Bijbetalen!

Discussie in 'De lounge' gestart door Alita, 27 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

We moeten dus een hoop bijbetalen dit jaar bij essent....maar we hebben ook opeens een hoop meer gebruikt:( Ja er is een baby bijgekomen maar voor de rest is er niks verandert....

Maar nu zitten we vaker te kijken om over te stappen....alleen vraag ik me nu af...heeft het nu echt zin...of zit er altijd een addertje onder het gras:(

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Moet je veel bijbetalen omdat je veel meer verbuikt hebt? Dat wordt me niet echt duidelijk uit je post. Als dat zo is is het eerst beter om te kijken waardoor je verbruik zo gestegen is en te proberen dat wat te beperken, anders ben je overal duur uit. Dan krijg je nl. ofwel een hoog maandbedrag ofwel een hoge naheffing zoals nu bij Essent.

Ik stap wel jaarlijks over en vind dat dat scheelt, je krijgt altijd van die leuke welkomstkortingen en zo. Maar de grootste besparing zit toch in je verbruik aanpassen. En, voor onze regio en verbuik kwam essent er als goedkoopste uit voor komend jaar dus daar ben ik net naar overgestapt ;)

3. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Je kunt altijd op internet ofzo kijken.
    Wat ik ooit begrepen heb,is dat als je echt goedkoper uit wilt zijn je elk jaar moet kijken na de goedkoopste leveraar.
    Het ene jaar is bijv. essent het goedkoopst en het ander (noem maar iets) nuon.
    Dus persoonlijk denk ik dat geen energie leveraar altijd het goedkoopst is (kan het mis hebben ;))
    Maar even over essent,wij zitten er toevallig ook bij.
    Gebruiken jullie de verbruiksmanager??
    Zo niet (en je besluit toch bij essent te blijven) zou ik het jullie zeker aanraden.
    Dit kun je makkelijk via hun site doen.
    Wij doen dit ook.
    Zo kun je zien hoeveel je het jaar al verbruikt hebt,en of je (als je zo door gaat) moet bijbetallen of terug krijgt.
    Ook kun je dan altijd je voorschot verhogen of verlagen.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.889
    113
    Ja, wij moesten ook veel bijbetalen, 840 euro!! Echt behoorlijk balen dus. Zijn nu maar flink aan het bezuinigen geslagen.

MIjn ouders zijn vorig jaar overgestapt, ze zouden 50 euro minder per maand gaan betalen. Ja hoor, afgelopend maand konden ze dus mooi weer 600 bijbetalen, zij zijn niet veel meer gaan gebruiken, dus behoorlijk vern**kt.

5. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Controleer eerst even of je verbruik niet geschat is!!!

Wij hebben dit jaren geleden ook gehad. Niets veranderd in onze situatie, maar wel 700 euro bij moeten betalen (voor een twee kamer flatje, heel knap dus). Toen ik nog eens goed naar de nota keek, zag ik dat er achter het verbruik een sterretje stond en dat bleek te betekenen dat ons verbruik geschat was.

Veel te hoog dus! Van ons geschatte gasgebruik hadden we de hele flat wel warm kunnen stoken. Vermoedelijk is er bij de Eneco op enig moment een komma verkeerd geplaatst (een plaatsje naar achteren...) en klopte wat wij doorgaven niet met wat er bij Eneco in het systeem stond. Gevolg: Eneco ging maar een schatting doen...

Uiteindelijk hebben we geloof ik een paar duizend euro teruggekregen.

En als je over wilt stappen: kijk eens op de site van Vereniging Eigen Huis, die zijn momenteel bezig met een collectieve inkoop energie. Je kunt je geloof ik nog november inschrijven (Vrijblijvend, je hoeft ook geen lid van Vereniging Eigen Huis te zijn).

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Hebben ze geschat of heb je de meterstanden doorgegeven? Als het geschat is, moet je even bellen, als het echt vreselijk overdreven veel meer is, willen ze nog wel eens een herberekening doen. en ieder jaar gewoon je meterstanden door blijven geven. Je wilt gewoon niet dat ze gaan schatten.

Overigens ben ik hard weggerend bij Essent (dieven zijn het) en zit ik al 4 jaar naar volle tevredenheid bij Oxxio. Ik heb dit jaar voor de 3e keer op rij teruggekregen (gas en electriciteit totaal iets meer dan € 100 terug) en een lager maandbedrag.

7. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    `Wat voor huis heb je? En mag ik vragen hoeveel je maandelijks betaalt?

Een baby erbij tikt echt aan, ik merk het nu ook! Ik zit bij Nuon en vorig jaar betaalde ik 700 euro bij (appartement).,.maargoed.....de vloerverwarming stond de hele dag aan....oeps!

Nu zit ik in een eengezinswoning en betaal ik meer: 170 euro p/m. En de kachel gaat alleen s'ochtend even aan op max. 20 graden en daarna weer uit.

Oxxio kwam laatst aan de deur en vond dat ik wel veel betaalde per maand. De kerel aan de deur zei: 'ik weet zeker dat je terugkrijgt'.

Maarja, eerst zien dan geloven. Ben al blij als ik niets terug hoef te betalen!

8. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

wij betalen 175 per maand
    en krijgen altijd terug
    liever te veel per maand als te weinig en ik veel moet bij betalen

denk je even moet kijken of je nota
    wat er staat
    en even gaan bellen succes
    onwijs vervelend als je zo veel bij moet betalen

9. Alita

Alita Niet meer actief

Nou het is gewoon door onszelf doorgegeven de meterstanden...
    Wij betaalde 170euro per maand voor een hoekhuis.

We hebben gewoon meer gebruikt maar zoveel meer dat ik het niet begrijp! Maar maakt ook niks uit het ligt gewoon aan ons!

Verbruiksmeter ken ik gebruik het nooit...

Nu wilde we misschien overstappen naar greenchoice...maar ben idd bang dat het achteraf helemaal niks uitmaakt...dat het goedkoper lijkt maar ergens anders, tussen de komma`s, is het dan weer duurder waardoor je helemaal niet goedkoper uit bent...

Vergelijkingssites zijn ook maar vreemd want er komt overal iets anders uit...maar die van vereniging eigen huis ga ik eens naar kijken.
    En het ieder jaar overstappen heb ik idd ook al eens gehoord...

Maar hoe weet je nu of het echt goedkoper is uiteindelijk he...

10. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Het kan ook vorig jaar geschat zijn, maar dan te laag. Ga idd eerst kijken of de meterstanden kloppen, daarna kun je verder kijken.

Tip: bekijk ook de rekening van vorig jaar, of daar de meterstanden van klopten met de standen die je hebt opgegeven.

Sorry, laatste post niet gezien. Heb je van alles meer verbruikt, of alleen elektra of alleen gas?

11. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij VEH moet je je gebruik van het afgelopen jaar opgeven. Je krijgt dan na afloop van de veiling een persoonlijk aanbod dat je al dan niet kunt accepteren. Ik ben benieuwd of het voor ons iets uit gaat maken.

Wij betalen per maand ongeveer 120 euro voor onze tussenwoning (nieuwbouw, goed geïsoleerd) en daarmee komen we altijd redelijk goed uit. We moeten hoogstens 20 tot 30 euro bijbetalen.

12. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Leuke verkooptruc, waar veel mensen intrappen. Maar dit soort verhalen hoor je vaker dan dat er daadwerkelijk tientallen euro's per maand bespaard worden, bij hetzelfde verbruik.

Nog een tip, schrijf wekelijks je standen op, dan krijg je inzicht in je verbruik. Heb ik ook gedaan, en snapte toen waar ons hogere verbruik inzat.

13. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

ik zit bij greenchoise helemaal tevreden, tussentijds check ik of ik binnen het geschatte gebruik zit en ander verhoog ik mn maandbedrag..ik moest vroeger veel bij betalen ben benieuwd dit jaar...heb er zelfs mn waterbed voor weggedaan (al had ik die eigelijk voor mn reuma) dus op hoop van zege...

14. noukie89

noukie89 Niet meer actief

ik hoor veel mensen die veel moeten bij betalen ondanks dat ze erg zuinig zijn geweest

15. Alita

Alita Niet meer actief

het vreemde is dat ik natuurlijk elk jaar iets meer ging gebruiken...2006 hier komen wonen en in 2008 eerste dochter geboren...2010 tweede dochter geboren...maar van vorig jaar naar nu opeens een verschil van 1000kWh;) dat vindt ik vreemd!

Zeker ga je meer gebruiken met meer man in huis...maar meer is er ook niet verandert hier...alleen nu 2 kids...en dan opeens het laatste jaar zo omhoog gegaan?
    Gas dus ook omhoog gegaan maar niet zoveel.

16. Alita

Alita Niet meer actief

wat was het dan bij jullie als ik vragen mag?

17. Alita

Alita Niet meer actief

Ja de strenge winter van vori jaar telt ook wel mee.....maar het is zoveel opeens!

18. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ojee is het weer zover ja? dan zullen wij ook zeker weer lekker mogen bijleggen......

19. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Het is een hele koude winter geweest en een hoekhuis kost meer om warm te stoken!! Ik vind altijd met een baby dat je veel meer was dus dat zal ook wel wat verbruik schelen.
    Hier kregen we juist een beetje terug!

20. Alita

Alita Niet meer actief

jazeker is ook zo....hou ik ook allemaal rekening mee ..... maar dan nog?!

Deel Deze Pagina