Wij krijgen terug... eerste jaar dat we hier woonden moesten we ook veel bijbetalen. (800 alstublieft) Daarna gewoon in de gaten blijven houden. We krijgen nu ook altijd van die mailtjes dat we kunnen checken of we nog goed zitten... (of we niet aan het eind van het jaar nog moeten bijbetalen)
Pffft, wat een bedragen zie ik hier langs komen zeg! Wij kregen weer geld van Eneco terug en betalen nu 50 euro per maand (2 kamerapp van 60m2) en verwarming betalen we 600 per jaar voor en daar kregen we bijna 400 van terug! We doen wel zuinig en wassen doe ik alleen 's avonds of 's nachts en verder let ik wel op, maar ook niet extreem ofzo! Ik ben wel blij met die extra centjes, dus daar hebben we het opletten wel voor over!
Wij betalen tot nu toe nog geen 100 euro per maand, bij nuon. We hebben een droger (was altijd op 40 graden, doet me denken dat ik inderdaad af en toe op 90 moet wassen, was het weer vergeten), geen wasmachine, wel 2 laptops die veel aanstaan, maar we doen onze verwarming nooit aan (goed geisoleerd huis). We douchen ook niet belachelijk lang en hebben verder geen groot verbruikers in huis (behalve de TV) plus veel spaarlampen. Maar we wonen wel in een appartement van 90m2 dus dat kan een hoop schelen denk ik (alhoewel ik vaak rijtjeshuizen op funda tegen kom die nauwelijks groter zijn, maar goed). Ik verbaas me juist over de enorm hoge bedragen hier. Oh we betalen trouwens maandelijks 130 euro, maar krijgen dus altijd veel terug.
Het "probleem" is hier dat ik niet zoveel ondergoed, handdoeken, theedoeken en vaatdoekjes te wassen heb. Daar kan ik iedere week echt geen hele wasmachine mee vullen, zeker omdat ze niet of allemaal donker zijn of allemaal wit. Ik vind dat dus echt zonde van het geld. Daarbij geloof ik echt niet dat ik nou zo ziek word van die bacterieen, voor zover ze er echt in zitten
Wij betalen 150,- per maand voor een 2 onder 1 kap woning, en kregen vorig jaar 300,- terug. Ben benieuwd hoe dat dit jaar is. Maar als je 800 bij moet betalen, wat betalen jullie dan aan voorschot per maand?
Ik kreeg 161 euro terug. Brief 3 weken geleden gekregen. Stond in dat ik het geld binnen 14 dagen op mijn rekening zou hebben. Gisteren maar eens gebeld en het stond echt op uitbetaling en dat het aan mijn bank zou liggen dat hun het achterhouden. Kreeg toen als melding van die vrouw aan de telefoon; binnen 2 weken staat het geld echt op uw rekening mevrouw. Jaja... Bank tegenhouden, al 2 weken lang? Plus dat ze me dan zegt binnen 2 weken. Moeten wij eens doen, een rekening 2 weken te laat betalen! Sorry, was even offtopic. Alhoewel het wel over de eindnota ging! Ik betaal trouwens 75 euro per maand (appartement, 2 slaapkamers, wel heel ruim). En kreeg dus 161 euro terug
is maar goed dat het niet andersom is (je kleding in de vaatwasser ) Ik zie dat veel mensen zeggen dat ze veel hebben gestookt maar dat heeft toch niets te maken met elektra rekening toch, ik denk dat veel mensen appels met persen vergelijken je moet echt kijken naar het totaalplaatje en dan met elkaar vergelijken, sommige mensen vergelijken nu volgens mij gas EN licht met iemand anders zijn elektra rekening en das natuurlijk een verkeerd beeld....
Ik moest ook in de 400 euro terug betalen dit jaar :x Gelukkig heb ik een betalingsregeling met Essent kunnen treffen, t bedrag verdeeld over 4 maanden. Komend jaar alles wat beter in de gaten houden, want is toch een tegenvaller steeds dat terug betalen. Ik was bijna alles op 40 graden, alleen handdoeken, ondergoed enz op 60 graden. En van de belasting heb ik ook al 1 en ander terug moeten betalen, dit jaar gelukkig niets *afkloppen*
Jawel, ik heb bijvoorbeeld een combiketel, die warmt zich op door... jawel ELECTRICITEIT... Dus hoe meer ik stook, hoe duurder de rekening van de stroom....
ohh sorry ik dacht dat dat met Gas ging (geen verstand van) wij hebben hier nog een propaangastank in de tuin staan (en straks stadsverwarming)
ik heb het stroomverbruik van een klein bedrijf 11000 kw gas gewoon normaal. ik heb een plasma tv de hele dag aan, amerikaanse koelkast (stroomvreter) computer heel de dag aan, twee wassen +drogen per dag, 2 kinders na school op de pc.zonnebank en een vaatwasser en niet te vergeten mijn waterbed die er volgende week uit gaat.
mijn vriend moet zorgtoeslag terug betalen. ong 600 euro, en dit terwijl hij alleen maar paar keer bij de dokter is geweest voor medicijnen tegen hooikoorts. en ook al een bedrag moest betalen van groene land, omdat het niet vergoed werd.... Plus elke maand 120 euro voor achmea???? Ik snap er dus helemaal niets meer van hoor. dan hoef ik van de belasting ook niet maandelijks dat kleine bedrag voor (zorgtoeslag)....uiteindelijk willen ze het toch terug. Ik vraag me af waar al dat geld blijft... En dat is dit allemaal nog maar van 2006 en 2007 ( ahum we leven toch al bijna in 2010????? Hoe durven ze dit mensen aan te doen..in december ( dure maand ) Maar goed dat we allebei werken, en nog geen kids hebben denk ik dan nu maar...
En wat betaal je per maand? Hier ook veel verbruik hoor, groot hoekhuis. 4 computers die veel aanstaan, heeeeel veel was, droger die veel draait, heb veel de verwarming aan...
hallo, wij moesten 1200 euries bij betalen, maar ja dat kwam dat we maar op 110 stonden in de maand ivm verhuizing kon dat eerst niet hoger gezet worden, erg raar maar toe maar. en we hebben een gaslek gehad dus we hadden het wel verwacht. ze hebben ons toen op 218 in de maand gezet, maar dat heb ik terug gezet naar 170 dat vind ik wel een normaal bedrag voor in de maand.
Dat is inderdaad een logische gedachte, het is alleen zo dat ik die aardige man van Nuon over de vloer heb gehad om mijn standen op te nemen. Heeft die pipo ze dan niet goed opgeschreven... zou natuurlijk kunnen, hoewel ik hem dubbel zag checken... vreemd... 8)
Zorgtoeslag is een bijdrage vanuit de overheid en is afhankelijk van je inkomen. Dat heeft dus niks met hoe vaak je wel of niet naar de dokter gaat te maken. Waarschijnlijk was het toetsingsinkomen niet juist waardoor hij teveel heeft ontvangen en nu dus moet terugbetalen. Maar bel voor de zekerheid even want ik hoor wel in mijn omgeving dat er mensen zijn waarbij het niet helemaal klopt.
pff vervelend! 175,- betaal ik ook nu per maand.. En eerst 350,- omdat we hier in de winter kwamen wonen.. en kreeg bij de eind afrekening 200,- terug. Maarja nog geen idee wat we nu besteden.. Toen we hier kwamen wonen hing er nog een warmwater keteltje inde keuken, en gas kachel in de woon kamer, en nu hebben we een cv ketel.. dus ben benieuwd!