Bijkomen tijdens borstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door 1979kik, 16 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1979kik

1979kik Bekend lid

2 aug 2009
    612
    1
    18
    medewerker personeelsdienst
    Belgiƫ
    Hallo,
    Afvallen tijdens bv gebeurt hier niet,integendeel.sinds ik uit het ziekenhuis ben ging er geen gram af door het bv geven,integendeel kwam zelfs al 2 kilo bij.ik heb wel meer honger en eet wel meer maar het is niet dat ik hele dagen loop te snoepen.ik woog 14 kilo meer tijdens zwangerschap,direct na de bevalling was daar een 6 kilo af en dat was het tot nu...
    Ik houd wel veel vocht op,waarvan men gyn zegt dat het pas gaat weg zijn nadat ik stop met bv.
    Klopt het dat sommige vrouwen niet afvallen van bv,want ik hoor alleen maar het tegenovergestelde...heb Zoo een schrik met al due kilo's te blijven zitten...
    Groetjes

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi Kik,

Afvallen tijdens de periode dat je borstvoeding geven, is niet voor iedereen weggelegd. Vooral vrouwen die normaal ook al een probleem hebben om een beetje op gewicht te blijven, en snel te mager zijn, vallen tijdens de borstvoeding makkelijk af. Mijn eigen ervaring is, dat als je wat forser bent, en altijd al af wil vallen, je niet zomaar afvalt tijdens borstvoeding. Ik mag je wel aanraden om niet te gaan lijnen tijdens de periode dat je voedt. Je kindje en ook jijzelf hebben goede voeding nodig! Door vocht kun je zwaarder blijven, maar dat komt wel goed, langzaam wordt dat wel minder!

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina