Ondanks dat wij nog niet met zekerheid kunnen zeggen dat er een 3e zal komen hoop ik heel erg dat het natuurlijk wel zo mag zijn. Vandaar dat ik toch stiekem al wel druk ben met namen. Ik heb voor zowel een meisje als een jongen echt nog totaal geen idee. Voor de volledigheid, dochter heet voluit A.yla Olivia en zoontje T.obin Ivar. Namen die de revue hebben gepasseerd maar om verschillende redenen toch afvallen: Meisje: Rosa Lucy Lilly Ronja Jongen: Otis Ik houd absoluut niet van Engelse namen en namen die populair zijn. Dus....wie kan mij wat suggesties doen voor een niet-Engelse, niet-populaire naam die past bij de namen van mijn andere 2 kinderen?
Midas Owen Zion Joram Olaf Runar Rune Zeno Aaron Mira Minthe Maren Marit Ismay Liene Mirre Nathalie Céline Rhodé Mardée Madelief Liva Ella
Jonas Melle Abel Jochem Wessel Ivar Joren Nolan Julan Hessel Ivan Maxim Axel Twan Mischa Morris Tamar Tirza Isis Myrthe Kyra Tara Yara Yenthe Romée
Sverre vind ik wel ok, maar niet WAUW! zeg maar. De rest van de jongensnamen is het echt niet. Enya vind ik erg leuk, maar lijkt teveel op A.yla. Juno ook leuk, maar vind mijn man stom . Aimee en Milly vind ik helemaal niks. Dank voor het meedenken!
Zie mijn opmerkingen. De rest vind ik niet leuk of in ieder geval niet leuk genoeg. Wel dank voor het meedenken!
Meisje: Julin, Linne, Niene, Nieke, Elle, Malin, Jinde, Jinthe/Yinthe/Ninthe Jongen: Elias, Kes, Sieme(n), Silas, Igor, Duuk
Dikgedrukte meidennaam vind ik leuk. Marin denk ik nog iets leuker dan Malin. Kes vind ik eigenlijk wel stoer voor een meisje, maar ik denk dat mijn man de naam te apart vindt. De rest vind ik niet zo.
Echt wel lastig hoor. Bij zowel A.yla als T.obin wist ik gelijk "Dit is de naam!". Maar nu heb ik bij geen enkele andere naam dat gevoel meer. Vooral voor een jongen vind ik het heel erg moeilijk. Ik vind Rosa voor een meisje heel erg leuk, maar denk dat dat constant afgekort wordt tot Roos en dat vind ik dan weer niet zo'n leuke naam, te gewoontjes. En Otis vind ik heel leuk voor een jongen, maar lijkt misschien teveel op T.obin. Iig qua letters...
Otis vind ik niet te veel op T.obin lijken. Ferron vind ik er ook goed bij passen. Julin wilde ik ook noemen, maar vind ik bij nader inzien niet zo mooi ivm dezelfde uitgang als bij T.obin... Misschien: Lina Ninon Maëlle Linnea Noëmi Flore Melin/Maelin Meron Ainhoa Viënna Donnée Marlot Marlin Jade Silvan Matteo Ingmar Jurian Julien Tiemen Kieran Marten Fabian/Fabien Yaniek Roan Runar Quinn (kan ook voor een meisje)
Hm, nee Espen vind ik te soft en klinkt mij ook te Engels in de oren. Juno valt zogezegd dus af. Hm, ja Julin en T.obin klinkt wel erg hetzelfde idd... Quinn vind ik leuk, maar voor een meisje. Runar vind ik ook wel leuk. De rest is het allemaal niet. Sorry! Ik ben op zoek naar niet-populaire namen, dus Elin en Isa vallen dan natuurlijk per direct af. Elvie vind ik (net als bijvoorbeeld Evi) veel te kinderlijk klinken. En Robin, mwah, nee, ik ben er niet kapot van.
Hmm, Espen is een Noorse naam, niks Engels aan, waarom denk je dat? Maar goed hij valt sowieso af, begrijp ik
Oh ja, Scandinavisch, nu je dat zegt kan ik me herinneren dat ik dat wel eens gelezen heb idd. De Engelse associatie komt door het skigebied Aspen in Amerika.
Wel grappig, want Tobin is eigenlijk een Engelse naam Maar goed. Hier wat ideetjes Ayla en Tobin hebben namen met letters die in de andere naam niet voorkomen. Hier wat namen met letters die ook niet in de naam van broer en zus voorkomen (dus geen a, y,l, t, o, b, i of n). Meisje Esmé Suze Vere Jongen Derek Dev, Des, Dex Emre Ezer Fedde Gus, Guus Jef Jeppe Jesper Jesse Jurre Kev Mees Rex Rufus Sem Sepp Sverre Wes Zeph / Zev En hier wat ideetjes met minimaal één letter uit zowel de naam van broer als die van zus Meisje Beyza Bracha Brenna Cari / Kari Caro / Karo / Caró / Karó / Cáro / Káro Carolin Cato / Kato Cleo Daisy Dalia, Delia Dana, Dani Darian Deloris Delphia Donna Ebba Elanor / Eleanor Elenora, Elnora Eliana Eliora, Elora Elissa Eloise Elvan Elvina Emelia Evaline Filiz Hila Ilana India Iola Isadora Juliet Kelila Kira Larissa Lauren Leanne Lenore, Lenora Lexia Lila, Lilia Liora Lissa Lita, Liva Liv, Livvy Livia Livna Liz Loïse Loren Lore, Lora, Lori Lot, Lotta, Lotte Louanne / Luanne Louella Lóve, Lova Lynette Marni Marylou / Marilou Maxine Meira, Maire, Maira Melba Melinda Mica Nava Nazli Nena Nerissa Neva Nili Nissa, Nessa Nita Nitza Noelle Nova Noya, Noy Nyree Olivie Ophelia Pippa Rani Rena, Rina, Rona Riva Rivka Rosy Roxy Rozanne Ruby Salina, Selina Serina Shira Sila Simcha Verna Yachna Yarona Yildiz Ziva Zola Jongen Baris Bayram Beau Caspian Dani Eldon Eli Elior Elvin, Elwin Elvis Faron Figaro Ilan, Idan Ingram Isiah Itai Jaron / Yaron Lavi Lenn / Len Lior Liron Maor Marlon Matthia Merlijn Moran Noam Noel Noy Odell Orhan Ozan Ravid Sagi Shai Silvar Sonny Stan William Yaniv Yoni
Otis toch ook? Volgens de Meertens Instituut is het een Amerikaanse naam, oorspronkelijk een familienaam afgeleid van Ote of Ode. Bij Otis denk ik altijd aan liften...
Julin is leuk Als ik het helemaal voor het zeggen had gehad, had m'n dochter Marin geheten. Weet alleen niet of ik deze namen mooi vind naast Tobin.