Moeite met aankomen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Loetje85, 26 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loetje85

Loetje85 Bekend lid

17 jun 2016
    814
    200
    43
    Vorig jaar juli ben ik bevallen van mijn zoontje. Aan het einde van de zwangerschap woog ik in de 90 kilo en daar heb ik de laatste maanden hard aan gewerkt om die weer te reduceren. Ik was er nog niet maar al heel tevreden met een kleine 80 kilo (nog te zwaar met mijn 1,71m maar beter dan hoe het was!). Nu ben ik pril zwanger van de tweede en ik merk dat ik heel veel moeite heb met de kilo's die er voor mijn gevoel (en de weegschaal) alweer bij komen. Momenteel ben ik 1,5 kilo zwaarder dan voor de zwangerschap en ik ben pas 6 weken onderweg! Bij alle dingen die ik eet ben ik een soort van bang voor de kilo's die het met zich mee brengt. Ik eet voornamelijk gezond, snoep niet (vaak, misschien 1x per week iets lekkers) en toch kom ik nu alweer aan 😐 Nu vraag ik me af of er meer mama's zijn die hier moeite mee hebben en hoe ik dit een beetje los kan laten. Ik hoop dat als er echt een zwangere buik is ik me wat beter/mooier voel maar momenteel is het alleen maar vet en voor mijn gevoel enorme borsten (inmiddels ruime cup e)

2. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Nou even serieus, maar ik heb echt PRECIES hetzelfde. Ik heb de maanden voor de zwangerschap erg hard gewerkt om gewicht te verliezen, van dik in de 90 naar 79. Nu ben ik 12 weken en weer bijna 3 kilo zwaarder. Ik ben redelijk ineens gestopt met sporten (ik voelde me weken echt heel heel heel slecht) en heb eerlijk gezegd ook teveel koolhydraten gegeten. Brood eten ging namelijk redelijk goed terwijl ik verder weinig lust. Ik baal eigenlijk behoorlijk want mijn vorige zwangerschap was ik echt VEEL aangekomen. Ik moet nu echt mijn sporten en eten weer oppakken om de schade te beperken. Ik vind het zo moeilijk om aan te komen, ik was zo blij met mijn nieuwe gewicht en figuur. BLEGH

3. Loetje85

Loetje85 Bekend lid

17 jun 2016
    814
    200
    43
    Haha goed om te weten dat ik dus niet de enige ben! maar 3 kilo in 12 weken is nog heel bescheiden toch? Ik ben echt bang dat ik daar flink over zat zitten eer ik de 12 weken bereik. Ik heb trouwens ook teveel koolhydraten gegeten. Normaal eet ik 's morgens kwark maar daar heb ik nu zo'n afkeer tegen 😐 Dus nu ook maar boterhammen. Misschien dat het voor mij toch een goed idee is om weer te gaan zwemmen. Dat deed ik altijd met veel plezier.

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik snap dat het soms lastig is. Maar houd in je gedachten dat het voor een goed doel is.

Je word niet zwaarder omdat je je de bom eet. Maar omdat er een kindje groeit. En je lichaam past zich aan.

Na de bevalling kun je alles er weer af sporten.
    Ga aub niet diëten nu of heftig sporten. Das niet handig.

5. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik begin normaal ook altijd met kwark of een kwark/fruit smoothie. Nu begon ik de dagen met brood of beschuit en het liefst met zoet beleg want hartig? BAH. Ook tussen de middag maakte ik juist vaak salades of een ei-lunch maar nu at ik ik liever twee of zelfs drie broodjes. Ook water maakte me beroerd dus ik drink meer ranja. ś avonds ook meer pasta etc gegeten ipv mijn reguliere groente met vlees. Het is gewoon al met al. Maaaaarr het goede nieuws is: ik ben nu een stuk minder misselijk dus nu kan ik mezelf herpakken. Maar geen idee of het lukt :).

6. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Nou, alles wast er niet aankomt hoef je er ook niet weer af te sporten. Ik heb echt vreselijk hard moet werken om gewicht te verliezen (het ging bepaald niet makkelijk). Tuurlijk kom je meer aan dan nodig als je toegeeft aan alle verleidingen en te vet eet of teveel eet (in totaal of van dikmakers). Gewoon gezond blijven eten en blijven bewegen en dan hopen dat je gecontroleerd aankomt.

7. mamahartje

mamahartje Actief lid

31 aug 2012
    233
    0
    16
    Hey Loetje,

Wat vervelend zeg, kan me wel voorstellen dat je er moeite mee hebt dat alles wat je eet eraan lijkt te blijven plakken, nadat je zo hard gewerkt hebt om al die kilo's kwijt te raken.

Bij mij komen een paar dingen op als ik het stukje lees. Je hebt heel hard gewerkt om die extra kilo's kwijt te raken, mét resultaat! Maar misschien heb je jezelf teveel ontzegd. En heeft je lichaam een tekort opgebouwd aan voedingsstoffen, waardoor je eigenlijk jezelf ondervoed hebt. Nu ben je weer zwanger, en je lichaam hunkert naar de stoffen die jij nodig hebt voor je baby'tje. Daarom smaken bepaalde dingen niet meer, of verlang je naar andere voeding. Het kan daardoor best dat je heel snel nu een paar kilootjes extra aankomt, omdat je al die tijd ondervoed bent geweest. Ik zou er dan ook vanuit gaan dat dit niet de hele zwangerschap doorzet. Als je lichaam bevredigd is en goed gevoed, zullen die kilo's er echt niet in zo'n rap tempo op blijven stapelen en misschien gaat je gewicht dan juist stabiliseren. :)

Daarnaast is het ook mogelijk dat je vocht vasthoudt. Met het warme weer van de afgelopen dagen merk ik zelfs ook al dat het gewicht er plotseling aan lijkt te vliegen. Weet niet of het door het weer kan komen, maar zou me niets verbazen. En daarnaast je darmen, werken misschien ook momenteel iets minder. Al wordt beweerd dat dat geen kilo's kan schelen, toch merk ik zelf ook wel het verschil tussen een gezonde stoelgang en dagenlang verstopt zitten. Of het is alleen het idee al. ;)

Zoals al gezegd werd, is de zwangerschap geen periode om heftig te gaan lijnen en overmatig sporten. Overigens wil ik even benadrukken dat ik geen diëtiste ben en ook geen overgewicht heb, dus dit zijn puur mijn ingevingen die ik heb als ik jouw verhaal lees. Heel veel sterkte ermee, lijkt me vooral erg frustrerend voor je. Maar alles voor de baby! ;)

8. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Heel herkenbaar; heb veel gegeven om bijna 30 kilo eraf te krijgen (op een gezonde manier). Ik vind het moeilijk om aan te komen, ben bang dat ik weer in oude patronen verval etc.

Iets met accepteren, leren, valkuilen en loslaten.

9. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    O ik heb het ook heel erg!!

Ook net weer een beetje richting een gezond gewicht na mijn dochter en nu gaat het zo hard.
    ik miets wel zeggen dat we tussendoor op vakantie zijn geweest en ik die 3 weken gewoon uitgebreid ontbijt en elke dag uit eten ben geweest. En natuurlijk tussendoor nog eens iets lekkers op het terras. Ik weet ook dat dit de grootste boosdoener is.
    Volgens mijn verloskundige zal dit in de loop van de zwangerschap wel weer wat recht trekken.

Ik zit nu met 17 weken op 7 kilo!!!😨

Ik zit er zelf ook aan te denken om naar een diëtist te gaan. Puur voor wat extra motivatie want ik weet best Hoe ik gezonder/beter moet eten, maar soms gaat het gewoon ff helemaal mis en waar ik dan anders een beetje zou compenseren durf ik dat nu niet omdat ik ons krummeltje niet tekort wil doen.

10. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    #10 Klavrtje4, 4 sep 2016
    Laatst bewerkt: 4 sep 2016
    Heeeeeel herkenbaar dit!
    Ik was 13 kilo afgevallen (heb nog steeds overgewicht), en sta (misschien toch wel een beetje dwangmatig) elke dag op de weegschaal. Ik wil proberen om toch een beetje op gezonde manier aan te komen, eet supergezond, en nu ben ik met 19 weken iets minder dan 3 kilo aangekomen. De vk is tevreden, en ik probeer het ook een beetje los te laten. Ik hoop totaal onder de 10kg te blijven.

11. Logan

Logan Niet meer actief

Ik herken het, ook al weet ik dat het voor het mooiste doel is wat er bestaat. De dag voor ik positief testte gaf de weegschaal -15kg aan en dat is allemaal weer terug. Nu zal het meeste wel weer eraf gaan straks maar ik heb toch moeite met die getallen op de weegschaal. Maar goed, ik hoef niet zo lang meer en dan gaan we weer aan de slag ;)

12. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland

Hahaha we zaten in hetzelfde groepje hier ;) grappig om zo te lezen.

13. Logan

Logan Niet meer actief

Haha! Ik ben blij dat het niet aan mij ligt :D

14. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Noord Nederland
    Ja dat had ik dus ook hahaha

15. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Ooow ik herken dit zo !
    Vorige zwangerschap ben ik ruim 26kilo aangekomen. Mede door stoppen met roken, hormonen spuiten en uiteraard ook (lekker en niet gezond) eten.
    Toen ben ik na de bevalling gaan opletten en was ik uiteindelijk nog 10 kilo boven mijn gezonde gewicht. En toen werd ik weer zwanger. . startgewicht dus veel hoger.
    Startgewicht was ook nog overgewicht oftewel ik mocht 7 tot 11 kilo aankomen max.
    Nou ik heb heel lang gedacht dat gaat lukken en netjes geprobeerd niet elke dag op de weegschaal te gaan want damn dat is zo frustrerend :S.
    Maar nu ben ik bijna 37 weken zwanger en ik zit op 15 kilo. Wel met vocht maar ja had ik vorige keer ook. Hopelijk blijft het de komende 3 weken nog wel een beetje stabiel. Want ik weet dat je zo 10 kilo kwijt bent na de bevalling maar wil niet veel meer want ik moest er dus nog 10 :S

Heb nu alleen veel pijn (bekkeninstabiliteit) dus bewegen is heel lastig (vooral heel pijnlijk) en emotie eten ben ik een ster in !

Maar ja, alles voor een goed doel. . .en straks weer aan de bak (met Sinterklaas en Kerst. . .oooww nee!! ;))

Deel Deze Pagina