Nou dan kom ik ook nog even met een eetvraagje. Zaterdag komt de Sint hier langs en hebben we pakjesmiddag. Na het uitpakfestijn willen we pizzarette eten (met opa en oma). Ik maak verschillende bakjes met soorten beleg dus voor ieder wat wils. Toch vind ik alleen die pizzaatjes wat saai en het duurt best even voor ze goed gebakken zijn. Ik wil het dus wat aankleden. Maar wat zijn lekkere bijgerechtjes?
Wij maken er altijd een schotel met antipasti bij en verschillende soorten bruschetta. Zo blijf je toch een beetje in Italiaanse sferen. Hier enkele ideeën ter inspiratie https://www.leukerecepten.nl/hoe-maak-je-een-antipasti-schotel/
Prikkers met tomaat/basilicum/mozzarella, rauwkost met pestodip of zongedroogde tomatendip, meloen met rauwe ham op prikkers, ricotta met cherrytomaatjes uit de oven, gegrilde courgette of aubergine rolletjes met geitenkaas of ricotta. Ik zou er persoonlijk niet te veel zetmelen aan toevoegen, aangezien je al pizzadeeg hebt, en dat zal wel vullend genoeg zijn.
Ik maak er vaak bij: pasta salade broodjes uit de oven met mozzerella, basilicum, tomaat en knoflook knoflookbrood van die kleine worstjes (chorizo, salami) prikker met tomaat en mozerella
O wat zijn jullie weer geweldig. Zo stom dat ik zelf geen inspiratie heb. Heerlijke ideeën al, mocht iemand nog graag een idee kwijt willen altijd welkom!
Salade met tomaat, mozzarella, rauwe ham en meloen. Chiabatta insmeren met knoflook en even in de oven. Olijven Kleine worstjes Schaaltjes pesto / tapenade
Ik zou er tapas/salades bij zetten. Bijv: couscous salade, frisse salade en aardappelsalade. En dan nog hapjes bijv: gevulde dadels met walnoten of roomkaas, olijfjes, gevulde zoete of pittige paprikaatjes, spiesjes met een blokje kaas/coktailworstje/augurkje, Mozzerella/tomaat.
Ik zet er niet veel bijzonders bij. Meestal een salade met tonijn, komkommer, tomaat, sla en vinegrette sla saus.
Wij gebruiken altijd de kant en klare pizzabodempjes van de AH en die zijn echt snel klaar! Ik kan me dan ook niet voorstellen dat je daarnáást nog meer wil eten! Wij beleggen onze pizza'tjes wel altijd lekker dik met bijvoorbeeld ook vlees zoals geruld gehakt of voorgebakken shoarma. Maar na 4 of 5 van die pizzaatjes zit ik wel echt bomvol hoor
Die pizza bodempjes zijn hier echt non-stop uitverkocht, zooooooooo irritant. Wij doen er van alles bij als we met meerdere mensen ervan eten. Er zijn maar 6 pizza plaatsen en als je dan met zijn 8en bent is het wel lekker wat bij gerechten te hebben. Met gewoon ons 4en doen wij het ook niet
Je kunt van shoarmabroodje ook vrije goede pizza bodempjes maken als je die door de helft snijd (en dan evt op maat, of je koopt van die mini shoarmabroodjes).