Auw... Nooit eerder gehad, maar deze zwangerschap heb ik dagen dat ik amper kan lopen van de pijn Ik kreeg niet veel advies van de vk, maar kan je hier ook wat aan doen? Ischias is pijn die vanuit de bil uitstraalt naar je been/lage rug, door beknelde zenuwen. Tips? Ervaringen?
Heb je al een speciale Fysio ingeschakeld voor oefeningen en methodes om bijv. Het bed uit te komen en op te staan, om je lichaam wat verlichting te geven.
Straalt de pijn door tot onder of boven je knieën? Onder de knie is ischias, boven de knie bekkenproblemen. Ik zou naar de bekkenfysiotherapeut gaan. Die kan met massages en oefeningen je helpen.
Heb ik ook gehad bij eerste, ben naar fysio geweest en die masseerde m'n bil en na aantal keer stuk minder last.
Het doet vooral pijn in mijn bil De vk zei dat het typisch ischias was? Geen idee, heb het nooit gehad, ook nooit bekkenproblemen, MAAR de snelle bevalling van mijn 2e heeft wel een tijdje voor pijn in de kraamtijd gezorgd, toen kon ik amper uit bed komen inderdaad. Nu is het vooral met lopen... het kan er 'in' schieten zeg maar.
Hier werd verteld veel rust nemen.. heb ik niet gedaan en heb heel veel gelopen.... Was na 3 weken iig wel over.. Maar weet niet of het bij jou ook zal werken natuurlijk, hoop dat t snel over gaat, het is echt geen pretje!
Dan zijn het waarschijnlijk zwangerschapsgerelateerde bekkenproblemen, oftewel bekkeninstabiliteit. Dan kan het er ook ineens inschieten. Ga eens op zoek naar een goede bekkenfysiotherapeut. Ik heb zelf behoorlijke bekkeninstabiliteit en de fysiotherapie werkt echt wel.