werk jij bij een incassobureau toevallig ?

Discussion in 'De lounge' started by Starry, Apr 20, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Starry

Starry VIP lid

Sep 6, 2007
    6,101
    623
    113
    Female
    Rotterdam
    Hallo meiden,

Zoals de titel het al zegt..werk jij bij een incassobureau dan heb ik een vraag voor jou..hopelijk kunnen jullie mij antwoord geven.

Mijn man heeft een bedrag van +/- 1000 € open staan bij een incasso en omdat wij graag een huis willen kopen moeten wij dus eerst deze schuld betalen omdat het voor ons een best groot bedrag is kunnen wij dat dus niet op dit moment betalen maar als wij straks ons vakantie geld hebben gehad willen we dat wel in 1x betalen.

Omdat wij in Rotterdam wonen en deze incasso in Zwolle zit willen we toch persoonlijk langs gaan om het te betalen..

Mijn vraag is dus komt een incassobureau je tegemoet als je zegt dat je het in 1x wilt betalen en dat zoals wij ook helemaal uit Rotterdam komen.

Ik hoop dat iemand mij een antwoord kan geven.

Liefs Starry.

2. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    Uit eindelijk draait dit om een BKR registratie? Neem ik aan, omdat je zegt dat jullie en huis willen kopen?

Het ligt echt wel aan welk incasso bureau.
    Zo moet ik dus iets betalen, waar ik geen enkele informatie over gekregen heb.
    Alleen een brief met een bedrag. Bellen/mailen/brieven... niets helpt! Ik moet gewoon betalen en die brieven kan ik volgens mij vergeten.

Over het betalen; of incasso bureaus dat toe laten.. Ik denk het niet! Ivm veiligheid e.d.

3. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Ik werk er zelf niet maar mijn zus heeft gewerkt bij een incasso bureau. Ze zijn voor zover ik weet altijd wel bereid om aan betalingsregelingen mee te werken. pas als je de afspraken niet nakomt, of niets van je laat horen, of gewoon onbereikbaar bent, gaan ze via de rechter wat afdwingen. Hun doel is met zo min mogelijk inspanning het geld van de klant binnen halen. Dus bel ze en leg het voor! Ik kan me voorstellen dat ze er wel blij mee zijn, als dit de enige rekening is die bij hun ligt. Natuurlijk moet hunh klant (degene aan wie je vriend de schuld heeft) hier wel akkoord mee gaan, maar je vakantiegeld laat niet meer zo lang op zich wachten. Ik kan me voorstellen dat ze daar wel op willen wachten. Je kan het dan ook gewoon per bank overmaken hoor!

4. Jeem22

Jeem22 VIP lid

Nov 12, 2009
    7,203
    0
    0
    Den haag
    Normaal kun je ze bellen voor een betalingsregeling dus denk dat dit wel te regelen valt!

Bel ze even op en vraag het na zou ik zeggen!

Dan hoor je vanzelf of ze daar mee akkoord gaan :)
    ( vraag tevens ook je bkr op want sta je daar geregistreerd met een bepaalde code krijg je geen hypotheek )

5. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik denk niet dat je persoonlijk langs hoeft te gaan, ze nemen dat geld natuurlijk niet contant aan!

Of ze de betalingsuitstel accepteren verschilt per incassobureau. Ik heb begrepen dat ze tegenwoordig veel strenger zijn dan een paar jaar geleden.

6. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Ja precies dat wilde ik ook zeggen, het is toch niet zo dat als je het bedrag betaald hebt dat je dan een schone lei hebt zeg maar? Volgens mij blijft er nog een aantal jaren een aantekening staan waardoor je geen hypotheek krijgt enzo? Zo heb ik het altijd begrepen in ieder geval.

7. Jeem22

Jeem22 VIP lid

Nov 12, 2009
    7,203
    0
    0
    Den haag
    Ja klopt

Ik ben al 2 jaar schuldvrij

En sta nog steeds bij bkr dit duurt nog 3 jaar en dan pas kan ik weer een hypotheek krijgen.

Maarja wie zijn billenbrand moet op de blaren zitten ( in mijn geval dan )

8. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    Ja, dat zou ik sowieso ook even doen! Gewoon even bellen en de situatie uit leggen.
    Meestal zijn ze wel schappelijk en houden wel rekening met je. Maar laat het niet liggen tot het vakantie geld er is!!
    Of maak bijv. tot aan het vakantie geld elk maand 20 euro over, als ze hier mee akkoord gaan.

9. Starry

Starry VIP lid

Sep 6, 2007
    6,101
    623
    113
    Female
    Rotterdam
    We hebben al enig ervaring gehad met incassobureau's maar met deze is het anders, het ging om een T-Mobile abonnement van 6 jaar geleden waar mijn man 1maal zijn rekening niet zou hebben betaald, mijn man zegt dat hij het altijd heeft betaald maar kan dit helaas niet aantonen want het is immers wel 6 jaar geleden..bij T-mobile zeggen ze dat er niets open staat en dat het abonnement netjes is afgesloten, hun hadden namelijk een rekening gestuurd van 80€ naar mijn man zijn nicht omdat hij toen der tijd daar stond ingeschreven..zijn nicht had toen gebeld en tegen haar melde ze dat zij een fout hadden gemaakt en dat we die 80€ niet hoefde te betalen dat was vorig jaar en zodoende zijn we er dus achter gekomen.Het schijnt dat eerst een ander incassobureau contact zou hebben geprobeerd op te nemen met mijn man maar volgens hun zou mijn man spoorloos zijn :$ toen is dat incassobureau ermee gestopt en hebben deze uit Zwolle het over genomen...Het is echt een ontzettend lang verhaal..dit is nog maar het begin

We kunnen nu inderdaad geen hypotheek krijgen omdat het een code 4 is maar als daar een H achter komt van Hersteld dan kunnen banken nog wel overwegen je een hypotheek te geven.

10. Jeem22

Jeem22 VIP lid

Nov 12, 2009
    7,203
    0
    0
    Den haag
    Uhm nee in deze tijd krijg je geen hypotheek met code 4

Heb het zelfde probleem en zei net al schuldvrij te zijn dus overal een H achter.
    Wij wilden een huis kopen maar kon niet vanwegen mijn bkr. Nu dus op 1 salaris moeten kopen omdat dit niet anders ging ( of je moet het dubbele aan rente willen betalen )

11. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    Misschien een brutale vraag, maar om welk incasso bureau gaat het?

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Sorry, maar als TMobile zegt dat er niets meer openstaat, waarom wil dat incassoburo dan die 1000 euro alsnog incasseren????
    Laat het incassoburo eerst maar eens met goede bewijzen komen waarom het nu dan echt gaat. En vraag ajb aan TMobile dat ze contact opnemen met dit incassoburo om alles terug te draaien.

Je geeft aan dat je het betalen niet meer kunt bewijzen omdat het al zes jaar geleden. Misschien dat je bij je bank nog wel gegevens kunt achterhalen mbt afschriften enzo. Ik weet dat internetbankieren maar tot een jaar terug is in te zien (tenminste bij Rabobank) maar als jij het probleem uitlegt bij de bank, dan kunnen ze je vaak nog wel helpen aan afschriften enzo. Mogelijk dat ze er wel een vergoeding voor vragen, maar dat zal allicht veel minder zijn dan die 1000 euro.

Daar komt nog bij, dat als het een fout is van TMobile cq het incassoburo dat je nu die klote-notering hebt dan zijn ze (als ik het goed heb) VERPLICHT die notering terug te draaien. Dus dan is het alsof die er nooit is geweest.

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

heeft hij geen rekeningafschriften van die tijd waarop staat dat hij betaald heeft? zo ja zou ik die alsnog kopieren en opsturen naar t mobile. Ik hoor dit vaak dat er veel fouten worden gemaakt met telefoon maatschappijen

14. Megan

Megan Lid

Dec 28, 2008
    44
    0
    0
    juridisch medewerker
    Flevopolder
    Ik heb jaren geleden stage gelopen bij een deurwaarderskantoor/incassobureau.
    Van wat ik weet hadden ze daar een balie waar je je kon melden en waar je het bedrag kon betalen.
    Maar of dit bij elk incassobureau is, dat weet ik niet.

gr

Megan

15. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Helemaal mee ens. T-Mobile is de opdrachtegever geweest aan het incassobureau. Als zij toegeven dat er niets meer openstaat moet je hun de boel op laten lossen met het incassobureau, zodat de aantekening achter je naam helemaal verdwijnt.

Verder: Wettelijke rente gedurende 6 jaar over €60 (samengesteld) is ongeveer €20. Daarmee komt de hoofdsom van je schuld op €80. Nu mogen incassobureau's wel extra kosten in reneing brengen, maar €920? Lijkt me ook een beetje veel en als het dat echt is mag het niet eens.

Verder: veel banken bewaren gegevens zo'n 7 jaar omdat dat de termijn is waarop bedrijven nog hun administratie moeten kunnen overleggen aan de fiscus. Zoals Hopmarjanneke als zegt, het kost wel wat, maar dan heb je het bewijs en wordt het goedkoper dan €1.000

16. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ja soms kunnen bij providers veel fouten worden gemaakt.

Ik heb dat in 2001 een keer gehad. Ik kon alleen wel direct bewijs overleggen en heb dat dus ook direct gefaxt.

Nooit excuus gehad.

17. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Vaak willen ze een klein bedrag per maand zien en als je zegt dat je het van het vakantiegeld kan afbetalen dan zijn ze meestal wel bereid. En dan kan je tussentijds een betalingsregeling treffen. Weet wel dat ze maandelijsk geld willen zien.

Tevens als het om een BKR registratie gaat, wordt die op hersteld gezet (H) achter de schuld. Maar deze blijft wel 5 jaar lang te zien bij het BKR en zelfs dan kunnen ze nog moeilijk gaan doen omdat je eerst negatief BKR stond (heb het zelf ervaren).

Heel veel succes meis.

18. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    Ja, dat klopt! Incasso kosten maken heel veel fouten.
    Hier is zijn ook problemen met T-mobile geweest en de laatste factuur in begin juli 09 gehad en de 1e incasso brief eind juli 09 en in die maand had het incasso bureau "even" 750 euro aan incasso kosten gerekend!!!
    Wettelijk gezien, hadden ze maar 150 a 170 mogen rekenen!!

Uit eindelijk rechtszaak geworden en gewonnen!! ;) Daarom ook mijn vraag aan TS welk incasso bureau is het.

19. Starry

Starry VIP lid

Sep 6, 2007
    6,101
    623
    113
    Female
    Rotterdam
    Het gaat om incassobureau Lindorff en voorheen was het een ander incassobureau maar Lindorff heeft het over genomen..

20. Jeem22

Jeem22 VIP lid

Nov 12, 2009
    7,203
    0
    0
    Den haag

Share This Page