Opbouw LH hormoon

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Babke, 22 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Hallo, ik heb een vraagje over ovulatietesten. Gisteren heb ik een Cb gebruikt, negatief. Omdat die duur zijn vandaag een dipstick van zwanger en kids. Die Cb pak ik dan weer als ik twijfel. Nu was de z&k ook negatief. Ik had wel een lichte streep. En nu vroeg ik mij af, het feit dat ik een licht streepje had, betekent dat dat mijn LH aan het opbouwen is? Ik had vorige maand pas een eisprong op dag 32, maar de maanden ervoor ruim daarvoor. Die cyclussen waren veel korter namelijk, zie mijn banner.

Ik ga 7 Jan op wintersport zonder man en als mijn ei weer op dag 32 zou vallen hebben we dikke pech. Dus ik hoop dat hij voor 6 Jan komt. Vandaar mijn vraag of een lichte streep erop duidt dat het binnen nu en 2 weken komt.

2. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    hoi hoi,

Ja dat KAN betekenen datie eraan zit te komen.
    Alleen ben ik dus 1 van die mensen die echt altijd lichte streepjes op de ovu testen heb, dus ook op die wat jij nu gebruikt.
    Alleen als ik dan letterlijk op mijn eisprong zit dan knalt de test streep er van af.
    De test streep moet dus echt donkerder van kleur zijn dan de controle streep.

Het is verwarrend, maar ja het is nu eenmaal zo dat sommige dames altijd streepjes hebben.

Hoe dan ook, alvast een fijne vakantie en succes met zwanger worden!!!!!!

xxx

3. babywish84

babywish84 Bekend lid

14 jul 2011
    807
    0
    16
    bij mij bouwt ie altijd op:
    dag 11 geen streep, dag 12 licht, dag 13 donker, dag 14 donker, dag 15 licht, dag 16 geen streepje meer.
    en dat heb ik bijna iedere maand zo!

4. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Bedankt. Het is mijn eerste maand, dus even aftasten dan maar of ik daar iets aan kan herkennen. Ik merkte net dat de baarmoedermond iets omhoog is. Als dat morgen nog zo is of verder dan zal het er komende week aankomen. Daar zou ik wel blij mee zijn. :D

5. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Vandaag weer een licht streepje. Ik zal wel bij de gelukkigen horen die altijd een streepje heeft. De bmm is gewoon laag en stevig dus er komt toch nog niets. Hij bloedde trouwens wel. Heel apart, helderrood. Dat heb ik niet eerder mee gemaakt. Wel bruine spots, maar helder niet.

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je kunt gedurende je hele cyclus een dun streepje hebben, omdat je altijd een bepaalde hoeveelheid LH in je lichaam hebt. Dus een dun streepje wil niet zeggen dat de LH-waarde aan het opbouwen is. Het kan wel, maar dan moet de streep steeds wat duidelijker worden. Je kunt ook vanuit het niets ineens een knalstreep hebben, dat kan elke keer verschillend zijn.

7. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Ovulatie testen worden ook geadviseerd om tussen 10 uur smorgens en 8 uur savonds te doen, en in elk geval niet met ochtend urine...

8. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Oh bedankt Mieks. Ik doe het inderdaad met ochtendurine, want ik dacht dat dat moest. Er stond iets van minimaal 4 uur niet geplast hebben. Dat is bij mij dan ochtendurine.
    Ik heb inderdaad elke dag een lichtere streepje. Maar hij wordt juist steeds lichter. Terwijl ik volgens FF nog geen eitje gehad hebt. Ik wacht dus maar af. Dat streepje zegt dus blijkbaar niets.

Maar hoe zit het met de concentratie van urine? Als ik goed drink, plas ik bijna water uit, daar kan toch amper hormoon in te meten zijn?

9. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Er zijn meiden die altijd streepjes houden tijdens testen.. zegt inderdaad niet altijd dat je ei er aan komt.

Er wordt gezegd dat je niet te veel van te voren moet drinken om te testen. Ik drink bij mijn middag eten wat (rond 12 uur), ga daarna plassen, en doe dan tussen 2 en 3 uur de test. In die tussen tijd drink ik dus niet meer. Bij mij is het inderdaad ook de ene keer meer geconcentreerder dan de andere keer. Toch werden mijn streepjes donkerder, en uiteindelijk weer lichter (een echte knaltest heb ik niet gehad).

10. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Dit vond ik nog voor je:

De ovulatietest detecteert LH (luteïniserend hormoon) in urine. De primaire functie van LH is het vrijgeven van een rijpe eicel in de eierstokken.
    De snelle stijging in de hoeveelheid LH in de urine, de "LH-piek", is het signaal van de start van de eisprong of ovulatie. LH is altijd aanwezig in de urine, maar tijdens de piek is de hoeveelheid 10-20 maal hoger dan de normale hoeveelheid.
    Deze piek duurt 1-2 dagen, daarna daalt de LH-concentratie snel weer naar de normale hoeveelheid. De ovulatie vindt plaats 20-48 uur na de start van de LH-piek. Dit is de meest vruchtbare periode van de menstruatiecyclus.
    De uitslag van een ovulatietest is niet te vergelijken met een zwangerschapstest. Bij een zwangerschapstest is het resultaat al positief als er een tweede lijn ontstaat. Bij een ovulatietest is het resultaat pas positief als beide lijnen even donker zijn. Als de testlijn donkerder is dan de controlelijn, is het resultaat ook positief.
    Ochtendurine is niet geschikt om mee te testen omdat LH synthetiseert gedurende de nacht. De LH-piek komt pas in de ochtend op gang en het hoogtepunt ligt rond 12 uur 's middags. Dat is het beste tijdstip om de ovulatietest uit te voeren.
    Let er bij het testen op dat je niet teveel drinkt enkele uren voor het testen. Dit verdunt de urine waardoor de uitslag niet juist kan zijn.

11. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Oh bedankt! Vandaag een Cb digital gedaan om half 12 en die was ook negatief. Ik denk dat het ei komende week komt want de vloed neemt toe en is elastisch (draden) en mijn bmm wordt toch echt zachter. Ben benieuwd. Doe nu drie dingen tegelijk om te ontdekken wat ik het fijnst vind. Tempen, testen of bmm voelen.

12. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Na 20u 's avonds zou niet meer betrouwbaar zijn? :( Ik had nl na 20u een smiley met cb digital en daarvoor en daarna niet meer, terwijl mijn piek altijd 2-3 dagen meetbaar is....

En volgens mij mag cb digital wel ook met ochtendurine. Dat maak ik tenminste op uit de bijsluiter. Daar staat dat je op ieder moment van de dag kunt testen en dat veel vrouwen het fijn vinden om het direct 's ochtends te doen...

13. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Hoi Annabeth, had het al bij je post gezet ik heb nl gehoord dat het zelfs na vier uur niet handig meer is. Dat van die ochtend snap ik ook niet helemaal want staat inderdaad in de bijsluiter. Ik heb het idee dat je met ochtendurine meer kans hebt op vals negatief. Had ergens gelezen dat in de loop van de ochtend/dag de LH pas op gang komt.

14. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    OK, dan test ik gewoon voor de zekerheid nog een keer rond 16 uur dan. :) Maar ik blijf het bij mij gek vinden.
    Normaal testmoment is voor mij tussen 12 en 13 uur 's middags en dan met de tweede urine van de dag. Die was ook negatief. En ik begreep dat je LH zo rond het middaguur op z'n hoogst is. Snap dan echt die van vannacht niet.... :( :( :(

Deel Deze Pagina