Ja zijn hardleers haha! Scheelt wel dat jullie zoveel ruimte hebben hoor denk ik! Ohh hmm nog even navragen bij een imkerij anders?
Wat je kan doen is een schuur bouwen en de kasten met de voorkant in een grote gleuf zetten zodat ze in en uit kunnen vliegen en dan kunnen de spechten er ook niet bij. Zoiets hadden wij ook alleen was de hele voorkant helemaal open, stond je droog als het regende enzo.
Ja, zo heeft een imker waar ik kom het ook. En hij kan de kasten en rekken van binnen benaderen en van buiten is het een soort van afneembare brievenbus, zeg maar. Wel handig om het afneembaar (of open klapbaar) te maken, dus dat je de kasten ook van de voorkant kunt benaderen.
Goeie tips! Hier moeten wij ook echt iets op gaan bedenken. We hebben nog een soort tuinhuisje dat momenteel niet wordt gebruikt. Misschien kunnen we daar wat mee
Wij hebben al jaren bijen. Ooit begonnen met een zwerm die vlakbij in een boom neerstreek. We hebben nu 3 kasten. We hebben er erg veel baat bij qua bestuiving van onze fruitbomen.
Dat er een zwerm gewoon aan komt vliegen is toch wel echt een droom De imker van mijn cursus had dat geluk ook een paar keer (maar mensen belden hem als ze het ergens zagen, dus tja..). Wat goed dat je zelf verschil merkt met de fruitbomen. Kunnen we hier ook wel gebruiken
Wij hadden hiermee erg geluk. Verderop zit een zeer kundig imker en hij was ermee bezig. Deze meneer kon er niet nog een volk bij hebben. Toen heeft hij ons erin geholpen en begeleid. Dat was 5 jaar geleden. Deze meneer is helaas afgelopen zomer overleden.