Elisheva. Hebreeuwse variant van Elisabeth. Betekent volgens het Meertens Instituut “God heeft gezworen” of “God is mijn eed”. Of een afgeleide van Elisabeth. Elise, Lize etc.
Mattanja vind ik ook wel mooi eigenlijk! Michelle vond ik dan een mooiere variant dan Michael, maar al vergeven in de directe omgeving
Tirza (bekoorlijkheid/lieflijk) Joëlle (Jahweh is God) Jiska (de Heer ziet) Manou (God zij met ons) Naomi (lieflijk) Rhodé (roos) Ruth (vriendschap)
Ow Mattanja is eigenlijk een jongensnaam...? Elisheva vind ik ook mooi! Dochter (Lisanne) is eigenlijk samenvoeging van Elisabeth en Anna/Johanna, maar Elisheva is denk ik wel anders genoeg dat het ook kan
Mattanja is officieel een jongensnaam in de tijd van de Bijbel, maar ik kan je uit ervaring verzekeren dat niemand er bij een vrouw vreemd van op kijkt . Volgens het Meertens instituut wordt hij (Of zij!) tegenwoordig aan bijna 7x zoveel vrouwen gegeven als aan mannen (181 vrouwen en 28 mannen)
Geloof geen bijbelse naam maar vind Rosalie er ook goed bij passen. Of Jasmijn Charlotte Marieke Nathalie Jacobien Nathan Bastiaan Sebas
Ik ken een meisje dat Simcha heet, Hebreeuws en het betekent vreugde. Vind het altijd wel een bijzondere en mooie naam.
Een leuke meisjes naam vind ik: Abigail (betekent vreugde van de Vader) Joëlle vind ik ook leuk. En Joël als jongensnaam.
Er is een columniste die een dochtertje heeft met die naam. Vond m ook altijd mooi, totdat ik hoorde dat ze SimGA zeggen (met zo'n G alsof ze over hun nek gaan). Echt lelijk
Hahaha Zo heb ik de naam in ieder geval nog nooit gehoord bij haar, of het werd altijd verkeerd uitgesproken door anderen.
Onze bedoeling was om de kinderen bijbelse namen te geven. De oudste heet Samuel (van God gebeden of God verhoort) maar voor onze dochter vonden we geen geschikte Bijbelse naam. We hebben haar Sophie genoemd. Dat betekent wijsheid (en dan hopen we uiteraard dat ze die wijsheid bij God vandaan haalt)
Hier ook Bijbelse namen of afgeleide van Elissa Abigail (gewijd aan God) (vreugde van de vader). Tyas Matan (geschenk van God)
Danielle Elisa Naomi Deze meidennamen vind ik passen bij de namen van je andere kinderen, ook zijn de betekenissen wel mooi volgens mij. Succes met de zoektocht!