Heeft dan niemand hier zijn energie tarieven vast laten zetten? Wij hebben alles vast laten zetten voor meerdere jaren.
wij zijn 60 euro per maand omhoog gegaan en hopen nu niks bij hoeven te belaten. hiervoor betaalde we 98 per maand en moest ook maar 100 euro bijbetalen hoor maar goed beter terug krijgen das altijd fijner nu betalen we dus 160 euro per maand en met die koude winter afgelopen aar is de verwarming veel aangeweest. ook staan er verschillende weken de tv bijna heel de dag aan omdat me vriend ploegendiensten draait en in de kou zitten is ook niks dus ook de verwarming soms dag en nacht aan. elke dag een wasje draaien, de droger zo min mogelijk gebruiken en zelf omwassen ipv de vaatwasser gebruiken. De pc die heel de dag aan stond is nu een laptop geworden die niet meer heel de dag aan staat dus ook dit scheeld volgens mijn enorm. ik weet niet wanneer we een afrekening krijgen (hebben essent) maar wachten het af.
wij hebben dit niet gedaan omdat halve wegen het jaar de prijs voor gas en electra bij sommige bedrijven tot el 30% in kosten dalen. verstandig is het dus momenteel ook niet. de kans dat de prijzen dalen is net zo groot als dat de prijzen stijgen en elk jaar wordt er een nieuwe prijs vastgestelt.
Wij hebben dat dit jaar niet gedaan omdat vanaf toen de olieprijzen gingen dalen en het voorspelbaar was dat de energieprijzen gaan dalen. En dat blijkt ook nu wel want o.a. Eneco (waar wij dus bij zitten) gaat de prijzen verlagen.
Wij hoeven maar 33,00 bij te betalen, maar gelukkig zijn we zo slim geweest om het maandbedrag op te hogen toen we zwanger waren. Net als het maandbedrag van het water. Ik ben nu meer thuis en 's ochtends staat de kachel nu ook aan. Dus die 33,00 viel mij reuze mee!
Ja hebben wij dus ook gedaan. Maar niet verstandig zo achteraf gezien, omdat idd de tarieven gaan dalen. We zijn weer flink genept. Wij hebben trouwens energie via de Vastelastenbond.
Hoezo niet zo slim? Hangt er dus echt vanaf wanneer je het vast gezet hebt. Wij hebben dit al meerdere jaren gedaan en de afgelopen jaren alleen maar geld terug gehad en niet gestegen in maandlasten. De afgelopen jaren zijn de energieprijzen alleen maar gestegen dus wij hebben de afgelopen 5 jaar aardig wat geld verdiend. Dat de prijzen nu omlaag gaan is dan jammer maar het is maar de vraag hoelang dit gaat duren en hoeveel de prijzen omlaag gaan. Jammer dat ik er dan dit jaar niet van profiteer maar ik heb er de afgelopen jaren genoeg profijt van gehad.
wij moeten 235 euro bij betalen aan electra,maar we betaalde dan ook maar 35 euro in de maand. Het viel me nog mee aangezien we in een 1 gezinswoning wonen met zolder. groetjes sarita
wij betalen 145 eurovoorschot en moeten nu 145 euro bijbetalen dus valt nog wel mee. we zijn wel verhoogt naar 149 dus is niet zo heel veel
Wij kregen gister de jaarafrekening maar krijgen 22 euro terug. Betalen 115 per maand en gaan nu 120 per maand betalen.
ja het was helaas toch echt zo..we wonen hier net een jaar en betaalden 160 euro per maand, best gemiddeld dacht ik eigenlijk. maar toch 1850 bijbetalen , en nu een maandbedrag van 290 euro. heel verschil met ons oude huis, maar dit is wel een stuk groter, vrijstaand en geen dubbel glas, zal er allemaal wel mee te maken hebben. Had wel gerekend op een paar honderd euro, maar dit nee mijn kin hing op de grond toen ik de rekening openmaakte alle meterstanden en alles dubbel gecheckt , maar helaas
Wij betalen 120 euro per maand. We kregen geloof ik 100 euro terug. Toen werd ons voorschot verhoogd naar 180! euro. Dat hebben we toch weer even omlaag laten zetten. Zoveel meer gaan we heus niet gebruiken. We hebben het op 135 euro laten zetten, met een kleine slag om de arm dus.
wij betaalden 144 per maand kregen vorig jaar ruim 500 euro terug ons voorschot was toen terug gezet op 110 maar wij hebben hem gelijk weer terug gezet op 140. Ik ben benieuwd wat we dit jaar terug krijgen. Wij hebben een groot oud huis wel met dubbelglas en een vrij nieuwe cv. Maar onze kachel staat nu al een aantal dagen niet meer aan en dat proberen we ook zo te houden (als het echt te koud wordt gaat hij wel aan hoor maar anders gewoon een trui)