Ik heb een bijholte ontsteking,mee naar de arts geweest maar die zegt alleen stomen,en zoutoplossing gebruiken dat doe ik al dus daaaaaaaaaagen,neem ook als het op z,n ergst is een paracetamol,maar niet te vaak want ben zwanger. wie heeft een goede tip!?? ben er wel zo,n beetje klaar mee:x
Ik heb van die homeopatische pilletjes en neusspray gehaald,volgens mij was die van Vogel,je ziet hem nu ook vaak op de reclame voorbij komen. Bij mij was het toen vrij vlot weg. OOoh,je bent zwanger he,ik weet niet of je ze dan wel of niet mag....
Ik had vorige week toen ik maar met hoofdpijn bleef lopen (voorin, dan weet ik al dat mij holtes opspelen) cinuforce van dr Vogel gehaald. Is homeopatisch en mag voor zover de bijsluiter zegt gewoon tijdens zwangerschap worden gebruikt. Ik moet zeggen dat ik er zo vanaf was. Misschien kun je dat proberen? Sterkte!
Paracetamol mag je wel normaal in je zwangerschap nemen, dus 4 keer per dag 2 tabletten op een vast tijdsstip, op die manier bouw je een soort pijnspiegel op in je bloed. Verder kan je momenteel helaas weinig doen, behalve lekker je bed inkruipen. Beterschap!
De neusspray van de apotheek (xylonogwattus) mag je ook gebruiken tijdens je zwangerschap. Je moet niet alleen naar boven sprayen maar ook naar achteren. Ik zal het proberen uit te leggen. -neusspray in je neus steken (bedoel dus het tuitje) - het potje van de neusspray naar voren halen zodat het tuitje naar achteren gaat wijzen en dan sprayen. Op die manier spray je ook in de bijholtes (wangenO.
thanks voor de tip,ik gebruik de kindervariant al voor het slapengaan(anders kan ik echt niet slapen),nu zo,n 5 dagen ,mag niet langer toch?? ben er een beetje huiverig voor
Die xylometazoline neusspray mag je met zwangerschap en ik zou hem toch minimaal wel 3x gebruiken hoor. dat lost tenminste al dat snot op. Daarbij paracetamol, en stomen ( wat zout in je stoomwater doen). Als je echter gestoomd heb, de eerste 2 uur niet naar buiten gaan.
heb net gesprayt,kan weer ademen en paracetamol maar,en ga later weer stomen. wat een ellende,het trekt helemaal door naar de bovenkaak en tandvlees:x
ik weet niet of het al gemeld was, maar van vsm heb je nysis neusspray.. ghelpt bij mij goed.. alleen ik ben niet zwanger en weet niet zeker of het dan mag gebruiken.... sterkte er mee ik loop er ook al anderhalve week mee:S
ik zou zeker niet stomen.. Een ontsteking warm maken prikkelt hem alleen maar.. Advies van mijn ha aan mijn man.. neusspray (misschien een ui bij je bed?)
Volgens mijn huisarts staat dat op de flesjes omdat het zonder recept te verkrijgen is en ze dus niet willen dat er mensen het langer gaan gebruiken zonder een concult bij de huisarts. Ik mocht het tentijde van de voorhoofd en bijholte ontsteking 2 weken gebruiken. Hier knapte het na 3 dagen sprayen ( 3 x per dag en eventueel 1 x snachts) los en dat luchte enorm op.
Ik was ten tijde van het advies 20 weken zwanger dus ja ook voor als je zwanger bent. Maar mijn huisarts heeft het echt even op moeten zoeken
Ik zag een vreemde reactie over Xylomethazoline..over dat je het best langdurig mag gebruiken en dat het er alleen op staat zodat je op tijd naar de arts gaat ? Dit is niet waar. Bij langdurig gebruik raak je er van afhankelijk. Zodra je dan stopt zal direct je slijmvlies weer opzwellen. Je raakt er op deze manier als het ware aan verslaafd. Op een gegeven moment kun je zelf (tijdelijk) je reukzin verliezen. Het advies is dan ook: nooit meer dan 5 dagen achter elkaar en niet meer dan 10 dagen in de maand. Verder werkt uitzieken helaas het beste. Bij een ontsteking die niet weggaat zal uiteindelijk antibiotica aan te pas moeten komen. Dit is het advies van de nederlandse huisartsen: Adviezen Stomen kan verlichting geven. Doe dit desgewenst driemaal per dag, gedurende een kwartier boven een kom heet water (pas op voor verbranding). Toevoegen van kamille, zout of menthol heeft geen zin. Stomen kan ook in de badkamer of douche door de warmwaterkraan open te draaien en de stoom die in de gesloten ruimte ontstaat in te ademen. Het druppelen of sprayen van zout water in uw neus kan verlichting geven. U kunt de zoutoplossing zelf maken. Strooi hiervoor een afgestreken theelepel zout in een limonadeglas gevuld met lauw water. U kunt een paar keer per dag (of zo vaak u prettig vindt) druppelen of opsnuiven. De zoutoplossing is ook kant en klaar (als druppels of spray) bij de drogist of apotheek te koop. Stomen of gebruik van een zoutoplossing kan geen kwaad, maar heeft geen invloed op het herstel. Rook irriteert de slijmvliezen en vertraagt de genezing. Neus- en bijholteontsteking bij volwassenen
Tja vreemd genoeg geloof ik mijn huisarts in dat soort dingen als die dat zegt. En ik ben er niet verslaaft aan geraakt en na het stoppen heb ik geen last meer gehad van mijn neus. Maar dan gaan ze uit van de max dosering van 4 to 6 x daags een verstuiving in ieder neusgat. Ja de eerste dagen zul je die max halen maar zodra je bijholtes open zijn zul je zien dat het gebruik een heel stuk naar beneden gaat (ik gebruikte het de rest van de week alleen 's avonds) Daarbij vertelde mijn huisarts mij dat ze bijholtes ontstekingen niet meer zo snel behandelen met antibiotica omdat is gebleken dat het met neussprayen het net zo snel over is.
Toch is het echt niet goed om het langer te gebruiken. Vraag het maar eens na in de apotheek of lees de artikelen op het internet. Dat het bij jou goed gegaan is wil niet zeggen dat het bij iedereen goed gaat, toch? Veel mensen kunnen helaas niet meer zonder voor de nacht te sprayen normaal slapen door die verslaving. Het is echt heel vervelend hoor, het is een vrij groot (onderschat) probleem. Het bestaat echt, kijk maar: Neussprayverslaving, verslaafd aan neusspray? Lees de oplossing! Otrivin verslaving | Keel neus oren stoppen met otrivin, pagina 1 - Gezondheid - Viva.nl Otrivin (verslaafd eraan HEEEELLLLLP) - medicijngids - Ziekenhuis.nl Informatie gevraagd over neusspray - Nationaal Gezondheids Forum Antibiotica word bijna niet voorgeschreven. Het is namelijk vaak veroorzaakt door een virus. Soms zie je echter dat het slijmvlies dat beschadigd raakt door de ontsteking helaas een toegangspoort is voor bacterien. De ontsteking gaat dan niet over door simpelweg af te wachten. Daarom zeg ik ook in sommige gevallen als het niet overgaat. En dan als laatste redmiddel kan er een bijholte sanering plaatsvinden. Maar dan moet het echt niet reageren op antibiotica en dergelijke. Ik ken het riedeltje van bijholteontstekingen helaas uit ervaring maar al te goed. Heb er uiteindelijk 2 operaties voor gehad.
Hier ook ontsteking en flinke hoofdpijn keelpijn enzo Klopt het ook dat er zooi uit je ogen komt? Of krijg ik er gratis een oog onsteking bij?