Ik heb al de hele ochtend zeurende irriterende krampende rugpijn. Wat kan het zijn en wat kan ik er aan doen. Ik heb het gevoel dat ik zwaar ongesteld moet worden maar dat is natuurlijk niet zo
Ik zou sowieso even de verloskundige bellen! En even rustig gaan liggen kijken of het wat minder word.
Mijn zoontje lag op bed dus ik ben even gaan liggen ik heb er nu pijnlijke steken bij gekregen sinds ik lig iin mijn zij Helaas is in bad gaan of douchen effe geen optie omdat ik mijn zoontje nog rond heb lopen. 31 36 38 38 40 40 43 45 47 deze heb ik sinds 13.31 opgemeten en als de minuten 2 keer staan was het direct na elkaar. Maar dit zijn pijnlijke steken kortdurend dus dat zouden geen ween of iets dergelijks kunnen zijn En dat kramperigheid gevoel is continue
ik zou het zeker even bij je verloskundige melden. zelf zou ik er niet helemaal gerust op zijn. stel dat het voor weeen zijn kan zij je misschien tips geven wat te doen. het kindje moet natuurlijk nog niet komen! laat je even weten hoe het verder met je gaat? ben wel benieuwd eigenlijk. succes
Ik heb het ook gehad, bij mij is mn dochter de volgende dag geboren. ik wil je niet bang maken, maar zou echt even voor de zekerheid de vk bellen.
Ik he.b gebeld maar moest het nog maar even aankijken omdat ik geen bloedverlies of vruchtwater verlies heb. Het is echt wel flink aanwezig ik hou het nog effe in de gaten maar als het echt te erg word bel ik gewoon opnieuw
Zeker blijven bellen! Kan niks zijn, maar ik weet uit ervaring dat het helaas ook wel wat kan zijn. Ze moeten je gewoon serieus nemen en even laten komen.
Ik heb besloten eerst maar eens in bad te gaan hopen dat het minder word het is gelukkig nog niet toegenomen maar ook niet minder en naak me er echt zorgen om. Mocht het bad niet helpen en is het morgen niet weg eis ik dat ik langs mag komen. Wel beetje jammer dat het zo moet
Ik verbaas me elke keer weer over hoe "makkelijk" verloskundigen dit vaak wegwuiven. Als je je zorgen maakt, pijn hebt of wat dan ook zou je toch langs moeten kunnen komen! Daar zijn ze toch voor?!
Ik vind het ook raar. Ik had duidelijke vroegtijdige weeën in vlagen en toen werd er gezegd dat het vast groeipijnen waren. De volgende dag weer een paar keer moeten bellen en had toen al ontsluiting en een bijna helemaal verstreken baarmoederhals eenmaal bij de verloskundige aangekomen. Dus als het erger word gewoon weer bellen hoor als jij het zlf niet vertrouwt, ookal is het 3 uur 's nachts. Als het weeën zouden zijn ben je het beste in het ziekenhuis af.
Ik loop zelf in het ziekenhuis en heb elke keer het gevoel dat ze me niet serieus nemen terwijl mijn vorige kindje ook te vroeg is geboren. Ons eerste kindje is overleden met 24 weken en heb het gevoel dat ze altijd denken ze zal daardoor wel sneller gekke dingen denken. Ik krijg ook standaard de vraag als ik op controle kom en ik vertel iets waar ik last van heb ze gelijk zeggen kt het omdat je je druk maakt. Ik word er gek van natuurlijk maak ik me druk maar de klachten zijn er gewoon. Ik zie heb vaak rampscenario's in mijn hoofd zoals ze nu zeggen het word een meisje en dan denk ik gelijk dat zal bij mij wel weer niet waar zijn toch keer verkeerd gezien maar dat betekend niet dat ik pijn ga voelen die er niet is ik heb deze zwangerschap pas 1 keer eerder gebeld en dat was vanwege harde buiken en bloedverlies ik bedoel lijkt me niet eaar dat ik dan bel
Pff wat schandalig dat je het gevoel hebt niet serieus genomen te worden. Ik ben twee keer te vroeg bevallen met bijna 23 en bijna 24 weken. En gelukkig voel ik mij heel erg serieus genomen in deze zwangerschap. Deze zwangerschap is heel angstig geweest maar als ik één ding heb geleerd is het dat ik het echt wel door heb als het echt niet goed zit en ik dus echt bepaalde klachten heb. Vertrouw echt je gevoel, laat je niet onzeker maken! Helemaal met jou voorgeschiedenis moeten ze je serieus nemen. En al zit je nog tien keer voor niks in het ziekenhuis better safe then sorry.
Dan is het helemaal schofterig! Je loopt daar niet voor niets! Al zou je bellen en het is niets ze moeten je helpen zeker nu en jullie verleden. Ik zou heel erg voor jezelf gaan opkomen nu. Bellen en eisen dat je langs komt. Daarnaast een gesprek eisen met je gynaecoloog oid. waarin je heel duidelijk gaat aangeven dat je je niet serieus genomen voelt. Al zou het "vals" alarm zijn.. Ze horen je goed te begeleiden. Echt schandalig dit. Kom op meid! Niet aanmodderen.. Kom voor jezelf op! Goed duidelijk zijn in wat je wil en niet te afwachtend.
Schandalig juist dat ze je zo afwimpelen! Ik heb hetzelfde meegemaakt en loop ook in het ziekenhuis, maar bij mij zitten ze er echt bovenop (zo veel zelfs dat ik het soms te vind). Ik vind je pijnklachten ook echt iets om naar te laten kijken. Als t bij wijze van spreken een scheet was die dwars zat was het nu al lang over. En al denken ze dat het komt doordat je je zorgen maakt..so what! Jij hebt wel wat extra aandacht verdiend na wat je hebt meegemaakt! Ik heb mezelf toendertijd voorgenomen om voortaan alle signalen van mijn lichaam serieus te gaan nemen en desnoods te eisen dat ik langs mag komen. Dat zou ik ook doen als ik jou was. Wat denken ze wel niet zeg :x
je stelt je absoluut niet aan en al helemaal niet gezien je geschiedenis. Vreselijk wat jullie hebben meegemaakt. Ik vind het belachelijk als ze je niet serieus nemen en ik zou ze dat heel duidelijk maken. Kun je niet overstappen, is er geen ander zh in de buurt? Daarnaast heb ik al eerder topics van je gelezen en gereageerd maar wist niet dat jullie een dochtertje verloren hebben. Maar heb je ook psychische hulp nu tijdens je zwangerschap? Ik heb veel aan therapie gehad tijdens mn eerste zwangerschap omdat ik zo bang was voor wat er allemaal mis kon gaan. En dan heb ik geen kindje verloren. Het lijkt me ontzettend heavy om nu weer zwanger te zijn. Je bent nog zo bezig met je dochter en wat daar mis ging. Elke kramp is nu (logisch) een alarmbel. Maar het hoeft ook niets te betekenen dat kan ook. Ik heb van mijn eerste zwangerschap geen seconde genoten door de allesoverheersende angst dat het elk moment fout kon gaan. Gelukkig veel therapie en steun gehad ook na de bevalling. Ik kan nu bepaalde tools toepasse als ik krampen voel, ik kan rustig blijven. Thank god. Ik kan eindelijk genieten. Bij jou ligt de situatie iets anders want of je echt kunt genieten na wat je hebt meegemaakt vraag ik me af. Maar misschien is het wel heel fijn als je psychische ondersteuning krijgt zsm om alles een plek te geven. Dat kan ook zorgen voor meer begrip bij de artsrn in het zh. Hier in ieder geval wel. Sterkte iig en ik hoop dat het gewoon loos alarm is en je kindje nog drie maandjes lkkr blijft zitten.
Het is schandalig dat ze jou zo behandelen!! En zeker na wat jullie hebben meegemaakt. De vk hoort je gerust te stellen, en als je niet gerust gesteld bent is het zijn of haar taak om jou wel rustig te krijgen. Deze stess die je waarschijnlijk nu hebt is ook niet goed ja. Zou je inderdaad niet over kunnen stappen naar een andere vk of ziekenhuis?? Anders zou ik het zeker aan gaan kaarten en een gesprek aanvragen, en ze vertellen dat je het gevoel hebt dat je niet serieus genomen word. Vind het echt schandalig dit!! Blijf voor jezelf opkomen meid!! Ik hoop dat je vannacht lekker geslapen hebt, en dat de pijn weg is.
Hoe gaat het nu met je? Als je vandaag weer last hebt zou ik bellen. Ik herken het wel zeurende pijn (rug)die soms heel kort was en soms langer,geen regelmaat.op vrijdag begonnen en uiteindelijk bevallen op maandag. Hopelijk blijft de kleine nog zitten!