Wat te doen met dit jurkje?

Discussie in 'De lounge' gestart door Demino, 10 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    #1 Demino, 10 jul 2014
    Laatst bewerkt: 10 jul 2014
    Okee, ik voel me een beetje stom, maar ik ben echt een leek in het vermaken van kleding..

Heb vanmiddag een superleuk jurkje gekocht. Het is van katoen en er zitten aan de zijkanten twee lusjes, om het bijbehorende ceintuur doorheen te doen. Nu vind ik echter de lusjes te laag zitten; ik draag het ceintuur liever boven mijn buik ipv eronder.
    Mijn vraag:
    Ik wil de lusjes helemaal van de jurk af hebben. Hoe doe ik dit op een manier dat het wel mooi blijft? Durfde er niet zomaar in te gaan knippen, haha.. :D:D

Even een foto, ter verduidelijking (linksonder zie je het lusje):

Edit: het lastige is, dat het jurkje ook binnenstebuiten te dragen is. Je ziet aan de binnenkant dus geen naden/zomen..

2. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lekker laten zitten, ik hen ook jurkjes met van die kleine touwtjes eraan en soms doe ik het ceintuur er niet doorheen, er heeft nog nooit iemand tegen mij gezegd, wat doen die lusjes daar? Valt volgens mij ook niet zo op!

3. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Haha normaal laat ik ze ook zitten, maar deze steken echt uit! Vind het geen gezicht..

4. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Ik zou ze zo kort mogelijk afknippen als je ze eraf wil hebben. Dan hoef je niet met de naad te klieren. Maar je kunt ook heel voorzichtig de naad met een tornmesje openen, lusje eruit halen en met ministeekjes de naad langs buiten weer vastnaaien. Zelf zou ik de afgeknipte lusjes niet zo storend vinden dat ik me dat werk op de hals zou halen ;)

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dit is inderdaad precies wat ik dacht. Tenzij het na het afknippen echt nog heel zichtbaar blijft, ja dan zou ik toch overwegen om het los te halen en weer dicht te maken (of laten maken in mijn geval want dan zou ik het even vragen aan iemand die een naaimachine heeft).

6. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Bedankt voor jullie reacties!
    M'n schoonmoeder is heel handig, die heeft ook een naaimachine.. Ik weet dat ik dit ook door haar kan laten doen, dat doet ze probleemloos en met liefde, maar ik wilde het eerst zelf proberen haha.. Misschien toch haar maar even lief aankijken :D

7. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Jurkje vd hema denk ik he? Ik heb hem in het roze en inderdaad die touwtjes zitten erg laag! Hoop dat je sm het mooi kan wegwerken!

8. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Hihi ja klopt! Ben normaal nooit zo van de Hema (althans, kleding voor mezelf niet), maar zag deze hangen en vond hem erg leuk! Alleen zit dat touwtje idd een beetje lomp haha.. Hoop dat het lukt ja!

9. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier hetzelfde haha nooit hema eigenlijk maar vond m lekker zomers voor op vakantie...

Deel Deze Pagina