Emesafene zetpillen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door riga01, 1 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. riga01

    riga01 Bekend lid

    28 apr 2010
    977
    392
    63
    Vrouw
    In de zorg
    Den-Haag
    Zijn er hier dames die dit gebruikt hebben en waar het ook écht tegen de misselijkheid gewerkt heeft? Want ik lees vooral dat het of niet werkt of het je een a twee x minder laat overgeven. Want dan ga ik er ook niet aan beginnen aangezien overgeven ook wel weer oplucht en ik meer last van de misselijkheid heb.
     
  2. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.302
    5.920
    113
    Vrouw
    De pillen hebben me er wel enigszins doorheen geholpen. Ik was non stop misselijk maar door angst voor overgeven gaf ik niet over. Deze pillen gaven me een heel klein beetje eetlust, verder sliep ik gewoon veel.
     
    riga01 vindt dit leuk.
  3. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.645
    7.430
    113
    Vrouw
    Bij mij heeft het geholpen.
    Maar het kan een paar dagen duren voordat het goed werkt. Je moet het echt regelmatig om de zoveel uur innemen. Ook al heb je op dat moment geen last van misselijkheid. Het spul moet een spiegel in je bloed opbouwen. Die spiegel moet zo stabiel mogelijk gehouden worden anders werkt het niet goed.
    Ik heb al van veel mensen gehoord/gelezen dat het bij hun niet werkte, de zetpillen en de gewone pillen maar vaak bleek dan dat ze het niet op de juiste manier gebruikten.
    Ze waren te ongeduldig. Na 1-2 dagen al zeggen dat het niet werkt. Of ze namen het alleen wanneer ze last van misselijkheid kregen of wanneer de misselijkheid op z'n ergst was. Tja, dan werkt het niet goed. Ik had tijdens de opstart niet genoeg aan 2-3x emesafene. Ik heb toen tijdelijk 4x per dag gekregen. Dat hielp super. Kon al bijna niet meer eten en lag de hele dag met een emmer op de bank.
    Met die pillen kon ik nog een beetje functioneren.
    En met 1-2x minder overgeven op een dag was ik al super blij.
     
    riga01 vindt dit leuk.
  4. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.380
    3.903
    113
    noord holland
    Ik ken iemand bij wie het wel werkte. Bij mij helaas niet. Nou viel ik ook 3 keer onder Hyperemises Gravidarum en die andere vrouw niet. Dus het zal soms wel werken en soms niet maar wellicht bij de heftige gevallen sowieso niet.
    Ze beginnen toch altijd eerst met de Emesafene omdat deze het minst 'slecht' is voor de zwangerschap en dus ook regelmatig wel gewoon werkt. Daarna komt Primperan (Of anders benoemd ivm merknaam) en daarna pas Zofran (Of anders benoemd ivm merknaam).
     
    riga01 vindt dit leuk.
  5. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.748
    15.178
    113
    In mijn tweede zwangerschap gebruikt en nu in mijn derde weer. Werkt goed!

    Omdat ik nauwelijks hoef over te geven (maar vooral de gehele dag zeer misselijk ben) gebruik ik de reguliere tabletten en geen zetpillen.
     
    riga01 vindt dit leuk.
  6. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier werkte het niet tegen de misselijkheid, dat bleef. Maar ik hoefde niet meer te spugen. Dus dat vond ik een hele vooruitgang.
     
    riga01 vindt dit leuk.
  7. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Hier hielp het wel wat. Wel pas na een paar dagen.
    Ik moest nog wel overgeven maar dat vreselijke misselijke gevoel werd iets minder
     
  8. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.881
    3.850
    113
    Vrouw
    Het helpt hier tegen het spugen in combinatie met Zofran, al heb ik tot nu toe nog geen 2 dagen niet over hoevente geven. Het is wel sterk verminderd waardoor ik van de sondevoeding af kon. Het wordt ook nog wel eens gecombineerd met Primperan als de emesafene zelfstandig geen effect heeft.

    De misselijkheid aan sich gaat er niet van over, maar als je daardoor wel wat binnen houdt is het een goede compromis. Als je zelf nog voldoende voedingsstoffen en vocht binnen houd zonder medicijnen zou ik het nog even aan kijken, maar als je richting uitdroging /verhongeren gaat is het verstandig om toch de medicijnen te gebruiken als het ook maar iets helpt.
     
  9. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik ging van de hele dag heel misselijk incl overgeven, naar de hele dag misselijk op een dragelijk niveau en niet meer overgeven. Ik vond de misselijkheid zonder Emesafene echt verlammend, ik functioneerde amper nog, het overgeven viel op zich nog wel mee. Met Emesafene nog altijd zo’n flauwe misselijkheid in m’n maag, maar echt zóveel beter vol te houden.
     

Deel Deze Pagina