zwanger worden na een prematuur-geboorte.

Discussie in 'Prematuur' gestart door Mamajuf, 25 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    Ik weet niet of ik hier op de juiste plek ben voor mijn vraag maar stel hem toch.
    Op 22 februari 2012 werden wij totaal onverwacht ouders van Roos. Ze is geboren met 27 weken zonder voorbode.
    Na 3 maand ziekenhuis mocht ze mee, en wat waren/zijn we blij met haar.
    Onze wens was altijd 3 kindjes.
    Maar na de geboorte van Roos zet mij dit de laatste tijd enorm aan het denken.
    Mijn wens voor een 3e kindje is er en ook bij mijn vriend maar ondertussen heb ik de vrees voor nog een keer te mogen bevallen van een prematuurbaby. Wat een zorg.... en daarnaast ook de zorg voor Roos en haar broer.
    Twijfel.. twijfel... ons gezin is nu ook compleet maar ondertussen blijf er iets knagen.

Hadden jullie ook twijfel bij een volgende zwangerschap na een prematuur ?

2. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Hier niet zo extreem prematuur dus nooit twijfel gehad voor een derde.
    Nu de derde nog vroeger is gekomen ben ik wel banger voor een evt vierde.
    Misschien kan je een pre-conceptioneel gesprek aanvragen bij de gynaecoloog. Hij of zij kan je vertellen wat evt de opties zijn.

Is je oudste wel op tijd geboren?

3. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    hoi januari2010.
    bedankt voor je berichtje. Onze oudste is geboren met 40.6. Hij was dus aan de late kant :).
    Bedankt voor je tip !!

4. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    hoi ik ben nu zwanger van mijn 4de kindje ik heb 2 meiden gekregen met 38 weken en mijn zoontje 3de kindje is met 30 weken geboren ik was ook wel bang met mijn 4de kindje maar ben al 37 weken en ze zit er nog steets meestal als je eerste op tijd is hoeft het niet te zeggen dat je 3de ook te vroeg komt je komt dan gewoon onder strengen controlle in het ziekenhuis dat heb ik ook het ligt er ook aan hoe de bevalling begonnen is bij je vroege geboren kindje bij mij begonnen het met een hoge vlies scheur en de bacterie streptocco en b wat ik niet wist dat ik dat had

5. MammieVanSammie

MammieVanSammie Actief lid

30 nov 2012
    395
    2
    18
    Noord Holland
    Is er ook een oorzaak gevonden voor de vroeggeboorte? Aan de hand daarvan kan een gyn je meer vertellen over de kans op herhaling. Ik zou dus ook een gesprek met gynaecoloog aangaan. Weet niet of je dan eerst verwijzing van HA moeten hebbe, ik zou gewoon ziekenhuis eens bellen..

Overigens herken ik je angst hoor. Hier niet zo'n extreme vroeggeboorte en t was pas onze eerste, dus we gaan zeker nog eens voor nummer 2, maar ik zal ook wel angstig zijn..

6. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    Hoi allemaal.
    Bedankt voor jullie reactie's. Echte angst heb ik niet. Maar nu meer twijfel. We hebben nu 2 kindjes. Onze 1e is met 40.6 geboren en onze 2e met 27 weken. Met reden ... onbekend. We hebben nu een jongen en een meisje. En tja eigenlijk moeten we tevreden zijn met onze kindjes. Een jongen en een meisje. Maar ondertussen blijft er iets knagen. En naast dat knagen ook de evt zorgen voor een evt prematuur. Ik ben zelf ook te vroeg geboren ( 6wk) Maar ik denk dat we hier de boel maar eens op een rijtje gaan zetten en een gesprek aangaan met onze huisarts. Misschien kan zij ons alvast een stapje verder brengen.
    Nogmaals bedankt voor jullie berichtjes !!

Deel Deze Pagina