingeleid.

Vliezen braken in bed, voelde een plop en was nog net op tijd uit bed.

4. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier bij de oudste ook spontaan vliezen gebroken alleen was dat 2 dagen te vroeg en daarbij kwamen er ook geen weeen dus in ziekenhuis ingeleid. Bij de 2e hebben ze de vliezen moeten breken, maar dat merk je echt niet dat ze dat doen. Je voelt alleen in een keer een stroom vruchtwater. Het doet echt geen pijn ofzo, zag er ook wat tegenop maar dat was nergens voor nodig.

5. Jep

Jep Niet meer actief

Bij mij zijn de vliezen ook spontaan gebroken. Kwam net uit bad en was een schone broek aan het doen. Vond het raar dat deze ineens zo nat was... Binnen een uurtje zijn de weeen begonnen en 4 uur na het breken van de vliezen was mijn zoontje geboren.

6. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Bij mij zijn ook eerst de vliezen gebroken. Ik merkte hier alleen wat van als ik naar het toilet moest vreemd genoeg. Het was dan helder water zonder urinegeur en er zaten witte vlokjes in. De verloskundige gebeld en die is 's middags gekomen om te checken of het echt vruchtwater was. Ik twijfelde namelijk nogal, aangezien het maar zo weinig was en het ook niet echt bleef lopen. Het bleek dus inderdaad vruchtwater te zijn, maar de weeen kwamen niet op gang. Volgende dag naar het ziekenhuis aan de monitor en ook hier geen echte weeenacitiviteit te zien. Volgende ochtend weer naar ziekenhuis en helaas nog steeds niets! Afspraak gemaakt voor de volgende ochtend om ingeleid te worden. Die nacht begonnen de weeen echter toch nog vanzelf!

7. appeltje81

12 mrt 2012
    81
    0
    0
    mijn dochter
    bij mijn eerste zijn de vliezen ook spontaan gebroken ik lag al in het ziekenhuis toen ik sochtens wakker was dacht ik wat is dit nou dacht dat ik in bed had gepiest dus ik uit bed liep toen helemaal leeg toen viel het kwartje wel :D
    de weeeen zijn toen ook rustig aan begonnen

8. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik werd ingeleid door middel van tabletjes..
    Ze hadden het laatste tabletje voor de nacht om 19.00 uur in gedaan en 's nachts braken mijn vliezen pas..

Min of meer spontaan dus..

9. Linda86

Linda86 VIP lid

Bij Milan zijn mijn vliezen door de vk gebroken toen ik al volledige ontsluiting had, maar bij Isabelle zijn mijn vliezen spontaan gebroken en kwamen daarna de weeën pas op gang.

10. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    met 39+1 zijn ze bij mij kennelijk gebroken. Waarschijnlijk onder de douche, maar ik heb niks gevoeld. Daarna brak 'de hel' los met een weeenstorm en 6 uur later was mijn kleine ventje er.
    Hij lag heel diep ingedaald dus een plens heb ik niet gehad.

11. kv78

kv78 Actief lid

19 apr 2011
    348
    0
    16
    bij 40+4 kreeg ik snachts om 2.30u een wee. Ik liep gelijk naar de wc want ik moest plassen. toen ik op de wc ging zitten zag ik opeens natte plekken op de vloer, en dat mijn onderbeen nat was. En toen ik opstond liep de nattigheid langs mijn been.
    Ik had helemaal niks gemerkt dat mijn vliezen gebroken waren.
    Ik was helemaal verbaasd dat het zo ging.
    Binnen 10 min had ik weeen om de 2-3 minuten, 9 1/2 uur later was mijn dochter geboren.

12. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Hier zijn bij beide bevallingen eerst de vliezen gebroken.

De eerste keer met 38+4 weken, om 23:00 uur. Ik lag net 5 minuten in bed en voelde ineens 3 stompen/schoppen, en toen ik uit bed sprong volgde er een plens vocht. 15 minuten later begonnen de weeën en binnen 5 uur was ons dochtertje er.

De tweede keer met 40+5 weken, om 23:45 uur. We waren vroeg naar bed gegaan en ik werd wakker om te gaan plassen. Daarna stapte ik terug in bed, waar ik ineens een keiharde 'trap' van onderen voelde (kon niet want hoofdje lag diep ingedaald, maar goed). Gevoeld, maar niks. Maar 5 minuten later wel! Ik was net op tijd uit bed. 10 minuten later de eerste wee, binnen 3 uur werd ons zoontje toen geboren.

13. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    bij daniel braken ze ook spontaan (en natuurlijk op bed:p)

14. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Met 40+1 bijna 40+2 braken mijn vliezen.
    Ik was net een wasje in de wasmachine aan het gooien toen ik oppeens alles nat voelde worden.

Weeen kwamen ook direct op gang (het rommelde de hele avond al)
    Toen nog maar even in bed gaan liggen maar elke keer als ik net lekker lag kwam er weer een hele golf.
    Uiteindelijk me 2x moeten verschonen.
    Dus toen ben ik maar in de douche gaan zitten op een handdoek.

Uiteindelijk echt nog uren lang vruchtwater verloren.
    En de bevalling heeft alles bij elkaar 22 uur en 15 minuten geduurd...

15. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Hier bij de oudste ook begonnen met gebroken vliezen. Op de uitgerekende datum gingen we naar bed en dachten hè jammer hij is er nog niet... Half uurtje later, rond 23 moest ik plassen en toen ik opstond braken m'n vliezen. De weeën kwamen rond 1 uur en om 8.39 is hij geboren.
    Bij de tweede kwamen de weeën rond 1 uur 's nachts (althans toen werd ik er wakker van), zijn om 3.15 uur naar het z'huis gegaan, daar had ik iets van 6 cm ontsluiting en heeft de vk m'n vliezen gebroken. Om 5.03 was onze tweede kleine man er!

16. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ik kreeg in ziekenhuis te horen dat het vruchtwater steeds weer aangemaakt word en je dus niet zonder komt te zitten. Dacht zelf ook dat het een keer op zou zijn maar niet dus. Bij mij zijn de vliezen met een plons gebroken en bijna 16 uur later liep het er nog steeds uit met persen en als ik overeind kwam of op de wc ging zitten.

17. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    ik zit er nu midden in ! hahaha.. om 06.30 uur gebroken vandaag.

bij dochterlief was het om 06.00 uur, 3.5 jaar geleden !

18. Alita

Alita Niet meer actief

succes!!!

19. laura28

laura28 Fanatiek lid

15 okt 2008
    1.277
    0
    0
    #79 laura28, 8 mei 2012
    Laatst bewerkt: 8 mei 2012
    mijn meisje lag in stuit en zou 20 April gehaald worden met een ks.
    9 April rond 15 uur braken mijn vliezen en verloor ik een enorme plas vruchtwater, zh gebeld en spullen gepakt en op naar het zh...om 17.34 uur is Meya geboren...

in de auto onderweg naar het ziekenhuis begonnen ook de weeen...
    dat was ongeveer een half uur na het breken van de vliezen...

leuk detail is dat mijn zwager en schoonzus er waren...zwager heeft ons naar het zh gebracht en schoonzus heeft de boel thuis opgeruimd...
    schoonzus was toen overigens ruim 32 weken zwanger...
    zwager vroeg naderhand aan haar of het bij alle bevallingen zo ging...dat zag ie toch duidelijk niet zo zitten...

20. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Op 31 maart 2010 braken mijn vliezen om 17.45 uur, voelde een soort knap. Het water stroomde langs mijn benen naar beneden. Handig, ik was toch net aan het dweilen ;) 's avonds nog gezellig vriendin op visite gehad, en toen we rond 22.30 uur naar bed wilde gaan kwamen de eerste weeën.
    In het ziekenhuis op 1 april 2010 wilde ze een hartslagmeter op het hoofdje van ons zoontje bevestigen, toen prikte ze de vliezen kapot...mijn boven vliezen waren dus eerder gebroken! Het vruchtwater stroomde eruit :-D Op 1 april 23.28 uur is uiteindelijk onze zoon geboren!

Deel Deze Pagina