En Yaron? Dat is een stuk duidelijker qua uitspraak, een Y wordt namelijk nooit een dzj. Dus dus is JAA-ron (oké, of jaa-RON). Andere ideetjes: Abel Achan Adir Adlai Aran Arik Benaiah Boaz Dathan Doron Elam Elias Elon Ephraim Eran Ezar, Ezer Ezra Felix Gideon Hiram Hyam Idan Ilan Isaac / Isaak Isaiah Ismael Itamar Ithai / Itai / Ittai Jaffe Jaïr Japheth Javan Joas, Joash Job Jonah, Jonas Jonathan Joram Josiah, Josias Kaïn Kalev Lael Lemuel Liron Lucian Maor Marcus Mattan / Matthan Micah Micaiah Miron Moran Neriah Niv Noam Omar, Omer Omri Ophir Ozias Oziel Phanuel Philemon Phineas Ravid Raz Roi Ron, Ronen Rufus Salomon, Solomon Silas Simcha Simeon Tamir Timon Tiras Tobiah Yered Yeshua Yishai Zev Zimri
Hoop toch echt dat het een meisje is hoor, anders komt hij in een hoop roze terecht Gabriel vindt ik ook een mooie naam overigens.
Bedankt voor de suggesties verder. Zitten wel een aantal mooie tussen die ik ga onthouden en bespreken met manlief.
Mijn dochter zou Yaron heten als ze een jongen was Boaz Jachin Naftalie Micha Lemuel Chananja Elias Ephraim Elyakim
Evander Amos Tiras Dothan Adin / Aden Adon Arran / Ayron (varianten van Aaron) Cyrus Jeremi / Jeremy Gideon Davin Dimas / Demas Enoh Joas / Joaz Kenan Omar Torion Jadon / Jaydon Tomer Ik vind trouwens dat de juiste uitspraak van een naam (aan andere mensen) snel genoeg is geleerd, dus wat dat betreft zou ik vooral de naam kiezen die jullie zelf het mooist vinden. O ja, en mijn zoontje heet Ilias. Dat is ook een Hebreeuwse naam (maar ook Grieks, Latijn, Arabisch... ), een variant van Elia (Elias, Ilja, Elijah etc) < [FONT="][/FONT][FONT="]Eliyyahu in het Hebreeuws. Veel succes bij het vinden van DE naam![/FONT]