Goedemorgen dames, Ik heb jullie hulp nodig. Mijn vriendin kocht voor mijn dochter een verjaardagscadeau twv 93,50 (een Monnalisa setje) en nu is haar zoontje jarig, maar ik denk niet dat ik met een cadeau twv 20 aan kan komen. Haar zoontje is 3 geworden, maar ik heb geen idee wat ik voor hem kan kopen. Zelf ben ik niet echt van het kleren kopen voor kindjes (ik vond het niks zelf niks aan als kind. Ik baalde zelfs als ik dat cadeau kreeg) Zelf vindt ze het wel heel leuk om te geven/krijgen. Hebben jullie tips? Adviezen? Haar zoontje heeft een zware vorm van klassieke autisme, dus ik weet niet of dat er toedoet als ik speelgoed koop? (Ik baal heel eerlijk gezegd wel dat ik zo'n duur cadeau moet kopen zo net na de feestdagen en verjaardag van mijn dochter. Ik ben bang dat we dan even op een houtje moeten bijten.)
Dat vind ik ook, maar ik ben bang dat ze teleurgesteld raakt. Kan ik het maken om met een (veel) goedkoper cadeau te komen?
vind ik wel beter een goedkoper cadeau wat hij leuk vind dan iets duurders waar hij toch niet mee speelt en niet iedereen heeft hetzelfde budget te besteden
Hier ben ik het wel mee eens. Wij kregen alleen een duurder cadeau (rond de 50 euro) als het onze peettante of peetoom was.
phoe....lastig zeg! Ik zeg aan de ene kant, nee, dat kun je niet maken....maar aan de andere kant: als jullie dan op een houtje moet bijten.....Zou het bespreekbaar proberen te maken, dat jullie dat niet kunnen/willen betalen en vragen of ze de volgende keer zelf misschien niet zo veel willen uitgeven, omdat jullie je daar toch wel bezwaard over voelen.....
Oh en hier een zoon (nu 18) met klassiek autisme: stevig speelgoed van bijv, hout. Mijn zoon kon toen hij 3 was al puzzles maken van 100 stukjes (hoef ik bij mijn jongste van bijna 3 nog niet mee te komen, die komt op de 35) Ik weet niet waar haar kindje erg sterk in is?
Heel eerlijk gezegd vind ik kleding twv van 100 voor een baby nergens meer over gaan. Zoveel geld besteed ik niet eens aan m'n eigen kind voor kleding. Ik overwoog om Jordans te kopen, maar ja, die kosten 'maar' 45. Ik heb al wel gezegd dat ze écht niet meer zulke dure cadeaus moet kopen. M'n dochter is al dolblij met een bal of blokjes
Dat is heel lastig. Hij raakt heel snel overstuur als iets niet precies is. Hij moet ook een paar maanden wennen aan speelgoed voordat hij er mee speelt.
Iets voor in de tuin, als ze een tuin hebben, zodat hij er van de zomer mee kan spelen? Kintec zand? Men zegt dat dit ook voor autisten fijn is, heb er zelf alleen geen ervaring mee met autisten
Ik ga er over nadenken, mocht me wat te binnen schieten post ik het. En je hebt gelijk: 100 euro voor babykleertjes is ook absurd, zeker voor een verjaardag.
Dat zand heeft hij gekregen voor z'n verjaardag. Jammer! Hahaha hij was er heeel blij mee. Maar iets voor in de tuin is een hele goeie!
Heeel graag! Ik zit een beetje met m'n handen in het haar. Ii ga maandag naar d'r toe, dus ik moet snel wat bedenken
Ik zou gewoon aangeven dat je haar zoon graag evengoed wilt verwennen maar dat jullie budget helaas geen cadeaus van 100euro toelaat. Mischien kunnen jullie een bedrag afspreken? Hier is de ongesproken regel 10/15,- en we vragen dus ook iets voor rond dat bedrag. maar op een houtje bijten voor een verjaardag echt niet doen hoor!
Lastige situatie. Maar vroeg me af: weet je zeker dat ze 93,50 heeft besteed of heb je dat achteraf opgezocht op internet? Misschien heeft ze het destijds wel als aanbieding/in de sale aangeschaft? Ik heb ook wel eens kleertjes van Z8 cadeau gegeven uit de sale, dat scheelt een hoop Ondanks dat vind ik ook niet dat je perse een vergelijkbaar bedrag moet uitgeven. Ik snap dat het zo voelt, maar ze zouden ook niet willen dat jullie op een houtje moeten bijten. Misschien lukt het zelf om iets in de sale te kopen (is nu overal denk ik)? Dan heb je toch het gevoel iets van voldoende waarde te geven zonder dat je teveel geld uit hebt hoeven geven. Mocht het alsnog aan de orde komen dan kun je idd zoals eerder voorgesteld aangeven dat je zelf 100 euro veel te gek vindt en niet te besteden hebt voor kindercadeaus., hoe lief je haar cadeau ook vond.
ik vind absoluut niet dat je dan een cadeau van de zelfde orde moet geven. Jij hebt toch niet gevraagd of ze zo'n belachelijk bedrag wil uitgeven. Nee zou het op max 20 euro houden. Dan zou het zo werken dat jij 1 x iedereen een cadeau geeft van 200 euro en iedereen moet dat ook terug doen. natuurlijk niet.
precies dit! ik vind 100 euro voor een kinderverjaardag al belachelijk veel en dan ook nog voor kleren... denk dat het einde zoek is als jij ook weer voor 100 euro terug moet geven, waar komt je vriendin dan volgend jaar mee aan....
Als ze nou iets had gegeven waardoor jij 93,50 uit had gespaard, was het makkelijker voor iets duurs te kiezen. Maar ik meen te lezen dat je het zelf ook niet had gekocht anders, dus hoeft ze ook niet te verwachten dat je nu zoveel geld beschikbaar hebt voor een kado terug. Ik kan me overigens niet voorstellen dat het niet begrepen zou worden als je een goedkoper kado geeft, hoor. Het gaat uiteindelijk nietom geld.
Wat een idioot bedrag. Ik zou je vriendin bellen om te vragen wat haar zoontje graag zou willen. Dan kan je ook vast het bedrag ter sprake brengen. Hoe weet je trouwens dat het zo duur was? Opgezocht of hinger de kaartjes er nog aan? Of zei ze het erbij?
Nou ik zou toch echt geen cadeau van toen de 100 euro geven hoor. Dat geeft ik voor mijn eigen kind maar net uit voor een verjaardag.. Dat zij dat wil geven is aan haar. Ik zou vragen of ze nog suggesties heeft dan heb je gelijk een richting waarin je moet zoeken. En eerlijk gezegd ga ik er vanuit dat ze niet verwacht een cadeau van dat bedrag ook terug te krijgen.. Als het een goede vriendin is maak je haar echt niet blij door zoveel geld uit te geven en daar vervolgens een hele maand last van te hebben.. neem ik aan..