(Bijbel)vers over hoop en geluk?

Discussie in 'De lounge' gestart door Napoleon, 23 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ja mooi is dat gedicht he? Ik heb daar veel aan gehad op een moeilijk moment in mijn leven en het heeft mij geholpen.

2. Cupcake

Cupcake Bekend lid

27 aug 2009
    555
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het juis een mooi gebaar.. Gaat niet om wie het heeft geschreven, Het gaat erom dat degen kracht uit de tekst kan halen..

Heel veel sterkte met je vriendin..

3. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    ik ben zelf ook niet gelovig maar je kan bijvoorbeeld even de bijbel doorgaan in de bibliotheek.

xxjes

4. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Voetstappen is erg mooi en ook Houd mij vast.
    Sterkte

5. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Wauw! Die zijn erg mooi!

6. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Voetstappen is mooi.. ik wordt daar nou echt stil van.
    Sterkte met je vriendin.

7. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Vind het juist heel mooi van je, dat je op deze manier je vriendin iets wilt geven.

Ik zelf ben wel gelovig maar niet christelijk, dus ik kan je niet verder helpen sorry!

8. danip

danip Niet meer actief

jeremiah 29:11 For I know the plans I have for you," declares the LORD, "plans to prosper you and not to harm you, plans to give you hope and a future.

(vind he in het engels mooier ;))

9. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik ken jouw vriendin niet zo goed, maar ik moet zeggen dat ik het wel een beetje eens ben met degenen die zeggen dat je beter iets kunt schrijven waar je zelf ook achter kunt staan. Hoe lief ik het ook van je vind, dat je je wilt verplaatsen in je vriendin en haar iets wil zeggen, waar zij op het gebied van haar geloof wat aan heeft.

Heb zoiets een keer meegemaakt met een vriendin die niet geloofd en die als bemoediging zei: "God heeft het zo gewild." Ik werd daar echt boos van. Het is niet waar, want God heeft het helemaal niet gewild. En nog belangrijker: het kwam op mij betuttelend over. Alsof zij dacht dat ze wel even wist hoe ze iemand kon troosten/geruststellen/sussen met een leeg goedmakertje, terwijl ze stiekem dacht: "maar ik weet wel beter want die God van jou, die bestaat helemaal niet!"

Ik heb dan liever dat ze gezegd had: "ik vind het vreselijk voor je. Ik weet verder niet zo goed wat ik moet zeggen, want er zijn gewoon geen woorden voor."

Nogmaals, ik ken jouw vriendin niet zo goed en weet ook niet wat voor band jullie hebben. Die vriendin waar ik het net over had is sowieso heel erg tegen het geloof. Als een andere vriendin, die daarin wat neutraler staat en mij daarin meer in mijn waarde laat, een opmerking had gemaakt (en dan wel een andere!), dan had ik dat meer kunnen waarderen. Dus het hangt ook af van wat voor band je met je vriendin hebt.

Als je dan toch voor een bijbeltekst wilt gaan, moet ik zeggen dat ik het begin van Psalm 103 erg mooi en geschikt vind.

Prijs de HEER, mijn ziel,
    prijs, mijn hart, zijn heilige naam.
    2 Prijs de HEER, mijn ziel,
    vergeet niet één van zijn weldaden.

3 Hij vergeeft u alle schuld,
    hij geneest al uw kwalen,
    4 hij redt uw leven van het graf,
    hij kroont u met trouw en liefde,
    5 hij overlaadt u met schoonheid en geluk,
    uw jeugd vernieuwt zich als een adelaar.

10. hellen83

hellen83 Actief lid

16 nov 2008
    461
    0
    0
    ik zou een combinatie maken van tekst

iets in de trant van;
    lieve...
    omdat hier eigenlijk geen woorden voor zijn en ik je toch wil steunen in deze periode.
    hoop ik dat je uit dit vers kracht en steun vindt

1 Petrus 5
    7 U mag uw zorgen op hem afwentelen, want u ligt hem na aan het hart.

of
    Psalm 121
    1 Een pelgrimslied.
    Ik sla mijn ogen op naar de bergen,
    van waar komt mijn hulp?
    2 Mijn hulp komt van de HEER
    die hemel en aarde gemaakt heeft.
    3 Hij zal je voet niet laten wankelen,
    hij zal niet sluimeren, je wachter.
    4 Nee, hij sluimert niet,
    hij slaapt niet,
    de wachter van Israël.
    5 De HEER is je wachter,
    de HEER is de schaduw
    aan je rechterhand:
    6 overdag kan de zon je niet steken,
    bij nacht de maan je niet schaden.
    7 De HEER behoedt je voor alle kwaad,
    hij waakt over je leven,
    8 de HEER houdt de wacht
    over je gaan en je komen
    van nu tot in eeuwigheid.

succes en heel veel sterkte, ik geloof, maar als je zoiets hoort komt toch altijd de vraag waarom Heer?

liefs Hellen

11. ik wil je heel veel sterkte wensen..

vind het bijzonder mooi dat je juist op deze manier je vriendin wil bij staan... en het is misschien nog niet dat je het zo er vaart,, maar heb wel het idee dat dit iets is wat uit je hart komt..
    dus meid gewoon doen..

de meeste teksten die aansluiten bij je vriendin en jou zijn wel genoemd denk ik..

liefs Yippie

12. firegirl

firegirl Niet meer actief

Hihi, we denken wel hetzelfde ;).

13. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vooral het bovenste stukje is erg mooi! Dit was de dooptekst van onze jongste dochter (huilbaby) die op het moment van dopen nog in het ziekenhuis lag (ze mocht overdag even naar huis). En het stukje van voestappen in het zand is ook werkelijk waar heel erg mooi!

@TS wat een verschrikkelijk nieuws... en lief van je dat je zo met haar meeleeft! Kunnen ze nog iets voor haar doen? Heel veel sterkte met dit nieuws zo net voor de kerst...

Deel Deze Pagina