Misschien onnodig maar wil het toch even 200% zeker weten. Mijn jongste heeft volgens mij de waterpokken (oudste had het 2 weken geleden, dus niet zo gek...) nu hadden we eigenlijk het plan om morgen naar een meertje te gaan. Maar.... wat nu..: 1. er is iemand bij die 9 weken zwanger is, dit kan geloof ik geen kwaad toch? 2. in hoeverre is dit eigenlijk verantwoord, dadelijk krijgen andere kindjes die in het water spelen ook de waterpokken door mijn ukkie? Nu weet ik dat je het als kind beter kan krijgen dan als volwassene, maar zou me zo kunnen voorstellen dat een eventuele ouder er niet blij mee zou zijn als ze bijv over een week op vakantie gaan ofzo. Wat denken jullie ervan?
Als de zwangere nooit zelf de waterpokken heeft gehad kan het wel schadelijk zijn voor de ongeboren vrucht, vooral de eerste 12 weken.
zoals hierboven al gezegd het ligt er aan of ze het zelf gehad hebben, is dat biet zo is het zeker schadelijk. En wat betreft andere kinderen besmetten ik weet dat je hier ook niet mee mag doen met zwemlessen en school zwemmen als een kindje waterpokken heeft juist omdat het zo besmettelijk is en als er blaasjes zijn open gekrabt de kans ook groter wordt dat er bacterien in komen en dus gaan ontsteken en lelijke littekens geven. persoonlijk zou ik dus niet gaan