Bijbaantjes

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Linda86, 23 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda86

Linda86 VIP lid

Morgen gaat 'ie beginnen :). Hij gaat allerlei klusjes doen voor een bedrijf (stellingen opruimen, vegen, doosjes vouwen, etc). Hij gaat in de vakanties 8 uur per week werken en krijgt 3,30 per uur. Lijkt mij prima en hij is er zelf heel blij mee :D.

einad, GossipGirlxoxo, Liekje81 en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. Linda86

Linda86 VIP lid

Gisteren hebben we (zoon, dochter en ik) voor de eerste keer folders bezorgd. We zijn met z'n 3en ongeveer 2 uur bezig geweest en daar krijgt hij 22 euro voor. Ik denk dat als 'ie het alleen zou moeten doen, het ongeveer 4 à 5 uur zou kosten, dus ik vind het eigenlijk helemaal niet zo slecht betaald. Hij heeft met zijn zusje afgesproken dat zij een kwart krijgt (hij wilde de helft geven en zij wilde niks hebben, dus is dit het compromis ;)).

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dat zijn lekkere bedragen. Zoon heeft het hier 3 keer gedaan, wij hebben geholpen en samen zijn we er totaal met invouwen en wegbrengen al bijna 2 uur aan bezig geweest. Daar kreeg hij (voor die 3 keer!) 16 euro voor.

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Zo dat is wel heel weinig :eek:. Hier hoeven we niks in te vouwen, dat scheelt al veel tijd natuurlijk. Alle pakketen zitten in een plastic zakje. En het was extra veel omdat er gewichtstoeslag bij kwam, maar hoe dat zit weet ik niet precies. Ik kon alleen zien dat het in totaal 260 kilo was voor 540 adressen.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Hier nu die folderwijk tijdelijk. Het zijn kant-en-klare pakketten, niets vouwen. Uur werk ongeveer in totaal, paar straten en verder appartementen waar je bij de hoofdingang gewoon door de brievenbussen doet, hop, hop, hop. Ca. 6 Euro per folderronde.

Linda86 vindt dit leuk.
  6. Linda86

Linda86 VIP lid

Ook via spotta toevallig? Ik vind het eigenlijk best goed betaald en ook niet vervelend om te doen.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Ja, ook Spotta.
    Ze hoopt dat er na de vakantie ook een wijk in de buurt vrijkomt.

GossipGirlxoxo en Linda86 vinden dit leuk.
  8. Linda86

Linda86 VIP lid

Ja dat hoopt mijn zoon inderdaad ook. Maar ik ben bang dat dat nog lang gaat duren. Een gezin hier uit het dorp heeft alle wijken uit de buurt en ze hebben 3 kinderen, met steeds 3 jaar leeftijdsverschil ertussen, dus de wijk wordt steeds doorgeschoven naar de volgende (de middelste is nu net aan de beurt). Maargoed, deze 3 weken kan hij vast lekker wat verdienen.

9. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.027
    14.683
    113
    Vrouw
    Mijn zoon heeft ook een spottawijk.
    Vandaag belden ze van Spotta of hij twee weken een extra wijk wilde doen.
    Krijgt hij ook nog eens 2,50 per week vakantiebonus. Het is een grotere wijk dan die van hem. Het is toch per week zo'n 12,- extra.
    Mooi verdient voor een 13-jarige. Stuk beter dan achter zijn PlayStation:thumup:

GossipGirlxoxo en Linda86 vinden dit leuk.
  10. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik ben zelf begonnen toen ik 14,5 was op de markt omdat ik dat leuk werk vond. Kreeg elke zaterdag mijn salaris van die week handje contantje. Super gezellige werkomgeving, heerlijk in de gezonde buitenlucht. Mijn ouders waren het daar ook niet mee eens en ik mocht het alleen doen als school er niet onder zou lijden. Bij een onvoldoende op mijn rapport moest ik stoppen. Dat is nooit gebeurt. Ik heb zelfs toen ik al fulltime een echte baan had nog dat op zaterdag gedaan omdat ik het werk en de mensen echt heel leuk vond. Ik ben met de zaterdagen gestopt toen ik moeder werd. Daarna heb ik nog tot mijn werkgever met pensioen ging op zaterdagen gewerkt als hij een zieke had of er iemand op vakantie was en heb ik nog elk jaar de 2 dagen voor kerst gewerkt bij hem, dan nam ik vrij bij de werkgever waar ik fulltime werkte. Hij ging met pensioen toen zoon 7 was (ik 30) heb dus uiteindelijk bijna 16 jaar voor deze werkgever gewerkt.

owly, LSL, Zxcvb en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.824
    113
    Wat is eigenlijk redelijk om per uur te verdienen als 13-14-15-jarige?

12. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Dochter van 13 past op voor 3,25/3,50 per uur.

Syane vindt dit leuk.
  13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Euro of 2.50/3.00

Syane vindt dit leuk.
  14. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    Ik ben groot voorstander van bijbanen. Ook toekomstige stageplekken en werkgevers zien dat graag. Dat heb ik destijds zelf al gemerkt. En ook bij mijn eigen werkgever kijken we bij jonge mensen naar het arbeidsverleden. Ik heb veel liever iemand die jarenlang ervaring heeft in de horeca/detailhandel etc etc. Dan een die jarenlang in hotel mama heeft verbleven. Je ziet gewoon dat die jongeren werknemersvaardigheden hebben en willen aanpakken. Ze weten zich te presenteren en gedragen tegenover een leidinggevende of klant/cliënt.

Tijdens mijn studietijd kwam ik medestudenten tegen met een (zo goed als) leeg cv. Dat spreekt absoluut niet in je voordeel (of je moet zaken als vrijwilligerswerk of een sportcarrière hebben bijvoorbeeld).

15. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    Dat eerste herken ik zeker. Ik had in mijn promotietijd (dus dan ben je zo mid 20) een collega die nog nooit eerder had gewerkt. En man, wat een ideeën en attitude die over werk had af en toe! Echt prinsessengedrag. Ze had geen contact met klanten oid, wel externe collega's. Ik heb sinds mijn dertiende altijd gewerkt, en zat vaak met mn oren te klapperen.

Ik geloof niet dat ik mijn folder- en oppaswerk ooit op een CV vermeld heb, en mijn werk bij de bakker (tot in het eerste halfjaar van mijn studie) is vermoedelijk ook bij mijn tweede baan eraf gevallen. Tijdens mijn studie heb ik in de zorg gewerkt, dat heeft er denk ik nog wel een tijd op gestaan. Maar ik heb dan ook genoeg CV building gedaan ;)

16. Toevallig was hier gisteren ook een item over in het jeugdjournaal.
    Twee jongens van 11 jaar verkochten ijsjes.

17. GossipGirlxoxo

Mijn zoon van 13 verdient bij ons 7,50 per uur. En bij de snackbar om te bezorgen 3,50 per uur en dat is absoluut niet hard werken als hij doordeweeks moet. Tussen de bestellingen door zit hij met vrienden op het terras en hij mag eten en drinken wat hij wil onder werktijd.

18. GossipGirlxoxo

Ik zag een advertentie voorbij komen als bloemenbezorger dat kon vanaf 13 jaar. Dan verdien je op elk verkocht bosje 1,50. Je moet je eigen klanten werven en eens in de week worden dan al die bloemen bij je bezorgt en moet jij die bij je klanten afgeven. Vond het een leuke voor zoon maar die vind het lastig om klanten te werven terwijl ik denk dat dat via social media (Facebook wijk groepen) best wel kan lopen.

MamaChantal vindt dit leuk.
  19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Ah, mooi, mijn dochter heeft nu een vaste wijk aangeboden gekregen voor de folders. Wel groter dan die in de vakantie, maar het verdient ook meer.

Zxcvb, einad, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina