We zijn er nu eindelijk definitief uit! De roepnaam van ons derde kindje gaat zeker weten Sarah worden! Als tweede naam willen we graag Lizzie/Lizzy en derde naam Adriana Alleen nog een "klein" probleempje. de Initialen worden S.L.A. Op zich niet zo'n probleem, maar wel in combi met de achternaam (Hart). Dit willen we niet, dus nu bedacht dat een streepje tussen de namen wellicht de oplossing is. Weet iemand of het dan inderdaad klopt dat ze officieel twee voornamen krijgt, dus ook twee voorletters? Vinden jullie het er overigens "vreemd" uitzien zo: Sarah-Lizzy Adriana Sarah-Lizzie Adriana
En als je nu 2de en 3de naam omgooit? S.A.L. Hart krijg je dan. Want volgens mij heb je wel gelijk en krijg je alleen S.A. Hart, maar mooi vind ik het er niet uitzien. Krijg er altijd het idee bij dat je niet kon kiezen. En ze zal officieel ook denk ik vaak Sarah-Lizzy genoemd worden. Niet heel mooi vind ik.
initialen Jan-Willem: J.W. / J. | Genootschap Onze Taal Zie bovenstaande link. Maar dan heet je dochter dus ook echt Sarah-Lizzy en niet Sarah. Ik zou Lizzy en Adriana omdraaien.
Ik zou dan idd eerder de 2e en 3e naam met een streepje aan elkaar doen of omdraaien, omdat je de officiële naam nog vaak genoeg om je oren krijgt, en als Sarah-Lizzie niet de naam is dat je zelf echt geweldig vindt, kan ik me voorstellen dat dat ook niet heel leuk is. Onze zoon heet officieel Silvester, maar roepnaam Sil. Toch wordt hij erg vaak geroepen met zijn officiële naam. Vind ik niet erg, want ik vind het een prachtige naam maar dat is dus wel belangrijk.
En dan ben ik misschien een zeur, maar vind de namen omdraaien niet zo mooi. Sarah Adriana Lizzie loopt niet echt lekker naar mijn idee. Adriana is een vernoeming, dus die moet blijven. Dan zou het Sarah Adriana worden en Lizzie helaas moeten afvallen Balen zeg, dat namen plus achternaam zo'n rare combi geeft:x Vinden jullie het echt heel lelijk staan Sarah-Lizzy?
Sarah Elize Adriana, moet toegeven, absoluut veel mooier! Alleen is Lizzie dan ver te zoeken! En wilde zo graag deze naam ook gebruiken! Daarom dachten we als tweede naam. Heeft ze een volwassen voornaam en kan ik haar toch ook Lizzie noemen. Alleen blijkt toch lastig te worden. En wat als we nu Sarah-Elize Adriana doen? Voornaam Sarah-Elize en als bijnaam "Lizzie"
ik vind de 3 namen zo heel leuk, zonder streepje. Maar vind het idee van een bijnaam beetje raar..ik denk als je lizzie niet als voornaam kiest die gewoon moet vergeten.
Je kind Sarah-Lizzie noemen omdat ze dan een volwassen voornaam heeft, maar door jou ook nog eens Lizzie kan worden genoemd, vind ik een beetje een vreemde reden. (Maar goed, dat is mijn mening En Sarah Adriana Lizzie...dat klinkt prima hoor!! Jij hebt de naam: Sarah Lizzie Adriana al zo lang in je hoofd dat het daarom in jouw oren leuker klinkt. Je bent er aan gewend geraakt. Maar persoonlijk vind ik Sarah Adriana Lizzie zelfs mooier lopen. En omdat Adriana een vernoeming is, vind ik deze naam op de tweede plek ook nog eens mooier!! En Lizzie...waarom weglaten? Dat kan er prima achter hoor!! Drie namen zijn prachtig!!
Die bijnaam kun je een beetje zien zoals ook weleens bij Sarah-Saartje Elisabeth- Lisa/Eliza Marleen- Leentje Katharina-Kato Rosalie- Roos Eliza-Lizzie