Ik heb bijholteontsteking, last van zere branderige ogen, kaakpijn, verstopte neus, zere keel en koorts. Ik moet morgenmiddag werken (ik werk in de huishouding dus ook wel bukken) ik zit best in een dilemma om te gaan werken of thuis te blijven. (zijn allemaal oudere mensen en vatbaar) Ik stoom, gebruik zoutoplossing en gebruik ibuprofen. Ik ga vanavond vroeg naar bed aangezien de nacht wel gebroken zal worden doordat mijn zoontje kiesjes krijgt en erg veel pijn en koorts heeft. Zijn er nog meer tips??? Zou jij gaan werken?
Nee, bij een echte bijholteontsteking ga ik nooit werken. Ik weet uit ervaring (ik had het vroeger met regelmaat) dat het alleen overgaat met rust. Vorig jaar had ik er ook 1 te pakken waar ik veel te lang mee heb doorgelopen, met als gevolg ook een kaakholteontsteking en een bijna oorontsteking, waardoor ik echt een ruime week uit de running was. Verder geen tips, behalve dus zoveel mogelijk rust pakken, dat is echt de beste remedie bij een bijholteontsteking.
Ik heb het vroeger ook vaak gehad en ik moest echt rust houden en goed stomen, neusspray gebruiken en pijnstillers. Bukken maakt de pijn alleen maar erger. Ik zou als ik jou was zeker niet gaan werken. Het kan best wel lang duren voordat het over is (bij mij soms wel ruim 2 weken). Heel veel sterkte!
Stomen schijnt niet goed te zijn, volgens de kno arts waar mijn man onder behandeling is (met chronische holte ontsteking). Er is een neusspray van dr Vogel waar hij trouwens wel goede ervaring mee heeft.. En tja, werken..als je het gevoel hebt dat je hoofd uit elkaar knalt met bukken (of bewegen in het algemeen) ..dan zou ik thuis blijven! Beterschap!!
Arme jij! Ik heb er in februari nog een gehad en kon toen echt niet werken. Had zoveel pijn dat ik tramadol kreeg en antibiotica. De helft van mijn gezicht was ook helemaal opgezwollen. Ik heb het wel eens per jaar, maar zo erg nog nooit. Toen ik het voelde aankomen heb ik alles geprobeerd, neusspray, stomen, zout oplossing om te spoelen, maar niets hielp Maar je hoeft niet bang te zijn dat je de oudjes aansteekt hoor.
Zoiezo met koorts ga ik nooit werken. Mijn huisarts raad altijd aan om even neusspray te gebruiken met dat stofje... Waar je neus van open gaat. Juist omdat bij een bijholte de boel leeg moet kunnen lopen. Door ander spul te gebruiken kun je het verstopt houden en kan het nergens heen.
Wat een nacht pff, gisterenavond kwam mijn zoontje al huilen om 20:30 een uur later weer ontroostbaar door pijn. Ondertussen kon ik niet in slaapkomen, even weer gestoomd om 22:30 en weer proberen te slapen, mijn zoontje kwam ongeveer elk uur/anderhalf en om 5:00 is het hier al behoorlijk licht en kwam mijn dochtertje ook erbij dus 2 kinderen wakker en weg slaap, ik zal blij zijn als de rolluiken en zijn. Vanmiddag maar bij slapen, dat geluk heb ik met een man die 's middags thuis is. Ik hou het goed in de gaten want mijn kaken beginnen pijn te doen. Anders naar de HA.