Buren dansen in woonkamer bij feestjes

Discussie in 'De lounge' gestart door Benzoblij, 25 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

8 mei 2007
    319
    0
    0
    Onze buren geven zo'n 4 of 5 keer per jaar een feestje.
    Dat kan natuurlijk, maar
    daarbij vinden zij het heel normaal om daarbij een soort van te housen/ springen in de woonkamer.
    Dat zorgt ervoor dat bij ons het servies in de kast staat te rinkelen en je de trillingen door het huis heen voelt gaan. En daarbij dat gebonk natuurlijk.
    Eigenlijk is het net zoiets als verbouwen midden in de nacht....
    Van de week was het weer zover en konden we allemaal weer niet slapen daardoor.
    Ik ga dan meestal om een uur of 1, 2 bellen en dan doen ze hun schoenen uit.
    Maar eh nou vraag ik me af : is dit normaal?
    Ik ging vroeger uit om te dansen, dat gebeurde echt niet in de woonkamer met twintig pubers...

2. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Als wij een feestje geven wordt er ook gedanst eerlijk gezegd....
    Maar het is wel vervelend als jullie er zo'n last van hebben.
    Kondigen ze het wel aan als ze een feestje geven?

3. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Nee.! Ik vind het ronduit aso-gedrag!

4. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Tja ik vind het ook niet vreemd dat pubers dansen in hun eigen huis als er een feestje is...

5. tuc

tuc Niet meer actief

Haha nee dat vind ik niet normaal. Als je een feestje geeft wat tot dansen komt dans huur je maar een zaaltje.
    Ik weet niet hoe oud jouw buren zijn, maar dat springen/housen komt mij nogal puberaal over.

6. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

8 mei 2007
    319
    0
    0
    Nou weet je,
    ze kondigen het keurig aan. En ik heb ook verder een prima band met ze. Mijn kinderen maken ook herrie, maar die zitten in een totaal andere leeftijdscategorie en gaan om 8 uur slapen.
    Dansen vind ik niet een probleem, maar als je met zoveel mensen tegelijk gaat staan springen op muziek, dan wordt het een soort van heien zeg maar. En ik snap ook wel dat het niet stoer is om dat op sokken te doen...
    Maar ik begrijp nu al dat hier heel veel verschillende meningen over zijn :)

7. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik snap ook niet zo goed waarom dat thuis moet. Ik zou ook niet willen dat mijn buren de hele nacht wakker liggen van mijn lawaai eerlijk gezegd.
    Ik ga gewoon naar een discotheek of een festival oid als ik wil gaan dansen.

8. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Wat is normaal tijdens een feestje? Moeten ze lekker zelf weten... ander verhaal is dat ze weten dat jullie er last van hebben maar wel steeds weer doorgaan tot jullie er iets van zeggen.
    Zou iemand bij t volgende feestje eens vragen te komen luisteren, misschien dat ze dan doorhebben hoe irritant het is.
    Idee om ze aan te spreken hierop? (Na een feestje)
    Sommige mensen denken er gewoon niet bij na ofzo..
    Onze buren hadden vorige week een feestje.. eigenlijk viel het wel mee, alleen maar hard praten.
    Tot 05.00uur sochtends ineens de muziek aan ging!
    Binnen 5 minuten stond ik daar in mn pyama voor de deur...meteen de muziek uit gelukkig maar dat het uberhaubt in je hoofd opkomt...

9. Treez

Treez Niet meer actief

Dat ze willen dansen tijdens een feestje vind ik niet erg bijzonder. Dat zij dansend hun feestjes willen invullen, moeten ze natuurlijk zelf weten. Volgens mij is het probleem dat jullie als buren er last van hebben. Dat kan gewoon niet. Ik zou ze hierop gaan aanspreken. Niet tijdens een feestje, maar op een ander moment. Het is fijn dat jullie verder een goede band hebben en ik zou er wel voor zorgen dat dit zo blijft. Misschien kunnen jullie samen een compromis sluiten?

10. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.751
    113
    Lijkt mij absoluut niet normaal. Ze huren maar een zaaltje... En als dat niet mogelijk is, dan dansen ze maar niet. Zo simpel is het, zij wonen immers niet als enige in de straat.

11. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Hebben jullie er geen last van als ze op de sokken verder dansen? Want dan zou ik dat bij de aankondiging van het volgende feestje gewoon meteen vragen.

12. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Gewoon dansen lijkt me geen probleem maar zoals je het zegt klinkt het eerder als hakken wat ze doen op hardcore oid? Daar zou ik ook niet blij van worden.

13. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Die vier keer per jaar, live and let live zou ik zeggen... Maar ja, ik woon vrijstaand dus heb makkelijk lullen :)

14. MLSB

MLSB Actief lid

22 mrt 2017
    165
    0
    16
    Magazijnmedewerker
    Harderwijk
    Ik zou gewoon iemand van de buren eens laten luisteren hoe storend het is. Geluidsoverlast kan heel irritant zijn. Soms komt mijn buurman uit de kroeg zo dronken als een panharing en besluit dan holland zingt hazes na te bootsen om 4 uur snachts. Gelukkig danst hij er niet bij

15. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

27 jan 2017
    740
    209
    43
    onze bovenburen vinden het ook nodig om dit een paar keer per jaar te doen. Zonder aankondiging.
    ik weet hoe irritant het is, van 4-5 keer per jaar zou ik niet blij worden.
    Helemaal niet omdat zij weten dat jullie er last van hebben.

16. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.865
    5.136
    113
    Home
    Een paar keer per jaar zou ik niet zo erg vinden

Maar als ook mn kids er wakker door worden zou ik er wel wat van zeggen

17. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Met normaal dansen gaat de vloer niet tekeer (tenzij de vloeren van hout zijn zoals in oude huizen). Dan moeten ze volgen mij flink stampen en springen. En dat is midden in de nacht behoorlijk aso.

18. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

8 mei 2007
    319
    0
    0
    Huis is van beton.
    En het zijn niet de bovenburen he? Ik woon in een rijtjeshuis.
    Dus ze zijn inderdaad flink aan het hakken op die feestjes.

19. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Maar een zaaltje huren om dan daar maar te moeten dansen? Het is een feestje hoor! En ja je woont in een rijtjeshuis maar dat wil toch niet zeggen dat je dan altijd allemaal muisstil moet zijn? De andere kant is juist ook dat je moet accepteren dat er soms eens geluidsoverlast is.

Snap dat het vervelend is als je er letterlijk van wakker ligt, maar 4 of 5 keer per jaar.. dan zou ik idd denken, leven en laten leven.
    Of anders als ze het de volgende x weer netjes aankondigen vragen of je tijd afspraken kunt maken met ze?

Ik vind een feestje inclusief dansen in elk geval niet iets heel geks. Leuk juist voor ze toch? Liever dat dan ruziënde buren..

20. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Niet dansen op feestjes? Hoe doen jullie dat dan?

Hier ook hakken heur.. en niet alleen op softe hardcore😂. Gelukkig hebben mijn buren geen last van trillend servies. Daar moeten ze vind ik wel rekening mee houden. Staat jullie kast misschien tegen de muur? Zou je de kast een halve cm ofzo van de muur kunnen zetten?

Deel Deze Pagina