Hoi ik ben 5 weken zwanger (vroeg dus) en lees overal dat koffie zo schadelijk is. Hebben jullie koffie gelaten ? Alvast bedankt
Heel veel koffie niet, maar ik heb het ook niet gelaten. Ik beperk het wel tot twee a drie kopjes per dag en vervang het af en toe voor een decaf, maar dat schijnt dan ook weer niet zo gezond te zijn. Mijn man grapt wel altijd dat onze kinderen zulke slechte slapers zijn omdat ik koffie drink tijdens de zwangerschap Ik lees trouwens net op de site van het Voedingscentrum dat de richtlijn max twee kopjes per dag is, dus ik zal ook wat minderen…
Ik heb het tijdens de zwangerschappen bij één kopje in de ochtend gelaten. Heel soms nog een kopje in de middag, maar echt zelden.
Ik heb wel gewoon koffie gedronken tijdens de zwangerschappen, echter maar max. een aantal kopjes per dag.
Ik drink ook wel koffie. Ben echt veeeeel minder gaan drinken dan voor ik zwanger werd. Nu rond 2-3 kopjes per dag. It's the only joy I've left Ik mis het wel echt.
Gefeliciteerd!! Ik heb tijdens alle zwangerschappen koffie gedronken, 2 (heel soms 3) per dag. Ik functioneer echt niet zonder koffie in de ochtend hoor... Alle 3 de meiden overigens zeer goede slapers.
Drink 1 latte machiato per dag en soms een tweede. En natuurlijk ook met thee niet teveel nemen of zonder cafeïne
Je mag gerust een kop koffie per dag. Maar als je hele sloten koffie drinkt normaal gesproken, dan is het inderdaad verstandig om te minderen. Veel cafeïne drinken in de zwangerschap wordt geassocieerd met baby's die in de buik wat minder goed groeien. Laat je wat voeding betreft adviseren door de app Zwangerhap van het Voedingscentrum, en je eigen zorgverlener.
Koffie laten, dat nooit, maar de hoeveelheid heb ik wel aangepast naar 3 bakken. Dat was voor mij overigens wel een fikse vermindering.
De eerste weken moest ik door de misselijkheid er niet aan denken koffie te drinken. Ik ben daarbij ook geen echte koffieleut. Inmiddels drink ik sinds 15 weken wel af en toe cappuccino of iets anders van koffie met melk. Een kopje per dag.
De richtlijn is 200 microgram cafeïne per dag. Ik drink standaard 2 kopjes per dag, daarnaast nog wat thee of cola. https://www.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/zwanger-en-baby/hoeveel-koffie-en-thee-kun-je-drinken-als-je-zwanger-bent-of-borstvoeding-geeft-.aspx