Groei stagneert

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LW85, 12 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Kennen jullie dit? Maak me toch een heel klein beetje zorgen.

Sem is nu bijna 8 maanen (over een week).
    Voorheen zat hij altijd met de lengte tussen het gemiddelde en +1 en met het gewicht tussen gemiddelde en -1.
    Nou hadden wij het idee dat hij wat mager was en hij zit ook al veel langer dan verwacht in maat 68.
    Vandaag weer gemeten en gewogen en hij was in 1,5 maand maar 0,5 cm langer geworden en maar 120 gram aangekomen.

De ka zei dat het gewicht oké was, kindjes hebben een reserve, maar de lengte moest wel omhoog gaan volgens haar.

Sem eet nu:

08.00: 180 + 6 (vaak 150 cc en de rest laat hij staan)
    10.00: fruithap (heel potje of 1 stuk)
    12.00; 180+6 (helemaal)
    14.00: 1 boterham (zonder korst) met margarine
    16.00: 180+6 (vaak 100 of 120 cc)
    18.00: groenten met aardappel (ongeveer 3 eetlepels)
    20.00/20.30: fles 180+6 (helemaal)

Vaker eten gaat niet ivm slaapjes. Soms geven we hem na de fruithap ook nog een boterham.
    Hij slaapt overdag ongeveer 4uurtjes en snachts wel van 20.00 tot 08.00.

Hij is wel heel actief, veel spelen, het hele huis door rollen, om zijn as draaien, proberen te zitten, alles pakken enz. Begin van het jaar is hij erg ziek geweest, hoge koorts, spugen. Nu gat het weer goed.

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    De kans is aanwezig dat het ziek zijn de veroorzaker is.
    Slecht eten icm diarree en/of overgeven zorgt vaak voor mjndere groei of soms zelf afvallen.

Zelf keek ik op die leeftijd al echt niet meer naar cm of grammen. De eerste maanden groeien baby's heel hard, daarna gaat het veel langzamer.

Ik kijk veel meer naar de groeicurve, maar dan ook voornamelijk wat zijn lijn doet. Een kindje wat altijd op +1 zit en naar -1 gaat zegt meer dan 120 gram aangekomen. Want wat is het gemiddelde kwa aankomen?

Lengte kan je moeilijk sturen, is afhankelijk van meerdere factoren.
    Zoals ik het zie eet hij voldoende. Margarine kan je vervangen door roomboter, kindjes mogen best die extra vetten hebben. Verder zie ik niets raars en zou ik gewoon even afwachten.

Onze jongens hebben beide vrij lang in maat 68 gezeten.
    Onze jongste gaat zelfs binnenkort pas over naar 86, terwijl hij bijna 2 jaar is. Gemiddeld zou hij nu tussen 86 en 92 in horen.

Deel Deze Pagina