Van de week de schoolreis brief gehad. Wij betalen altijd ouderbijdrage. Ik vroeg me af hoe dat op andere scholen geregeld is. Bij ons kost het voor 1 kind 25,=, voor 2 is 40,= en als er 3 of meer kinderen van één gezin meegaan kost het 50,=. Dit is voor de bus en entree. Meestal 's morgens iets bekijken en 's middags speeltuin oid. 's middags krijgen ze een ijsje. Verder eten en drinken moeten ze zelf meenemen. Voor begeleiders is het gratis en die krijgen 's morgens koffie en 's middags ook een ijsje. Ik vind het niet goedkoop maar ook niet erg duur. Ga ervan uit dat de leerkrachten hun best doen om een leuk reisje te regelen tegen een goede prijs. Vind het wel erg jammer dat het exclusief lunch is. Ben nieuwsgierig hoe het op andere scholen gaat!
Hier was de ouderbijdrage 30 euro dit jaar en dat is dan voor schoolreisje en feesten op school. Schoolreisje is de hele dag met de bus naar zoiets als Dippie Doe of Julianatoren. Of consumpties zijn inbegrepen weet ik niet, vermoed van niet. Ik ben zelf begeleider en ga ervan uit dat ik gratis mee mag.
Wij hebben dat bij de 'gewone' ouderbijdrage inbegrepen. Die is 50 euro per kind. Ik heb begrepen dat de helft van dat bedrag ong. besteed wordt aan de schoolreis. Weet eigenlijk niet hoe het zit met eten en drinken. Maar vind het niet erg dit mee te geven. Op een gewone schooldag krijgen ze dat ook mee, dus dan is het niet anders dan anders.
Bij ons dezelfde prijzen als bij jullie. T/m groep 4 gaan ze nasr iets van een binnenspeeltuin en dan zijn s middags frietjes inbegrepen. Vamaf groep 5 is het uitje wat "groter" en moeten ze zelf lunch meenemen.
Hier zo'n 20 euro ouderbijdrage en dan los nog geld voor het schoolreisje maximaal 25 euro. Voor het schoolreisje zit er dan de reis met de bus bij in, patat, drinken en een ijsje en de entree voor bijv Artis, Sprookjeswonderland etc. Is wel de bedoeling ook nog iets extra's mee te geven zoals een pakje drinken en een broodje bijv., maar dat eten is niet perse noodzakelijk met wat ze krijgen
hier hebben we een 'vrijwillige' ouderbijdrage van iets meer dan 10 per jaar voor 1 kind. schoolreisje komt er dan nog bij. ligt er hier geloof ik ook weer aan waar ze heen gaan of de lunch erbij in zit. denk dat ze het dit jaar zelf moet gaan kopen dus denk dat ik juf even een mailtje stuur of lunch er bij in zit.. ik geef iig wel voldoende zakgeld mee dat ze wat lekkers kan kopen en wat leuks. ook krijgt ze snoep en drinken mee
Wij betalen 60 euro per jaar per kind, Per kind word bijgehouden of hij/zij mee is geweest op school reisje of andere activiteiten waar ze de ouder bijdrage voor gebruiken en dus hoeveel geld er is besteedt van die 60 euro Wanneer het kind van school wisselt of naar de middelbare school gaat word het van alle groepen dat je kind gedaan heeft het restant bij elkaar opgeteld en krijg je het overgebleven geld terug zeg maar, Of het is gewoon op dat kan natuurlijk ook nog
Wat verschillend. Ik heb het nu alleen over de ouderbijdrage voor de schoolreis en niet over de 'gewone' ouderbijdrage. Die heb ik begin van t schooljaar gedaan, 70,- voor 2 kids.
Wij betalen 25,00 ouderbijdrage per kind. Verder hebben wij op school fruitgeld ( 35,00 per jaar). Voor dat geld wordt dagelijks door de groenteman vers fruit op school gebracht. Bij het laatste uitje (Toverland, met de bus) betaalden wij 12,50. Ik moet zeggen dat hier wel gewoon een eigen lunchtrommel wordt meegenomen. Op school zijn ze namelijk erg bezig met gezond eten en er zal dus niet snel 'getrakteerd' worden op frietjes ofzo. Gedurende de dag is er voor ieder kind onbeperkt fruit en drinken (ranja en water).
Bij ons zit de bijdrage van het schoolreisje bij die 60 euro in die ik noemde. Daar word alles van gedaan, het restant word mee genomen naar volgend jaar school en ook dat schooljaar is het weer 60 euro tot je in groep 8 bent of van school gaat en wat niet is opgemaakt gaat terug naar de ouders
Wij betalen 45,00 per kind, incl schoolreisje. Ze blijven bij ons het ene jaar in de buurt en gaan dan bv naar het bos, de Biesbosch. Het andere jaar een 'groot' schoolreisje, bv naar De Efteling
Hier 40 euro per jaar per kind. Dat is inclusief schoolreisje. Betaal je niet, dan kan je kind niet mee op schoolreis.
80 euro per jaar. 30 euro 1 jaar overblijven, 25 euro ouderbijdrage en 25 schoolreis. Mijn zoon ging naar dippie doo en mijn dochter naar de Efteling,
Op de vorige school (verhuizing) betaalden we 45 euro, waarvan 17,50 voor het schoolreisje. Overblijf zat daar ook bij in(juffen passen zelf oo). Voor de kleuters was dat een dag speeltuin met alle consumpties erbij in, patat, frikandel, koekje, ijsje, drinken etc. Vervoer met een bus. Vanaf groep 3 was het voor hetzelfde geld een kamp. 24 uur, van 12-12. En dan ook alles erbij: lunch, warm eten, ontbijt en alle tussendoortjes. En een nacht in een kampeerboerderij. Vervoer regelen de ouders/juf samen. Ouderbijdrage op nieuwe school is 35,00. Overblijf nog 30 euro per jaar(overblijf door ouders met kleine vergoeding). Op de nieuwe school betalen we nu 13,50 extra voor het schoolreisje. Maar dat is afhankelijk van de groep. In de onderbouw is het gratis maar hebben we een feestdag in school. De middenbouw gaat een dagje weg (ene jaar speeltuin, andere jaar educatief), dat is die 13,50 en daar zit eten en drinken ook bij. De bus wordt betaald uit de ouderbijdrage.. De bovenbouw gaat een paar dagen op kamp (oa zeilkamp, scoutingkamp) en daar is de bijdrage natuurlijk ook hoger..
Hier betalen we 500 schoolgeld (moet wel zeggen dat het voltijd hb onderwijs is). Hier zit schoolreisje bij in. Dit jaar met de bus naar plopsaland, is inclusief eten en drinken.
Wij betalen 60 euro per jaar per kind, daar zit alles in (schoolreisje/Sinterklaascadeau/kerstontbijt/Paasontbijt)
Wij betalen 25 euro per jaar per kind. En daar zit schoolreisje, Sinterklaas, kerst, Pasen, alles bij in. Op het schoolreisje krijgen ze drinken en eten, maar ik geef ze natuurlijk nog wat lekkers te snoepen mee in de bus. De groepen 1 en 2 gaan naar een grote kinderboerderij, 3 en 4 naar de holle bolle boom en 5 en 6 naar slagharen. Alleen in groep 7 en 8 gaan ze naar 1 van de eilanden op kamp en vragen ze een eigen bijdrage.
Hier geloof ik iets van 15-20 euro ouderbijdrage, en zo'n zelfde soort bedrag meestal voor het schoolreisje. Ligt er een beetje aan waar ze naar toe gaan. Ik heb het voor dit jaar nog niet gehoord..