Nou.. ik ben even de weg kwijt en hoop dat iemand licht op mijn cyclus kan schijnen.. Ik zit in de mmm en heb ook deze maand weer Clomid geslikt. Mijn eerste follikel meting vond plaats op cyclusdag 11 (12 maart). Volgens mijn gyn was er nog niets te zien. Beide kanten rustig. Mijn tweede follikel meting vond plaats op cyclus dag 16 (17 maart) Tot mijn teleurstelling vond ze alleen 1 follikel van ongeveer 10mm en eentje van 12mm aan de linkerkant. Rechts niets. Mijn derde follikel meting was afgelopen donderdag op cyclus dag 18 (19 maart). En helaas was er links nog maar een follikel te zien van een magere 13.5mm. Maar nu komt het.. rechts zag ze wat vocht. Ze vroeg zich af of misschien daar toch iets gebeurd was. Want vocht kan het resultaat zijn van een gesprongen ei. Maandag had ik een ovulatietestje gedaan en deze was wit. Daarom ging ze er maar niet vanuit dat het een eisprong was. Maar toen ik thuis kwam (afgelopen donderdag) heb ik toch meteen een ovulatietestje gedaan en daar zag ik toch een licht streepje op (meer dan normaal zeg maar) En ik weet van de vorige cyclus dat mijn streepjes in 2 dagen tijd helemaal op en af kunnen lopen. Stom als ik was ben ik dus gestopt met die ovulatietestjes op dinsdag na de echo (mijn echos zijn al om kwart voor 8 smorgens) omdat ze zei dat er toch nog niet veel schot in zat.. En ik altijd al vind dat ik te vroeg begin met testen. Nu heb ik een gat van twee dagen en geen idee of er iets gebeurd is. Wel had ik woensdagavond flinke steken linksonder.. ik grapte nog tegen mijn man 'kijk mijn eitjes groeien'.. Het rare is dat - als er een eisprong rechts was - mijn temp nu wel wat verhoogd zou moeten zijn.. en dat dus niet is. En ten tweede.. zou ze dan tot twee maal toe de follikel rechts over het hoofd gezien hebben? Het kan maar dan heeft dat paasei zich goed verstopt Komende dinsdag heb ik weer een echo en ik ben benieuwd wat daar uitkomt.. maar ik zit dr zo mee dat ik me afvroeg of jullie een idee hebben. Ik voeg mijn temperatuur kaartje bij en mijn ovulatietestjes. (Oh dat er een ei op het temp kaartjes staat op 24 maart is omdat ik die daar zelf neer heb gezet)
Ha, nog iemand gevonden met rare echo's! Ik ben nu 1 ronde gevolgd zonder Clomid en 1 met. En bij beide waren er steeds andere echo's te zien. Zonder Clomid: cd 20 1 eiblaasje links 13mm cd 23 1 eiblaasje links 15,8mm cd 26 links weg, rechts 5 nieuwe van 10mm. Volgens de arts had ik een eisprong gehad op cd 25, want ze zag vocht ( net al bij jou). Die blaasjes rechts lagen alvast klaar voor de nieuwe cyclus meende ze. Maar ik had geen positieve ovulatietest gehad en geen temperatuurverhoging. En ook uit bloedtest bleek dat ik geen eisprong had gehad. Geen echo's meer gehad. Uiteindelijk pas op cd35 temperatuurverhoging en cd 34 eisprong. De arts snapte er niks van. Met Clomid: Cd 11: 2 eiblaasjes links 11,5mm en 17,5mm. Cd 14: 1 eiblaasje links 12mm. De grote was ineens weg, maar geen eisprong. Wel veel kleine blaasjes tegen elkaar aan. Ze dacht dat ik tegen pcos aanzat, terwijl de vorige arts juist zei dat ik het niet had. Cd 18: rechts 2 eiblaasjes 11mm en 16mm, links alles weg en alle kleinere blaasjes links en rechts ook weg. Dus in 4 dagen tijd van rechts niks tot een grotere van 16mm. Ik moet cd 22 weer terug. De arts hoopte dat de grotere nu zou doorgroeien en tussen cd 20 en cd 22 zou gaan springen. Ik denk dat jij nog geen eisprong hebt gehad. Dus door blijven klussen Ik blijf nu in ieder geval doorklussen tot mijn temperatuur min 3 dagen achter elkaar hoog is. Ik geloof de echo's en arts dus niet meer helemaal als ze zeggen dat een ei weg is en gesprongen is. Tenzij ik een positieve ovulatietest en temperatuurverhoging heb gehad.
Julia Ik ben bang dat je geen eisprong gehad hebt. Een beetje vocht bij je eierstok kan op een eisprong duiden, maar dan had je op dag 16 al iets moeten zien op de echo. Zo snel vanuit het niets is een eisprong eigenlijk niet echt mogelijk. En een grote follikel zie je niet heel snel over het hoofd. Een lichte streep op je ovulatietest zegt niks, omdat je gedurende je hele cyclus een lichte streep kunt hebben. Je hebt altijd LH in je lichaam. Je test was gewoon negatief. En je temperatuur is niet omhoog gegaan. De dag na de eisprong moet je temperatuur met minimaal 0,3-0,5 graden stijgen. Dus ik denk dat je dinsdag het beste om een Primolut/Provera-kuur kunt vragen, om je menstruatie op te wekken. Op cyclusdag 3-5 kun je vervolgens weer met Clomid beginnen, waarschijnlijk een hogere dosis in de hoop dat dat wel goed aanslaat. Succes!
Ha jippie..ik begrijp je vehaaltje..maar ik was vergeten te vertellen dat mijn eisprong altijd heel laat is..Vorige zwangerschap zelfs pas op dag 26! Maar meestal rond dag 20..Als hij nog niet geweest is ga ik er dus vanuit dat ie nog moet komen..Dinsdag weet ik meer
Yay...vanmorgen weer een echo gehad en dr zat een hele mooie follikel..(24x27mm) klaar om te springen. dat kon ze zien want dr zat een speciaal vliesje in wat je alleen ziet vlak voor de eisprong (ben de naam kwijt) Nadat ik de kids naar school had gebracht meteen thuis manlief mee naar boven getrokken hihi.. Vanavond en morgen nog een keertje en dan denk ik dat we onze taak wel gedaan hebben Als het nu ook maar een gezond eitje is.. Ze vond wel dat het erg lang duurde bij mij en daarom mag ik volgende ronde naar 100mg Clomid. Maar hopelijk is dat niet nodig Mijn nod mag wel naar 8 april. Helemaal weer blij En ohja..ze zei doe zometeen maar even een ovulatietestje en welja..hij is van wit gisteravond naar knallend gegaan zojuist..