Bijdrage kinderopvang flink omhoog.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Dora en Boots, 6 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Heb nog geen ukkie, helaas!

Maar zou dan voor 1 kindje zijn, voor min. 3 dagen. Overige 2 dagen passen schoonouders op...

En stel het wordt 5 dagen (wat niet gebeurd, maar vraag dit even voor een dinnetje, met ong. zelfde jaarinkomen).

Snap dat allemaal niet zo, voel me erg dom, sorry!

Wij verdienen tussen de 40.000 en 50.000 bruto per jaar.

2. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Dat er bezuinigd moet worden oke, dat weet iedereen inmiddels, maar wat ik niet snap is dat ze willen dat er meer kinderen komen en vrouwen toch blijven werken...
    Hoe moeten we dit dan ooit gaan doen?! Voor mij en mn vriend is dit allemaal nog niet aan de orde, omdat ik straks alleen ga werken maar als mijn vriend een baan vindt, dan krijgen we wel een probleem.
    Ik ken al zeker 2 moeders die gaan stoppen met werken omdat het niet voordelig is om te blijven werken.
    En dan zeggen ze dat het wel mee zal vallen met het aantal moeders dat zal stoppen met werken (hoorde ik in het 18.00 uur nieuws).

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Lastig te zeggen wat het voor 1 kind zal betekenen. Even denken... Ik zou voor 1 kind en 3 dagen nu 190 euro moeten betalen geloof ik (ipv 250 euro). Dus voor 5 dagen is dat zo'n 250 euro. Dan zal het met de stijging zo'n 360 euro voor 5 dagen en 1 kind zijn denk ik (bij een inkomen van 45.000 euro is dat).

4. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Maar, in dat voorbeeld gaan ze niet uit van deze inkomens, maar ze gaan van laag, naar modaa, naar hoog en hoger.... Maar niet met deze tussenliggende periodes.

Tsjah, die 360 euro is veel, maar nog te behappen. Men o men..... Hoe bedoel je ze willen niet dat we vergrijzen, maar op deze manier gebeurd het dus wel degelijk!

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

Misschien moeten de vrouwen massaal stoppen met werken. Dan draaien ze die bezuinigingen vast weer terug. :D Ik denk sowieso dat het een tijdelijke bezuiniging zal zijn en dat het over een aantal jaren weer terug geschroeft gaat worden (als de vergrijzing echt hard zal inslaan en een deel van de staatsschuld weer terugbetaald is). Maar ja, daar hebben we nu niet zoveel aan. ;)

Ik denk wel dat de bezuinigingen ons hoe dan ook zullen raken. Niet linksom, dan wel rechtsom.

6. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Hogere inkomens krijgen ook minder vergoed hoor. Ik kan nu bijv. net zo goed niet meer werken omdat mijn man veel verdiend. We krijgen weinig vergoed. Stimuleert inderdaad niet om te gaan werken als je er weinig van overhoudt.

7. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    :D idd! Maar wat Bibiche zegt geld niet alleen voor gezinnen waarvan de man veel verdiend, ook voor de lagere inkomens. Veel vrouwen (ga er dan even vanuit dat de man de kostwinnaar is), werken dan voor de opvang, daar zou ik ook weinig zin in hebben. Hoewel ik werken niet erg vind, maar werken voor de kinderopvang nee dank je;)

8. 4days

4days Niet meer actief

Tsja bezuinigingen zijn nooit leuk als ze je treffen... :( Maarja, ERGENS zal er bezuinigd moeten worden. Op de ziektekosten gaan ze ook al erg bezuinigen, op de overheid, op Europa, op hulp in het buitenland.... Op bijna alles wel. Maar ik ben bang dat het ook echt nodig is, wil het ooit weer een beetje goed komen met de financiële situatie van ons land. En daar hebben werkende moeders natuurlijk geen boodschap aan, dat snap ik. Maar het is helaas niet te vermijden.

9. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik denk dat iedereen dat wel weet en begrijpt;) maar dat iedereen gewoon even zijn hart wil luchten hier:).

10. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ach, het moet ook allemaal nog door de eerste kamer he.... En die hebben tot nu toe, nog niet veel doorgelaten van het kabinet.

11. p1982

p1982 Niet meer actief

dus voor de 2e betaal je straks evenveel als nr 1?

12. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Weet je wat ik niet zo goed snap, dat ze die dagdelen niet gewoon afschaffen. Ja, het geeft veel meer administratie, maar als daar eenmaal een handigheid in is ontwikkeld (bijvoorbeeld een prikklok?), moet dat toch niet al te moeilijk zijn? Nu betaal je, als je je kind om bijvoorbeeld 14.00 uur ophaald, door tot 18.30. Over die uren moet ook toeslag betaald woorden door de BD. Als je nu gewoon alleen de afgenomen uren berekend, scheelt dat in mijn ogen hèèl wat euro's...

Ik maak bijvoorbeeld gebruik van een BSO. Per week neem ik 6,5 uur af (vakantieopvang niet meegerekend), maar betaal 10 uur, waarover ik dus ook KOT krijg. Dat kan toch efficienter?

13. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Ik betaal nu 90 euro zelf per maand maar denk dat dat volgend jaar dus rond de 130 a 140 euro zal zijn voor 1 dag in de week voor 1 kind.

Best een hoop geld voor die ene dag.
    Ben blij dat hij naar school gaat volgend jaar en misschien regel ik wel wat op mijn werk dat hij nog iets eerder stopt zodat ik de laatste paar maanden die ene dag zelf bij hem thuis ben. Puur om de kosten te drukken!

14. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Als ik dit soort berichten hoor, ben ik altijd maar weer blij dat wij het toch al bij 1 kind wilden houden, want al zou ik er nu over gaan denken dat ik misschien toch een broertje of zusje voor mijn zoon zou willen, dan zijn deze plannen voor mij al reden genoeg om het snel uit mijn hoofd te zetten... Ze maken het gezinnen gewoon echt niet makkelijk! Ook met de veranderingen in de aftrekposten mbt ouderschapsverlof enzo. Wij zeiden meteen tegen elkaar: "je zult maar zwanger zijn en hier op gerekend hebben!"
    Miv 2011 zijn we er per maand al 90 euro op achteruit gegaan, alleen al met ons ene kind vanwege duurdere opvang (+€30) en minder KOT (-€60), al werd er gezegd dat het verschil maximaal 57 euro zou zijn ofzo... Dat zal komend jaar dan wel weer nog meer worden. Lekker vooruitzicht :(

15. p1982

p1982 Niet meer actief

16. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

Wij maken ons zorgen!
    We konden altijd goed rondkomen en konden wat sparen. Maar we moeten steeds creatiever worden. Ik heb ouderschapsverlof 3 u/p/w omdat dit goedkoper was dan 1 extra dag opvang.
    Maar ik raak de ouderschapsverloftoeslag kwijt, opvang wordt duurder.
    Ik vind wel dat het steeds moeilijker wordt gemaakt en ik weet dat het voor sommige gezinnen in mijn omgeving echt genadenslag is (waar de maand altijd langer is dan het salaris).
    Ik vind dit best zorgelijk!
    Vooral, benzine is stuk duurder, stroom gas, levensonderhoud, zorgverzekeraar...enz enz.

17. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

zorgen maken is een groot woord, maar ik ga hoogstwaarschijnlijk wel stoppen met werken, terwijl ik dat zo graag doe...

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Weet je wat ze moeten onderzoeken? waarom het in Zweden wel gratis kan.

daar kunnen mannen en vrouwen lekker werken zonder dat ze zich daar zorgen hoeven maken. Ze hebben zelfs beide ( mannen en vrouwen) heel veel verlof.

Eerst 18 maanden voor de vrouw. daarna de man nog een 6 maanden. Dan kunnen de meeste kinderen bijna ook alweer naar school.

Ik had dit niet zien aankomen. Echt zo raar. Vooral bij een zogenaamd rechts kabinet.

Net alsof ze weer gezinnen willen waar er maar 1 persoon werkt.

Ik ben dan nu wel thuis ( omdat ik het te zwaar vind in verband met mijn man zijn baan en dan ook nog werken) maar ik vind dit echt wel heel erg.

19. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Ik had dit totaal niet aan zien komen. Vind het ook een vreemde maatregel. Ook voor de hogere inkomens, geen toeslag meer voor het eerste kind?? Willen we echt hoogopgeleide vrouwen stimuleren minder/niet te gaan werken?? Belachelijk...

Ik maak me zorgen. Het word erg krap het komende jaar. En aangezien ik nog studeer heb ik niet de mogelijkheid om thuis te blijven...

20. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Alles daar is een flink stuk duurder en de belastingen zijn er hoger.

Deel Deze Pagina