Weet iemand goede boetseerklei voor grotere kinderen? Mijn oudste van 8 heeft een klei manie. Sowieso is dat kneden en voelen aan de klei heel prettig voor haar en ze vindt het ook nog eens heel leuk. Ze kan dat serieus uren doen op een dag. Nu gebruikt ze de simpele playdoh, maar die wordt helemaal droog zo lang en vaak zij er mee bezig is Daarbij kan ze het ook nog eens echt heel goed en maakt en boetseert hele kunstwerken, voornamelijk taartjes en cupcakes Het zou dus ook leuk zijn als ze de mooiste dingen kon bewaren. Heeft iemand een idee wat voor soort klei ik daar voor moet hebben. Had al fimo klei gezien, iemand daar ervaring mee?
Gewoon van die ouderwetse grijswitte klei? Die droogt lekker op en kun je daarna beschilderen. We hadden eerst van de HEMA, maar die blijkt niet zo fijn te zijn als het merk DAS (gekocht bij Bart Smit/Intertoys).
DAS klei is heel fijn. Een goedkopere, maar minder fijne versie kun je kopen bij de Action. 1,5 euro voor 500 gram klei. Droogt automatisch en is overschilderbaar.
Ja die das klei ken ik ook. Maar zij wil heel graag met gekleurde klei werken, het moet eruit zien als marsepein zeg maar
Fimo klei is ook erg leuk. Wel wat duurder dan gewone klei, maar je kunt het bakken in de oven. Dan wordt het hard en kun je het lang bewaren. Ik heb nog een hondje van wat ik vroeger gemaakt heb. Staat nu bij dochter in haar kamer. De kinder variant van fimo is wat zachter dan de gewone variant.
Fimo klei is heel stevig en moet je heel goed doorkneden voor je er lekker mee kunt werken (misschien bij de kindervariant anders, die ken ik niet). Silk clay lijkt me wel heel fijn werken. Alleen geen idee hoe het daarbij zit met uitdrogen? Opzich lijkt regelmatig nieuwe Play doh me ook een goede optie.
fimo klei is inderdaad wat hard en moet goed gekneed worden voor je het kan gebruiken, daarnaast is het ook echt boetseerklei, en dus geen speelklei. maar het blijft wel heel erg mooi als het gebakken is, en je kan er allemaal leuke dingetjes mee maken, denk aan sleutelhangertjes of bedeltjes
Je kan de witte action klei ook heel leuk zelf kleuren met eetbare kleurstof. Moet veel bij gekneed worden maar misschien vind je dochter dat wel leuk.
Ik heb vroeger veel met fimoklei gedaan, mooi spul, maar meer bedoeld voor kleinere objecten, anders is het veeeeeel te duur, als ze er erg grote cupcakes mee wil maken.
Klinkt als mijn dochter wat betreft het maken van taartjes en cupcakes dan Mijn zoontje is de hele dag aan het kleien dus merk idd dat de klei hier niet meer zolang mee gaat. Maar wat mijn dochter erg leuk vindt is foamklei. We hebben nu ook van piepschuim figuurtjes gekocht die je heel leuk met foamklei kun bekleden. En ze had het al heel lang over fimoklei, dat ziet ze allemaal op you tube Dus dat hebben we laatst gekocht en dat vindt ze ook heel erg leuk, je moet even kijken want je hebt verschillende soorten en de ene is makkelijker kneedbaar voor kinderen dan de andere. Je doet het daarna 30 min op 110 graden in de oven dus super leuk omdat je het dus kan bewaren en het hard wordt. En heb je al een geprobeerd zelf klei te maken? Ook niet moeilijk en goedkoop en ze kunnen weer even vooruit