Wij hebben drie dochters met prachtige namen, met mooie betekenissen. Maar geen bijbelse namen. Hoewel de namen van dochter 1 en 2 wel een verbastering zijn van elisabeth. 1: God is mijn belofte (onze houvast in de zwangerwillenwordenmaarhetluktnietPeRiode) 2: God is mijn belofte (onze houvast toen het er een paar keer slecht uit zag in de zwangerschap) 3: gelukbrengende, de heer geneest en vruchtbaar. (Deze dochter is een echt cadeautje. Ik ben nietzoheulvruchtbaar namelijk en ineens was zij daar. En de bevalling is mij bijna fataal geweest)
Bijbelse namen... Jongen: Abel, Silas, Simon, Aron, Nathan, Jeftha, Benjamin, Ruben, Joas, Johanan, Joël, Meisje: Rachel, Rebekka, Loïs, Eunice, Naomi, Maria, Esther, Mirjam, Hanna, Johanna, Anna, Jaël Dit is wat me te binnen schiet, maar er zijn er natuurlijk nog véél meer te bedenken!
haha. Wat ik ermee bedoel: je kunt met de betekenis ook een hele.mooie naam meegeven. Wij zijn dus niet gegaan voor de geijkte bijbelse namen, maar voor de betekenis. Wel bijbelse namen die hier rond hebben gespookt: ezra jefta saar Mattias
Voor jongens vind ik Ruben, Lukas, Samuel en Mattias erg mooi.. Voor meisjes Jiska, Maria, Hannah, Sara, Ruth en Esther! Lukas, Jiska en Esther zijn favoriet hier
Suggesties voor meisjes: Deborah, Ruth, Naomi, Rachel, Thirza, Noa, Rebekka, Marta, Susanna, Esther, Eva, Sara, Jedidja, Elisa, Suggesties voor jongens: David, Daniël, Jacob, Elias, Efron, Isaac, Bram (van Abraham), Juda, Joas, Jefta, Samuel, Elijah (Engels voor Elia), Johan(nes), Thomas Succes met zoeken! Ik zoek ook nog een bijbelse meisjesnaam, ben er nog niet over uit
Heel erg bedankt! Ik heb er een paar hele leuke uit kunnen halen alvast En met bijbels klinken bedoel ik eigenlijk dat het niet perse op de oude manier geschreven hoef te worden maar het liefst wel zo klinken Of n hele oude naam.
Jochem / Joachim Noam Samuel Matthijs / Matthias / Thijs / Mats Joram Amos Joël Luuk / Lukas Jonne (van Johannes) Manasse Joas Aron Ezra Levi Tim / Timo / Timme (van Timoteüs) Bram (van Abraham) Thomas Job Micha Juda Pieter / Peter Manuel Danique (van Daniël) Joëlle Sarah Elise / Isa / Lise / Lisa (van Elisabeth) Anna Marthe Eva Esther Josephine / Fiene / Josine / Josje (van Josef) Rachel Salomé Esra Ruth Marie / Marije / Mara (van Maria) Deborah Jenthe / Jonna / Sjanne / Janne / Janna / Nanne (van Johannes) Elianne
Deze schoten me nog te binnen. Niet allemaal bijbels, maar ik heb begrepen dat dat niet persé hoeft. Ze moet 'klinken' als een bijbelse naam. Leander Gideon Darius - Darian Fabian Tobias Silvester Olivier Dorian Iskander Lea - Leah Lina - Line Ella Lina - Line Nora(h) - Nore Zara(h) Aliza - Alize : dit is een Hebreeuwse naam Calissa Elea Mareva Aleina Evana Orella Livina Madeleine Felize Celeste Mathilde Philomé Ardith : dit is een Hebreeuwse naam, bet. 'bloemenveld' Eden
Ik ben helemaal weg van Bijbelse namen. Mijn favorieten: Naomi Joëlle Yaël Julia Esther Leah Noah Ja(y)den Ruben Elijah Joël Ezra
Ons meisje gaat Sarah heten. Bewust met de 'h' erachter. Is het net even anders als dat je vaak hoort. Voor een jongetje hadden we Boaz. Dit betekent: 'in Hem is kracht'.
Heel erg bedankt alsnog Ik krijg een jongetje en heb hierdoor heel veel ideeën opgedaan ..ben helemaal blij nu...