bijdrage babyshower

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Beertje13, 6 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Ik was voor een babyshower 30 euro kwijt. We gingen bij een leuk tentje high teaën en van dat geld was versiering gehaald en een gezamenlijk cadeau. Vond t nog wel meevallen. Al is het voor een bakkie bij iemand thuis een hoop geld.

2. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Ligt eraan wat de vriendenkring normaal vind, heb zelf een 10 euro moeten bijdragen en vond dit zelf al aan de krappe kant. Bleek achteraf ook te weinig. Dus 15 euro vind ik wel schappelijk, ik had met alle liefde ook 20 euro betaald, heb dan ook niet iedere week een babyshower. Was wel inclusief wat gezamelijke kadotjes.

3. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Ik vind babyshower sowieso onzin, maar dat terzijde.

Lijkt me dat je eten, drinken, versiering koopt en dat bedrag deelt door alle vriendinnen die komen? Eventueel nog €5,- p.p. voor groot/gezamelijk cadeau? Maar, allemaal iets kleins meenemen kan ook. Of iedereen iets laten maken qua eten en drinken...

4. lina lina

lina lina Actief lid

3 nov 2012
    164
    0
    0
    Toen ik hem vorig jaar voor mijn zus organiseerde heb ik ook 15 euro gevraagd. Dit was puur voor cadeaus. Ik wilde daarvan de uitzetlijst kopen (hydrofielluiers, flessen, enz) Veel mensen wilden zelfs ook nog een klein cadeau extra meenemen.
    Als al het eten ook nog van dat budget (225) af moet, dan kun je bijna niets kopen.
    Ik heb zelf cupcakes, een hartige taart en wraps gemaakt. Schoonzus heeft een luiertaart en taart gemaakt. Schoonmoeder heeft versieringen, drinken en een pan soep gemaakt. Ik had er nog van eigen geld een mand zwitsal, een mand voor mama, een luieremmer en swing bij gedaan. Die cadeaus had ze anders achteraf gekregen. Nu heeft ze ze eerder gehad, zodat ze niet per ongeluk nog even die dingen kon kopen.
    Ik vind persoonlijk dat zoiets best groots mag zijn. Je ziet wel eens van die karige babyshowers...
    Ik vind 15 euro niet veel. Je moet iets kopen voor de kleine, maar zeker voor de aanstaande mama. Ik weet ook dat 15 euro voor sommige mensen een hoop geld is. Ik heb dus wel aan iedereen verteld dat het vrijblijvend was. Je moet wel kijken naar de omgeving. Zijn zij bereid om op eigen kosten wat te eten te maken? Wat wil je gaan kopen?

5. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik heb nog niet verder gelezen, maar begrijp ik hieruit goed dat je ook nog eens geld moet geven? De babyshowers waar ik op geweest ben namelijk niet hoor. Gewoon een cadeautje meenemen en eventueel een snack of wat drank als dat gevraagd werd. De gastvrouw zorgde voor versiering, taart en verdere versnaperingen (toastjes, chips, worstjes,etc... niet al te duur dus). Je wordt toch uitgenodigd, dan moet je toch niet gaan betalen?

6. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ik ben nu de 4de in onze vriendndinnengroep die een babyshower krijgt
    Bij ons is het de gewoonte dat we 25 euro p.p bijleggen (Enkel cadeaus) en zij zorgen ook voor het eten, versiering, drinken,...
    Dit is ook dan wel hun cadeau al voor na de bevalling eigenlijk, dan geven ze enkel nog iets kleins (Kleertjes ofzo) als ze op bezoek komen

7. smashbox

smashbox Actief lid

29 jul 2013
    220
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben echt in shock! Is dit typisch Nederlands dat mensen moeten bijdragen aan jou feest?? What next vergoeding geven voor eten en drinken op bruiloft en feesten.Ik zou eerlijk gezegd geen cent durven te vragen. Als mensen iets willen kopen kunnen ze zelf bepalen wat en hoeveel ze willen uitgeven. Nu wordt het al bepaald en wordt het allesbehalve spontaan. Als ik er een zou organiseren voor mijn vriendin of zus zou ik het gewoon zelf betalen. Je maakt of besteld een taart, koopt wat snoep en hapjes in de kleur van het geslacht, nog wat versieringen en bedenkt wat leuke spelletjes. Het gaat toch om het idee!

8. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ik ben van België :)
    En wij doen dit nu eenmaal zo in onze groep, zoals ik al zei, wat ik met de shower krijg is ook de cadeau voor na de bevalling. Dus dan valt 25 euro per persoon nog wel mee hè.
    Als ze op bezoek komen als de kleine er is brengen ze enkel iets van kledij mee.

Tis bij ons hetzelfde principe als bij een vrijgezellen, dus in dit geval moet de zwangere geen geld uitgeven eraan.. Tis een soort verwendagje eigenlijk :) Ik heb mijn lijstje in elk geval al doorgemailt, wat ik graag allemaal wil hebben ;)

9. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Wow ik heb nooit om een bijdrage gevraagd bijzonder.
    Heb al wat babyshowers georganiseerd en de kosten van de slingers en de hapjes deelde ik dan met de moeder en zus.
    En iedereen bracht een cadeautje.
    Vind het een beetje raar om geld te vragen.
    Bij xenos heb je versieringen voor 0.99 cent!!
    Maar goed ligt ook aan de band die je hebt met de gene waarvoor je het organiseerd.

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Vaak weet de moeder in spee ook niet dat ze een babyshower krijgt, vergelijk het een beetje met een vrijgezellenfeest waarbij de bruid, en in dit geval de moeder, vrij wordt gehouden. Het geld wordt dus ook niet door de moeder in spe gevraagd, maar door degene die het organiseert. En omdat de moeder in spe er doorgaans niets vanaf weet, heeft ze ongetwijfeld ook geen natje en droogje voor zoveel mensen in huis ...

Dus het ligt ff war genuanceerder.

11. miepjb

miepjb Lid

15 jul 2014
    25
    0
    1
    NULL
    NULL
    Vind het ook een beetje vreemd om een vergoeding te vragen aan het bezoek, ik heb vorige week een babyshower gehad die georganiseerd was door mijn vriendinnen en de kosten voor versiering,drinken en hapjes hebben ze doorgegeven aan mijn vriend en die heeft het betaald. Zou het zeer ongemakkelijk vinden als iedereen zou moeten betalen voor mijn babyshower. Als er een groot gezamenlijk cadeau wordt gekocht vind ik het weer een ander verhaal.

12. Sieza03

Sieza03 Bekend lid

19 feb 2014
    548
    0
    0
    Groningen
    Ik weet al dat ik een babyshower krijg, verder niet hoe en wat hoor. Maar wat ik wel weet is dat mijn moeder, schoonmoeder en schoonzussen hebben betaald voor het feest en niet de genodigden. Vind het ook niet echt bij het soort feest passen ;)

13. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Het gaat ook niet om een vergoeding of bijdrage vragen
    Het is gewoon de enige kado die ik van hun krijg, jullie krijgen als de baby er is waarschijnlijk ook nog een kado die een 20-tal euro ofzo waard is?
    En de versiering, hapjes en drank die ze meenemen is ook het goedkoopste van het goedkoopste hoor :) De versiering wordt ook telkens opnieuw gebruikt, maar aangezien ik nu het 1ste meisje krijg na 3 jongetjes, moeten ze wel nieuwe gaan kopen :)

14. Misj

Misj Actief lid

10 mrt 2014
    107
    0
    0
    Ik ben een babyshower voor mijn zus aan het organiseren. Vraag 12,50 pp. Als ik dan geld over heb koop ik er een cadeau van. We zijn niet met veel dames, 6 ofzo

15. Ellis2014

Ellis2014 Bekend lid

7 mei 2014
    903
    238
    43
    Ik heb er alweer een paar achter de rug..
    Bij ze allemaal hebben we 5 euro bij elkaar gelegd voor een cadeau.
    Cadeau; maakte ik een luiertaart met spulletjes die je kunt gebruiken, zoals speen, zwitsal mini's, badspeeltje, enz. allemaal kleinigheidjes
    Daarnaast maakte iedereen iets lekkers en hierbij denkend aan een High tea.
    Gaat toch vooral om het idee en het samenzijn :)

16. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het eigenlijk ook een vreemd feest.
    Je viert dat de baby er bijna is, maar wat als de baby of de mama het niet eens overleeft. Ik weet, doemscenario, maar het kan.

Een feest na de geboorte is toch veel leuker

17. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Nee dat is toch meer om de moeder door de laatste loodjes heen te helpen?
    Ik vind het iig altijd erg leuk..

18. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Vraag je daar geld voor??? Dat werkt toch gewoon zoals een verjaardagsfeest? Je nodigt wat vriendinnen uit en als ongeschreven regel nemen die kado's mee.
    Ik zou het erg raar vinden als ik geld moest betalen om op iemand anders zn feestje te komen. Maar ja, dat ben ik.
    In het uiterste geval zou je kunnen vragen dat iedereen wat lekkers meeneemt, maar geld vind ik 'not done'.

19. Doom8

Doom8 Bekend lid

7 aug 2013
    807
    5
    18
    NULL
    NULL
    Wij besteden de high tea al uit in een restaurant voor mij zusje.
    dat is 19.50 verder heb ik 2 euro gevraagd voor de versiering en kosten van de spelletjes ( voedingspotjes) ook hebben wij en schilder doek waar wij leuke teksten op gaan zetten dit alles zit in die 2 euro p.p verwerkt.

en dit is dan nog exclusief cadeau dat kopen de mensen zelf..

Deel Deze Pagina