Het is gewoon echt ff niet leuk meer hier.... En dat komt vooral door onze zoon van 8 maanden die elke 3u wakker wordt. Sinds zn geboorte heeft ie nog nooit langer dan 4u achter elkaar geslapen. Bij een héle goede nacht moet ik er tussen 23 en 6u 2x uit maar meestal ben ik wel 4x met m in de weer. En als ie slaapt moet ik nog in slaap zien te komen. Vaak ligt ie naast me en word ik van elke beweging wakker. Hij wil geen papfles, laten huilen werkt niet, hij laat vaak geen boertje s nachts en als ik mdan na 20 min wachten plat legt begint ie meteen te wurmen omdat t boertje dwars zit maar yet boertje komt niet... Hij drinkt nooit meer dan 150. En ik ben zó moe. De baby tijd van onze oudste was zwaar ivm KMA en glucoseprobleem. En van de tweede nóg zwaarder ivm reflux, KMA en bronchitis. Onze oudste ging bij 3.5 jaar pas fatsoenlijk slapen. Ik ben al 4 jaar elke nacht meerdere keren wakker. Soms ben ik zó teleurgesteld, dan denk ik: is dit het nu? Ik ben alleen maar moe. En de laatste 8maanden alleen maar in de overlevingsstand. Ik weet het wel: ze zijn gezond, ze ontwikkelen zich erg goed, qua karakter zijn ze niet zo moeilijk dus ik mág noet klagen. En tóch: ik vind het nu echt ff niet leuk meer en weet niet hoe het verder moet. Voel me compmeet uitgewrongen en s nachts een slaaf van mijn zoontje. Af en toe val ik letterlijk om (flauw) van vermoeidheid. Bloed geprikt maar dat is goed... 1x per week slaapt de jongste nu bij opa en oma, anders lukt het gewoon niet meer. En natúúrlijk doet mijn man ook weleens een fles maar ik word er wel wakker van. En s moddags slapen helpt niet, daar krijg ik enorme hoofdpijn van. Ik raak niet meer uitgerust. Waarom is gebrek aan slaap zo allesoverheersend? Vannacht waarschijnlijk wéér 4-8x er uit. Waarom hebben wij toch van die vreselijk lastige slapers? Pff, ikga maar snel slapen voordat er wéér eentje wakker wordt... En ooit wil ik nog zo graag een kindje, maar ik durf gewoon niet meer, wat als het weer zo'n slechte slaper is? Dat trek ik gewoon niet nóg een keer. Maar ik zou zo graag 1x echt volop van een babytijd willen genieten... Nog iemand van die slechte slapers? Hoe kwam je er doorheen? De dokter opperde om m op te laten nemen maar ik kan dat écht niet over mn hart verkrijgen...
Och meid, ik herken helaas je verhaal....en geen tips... Want hier na 4 jaar ook nog steeds gebroken nachten, nachtelijke krijspartijen enz enz. Heb gewoon fysieke klachten van vermoeidheid! En ik zeg altijd: slaaptekort is de ergste marteling die er is. Dat snappen alleen mensen die in t zelfde schuitje zitten... Ooit wordt t beter maar ja.. Daar hebben we nu niets aan!
Wil je even een hart onder de riem steken. Lijkt mij verschrikkelijk. Hier 3 maand gehad en trok het al niet meer... maar 4 jaar!! Geen tips wel sterkte!
Als je wakker word als je man eruit gaat om fles te geven helpen dan misschien oordopjes? Of in een andere kamer slapen? En dan om en om een goede nacht maken?
Wat zwaar zeg! Fijn dat je jongste uit logeren kan 1 keer in de week. Slaapt hij daar hetzelfde? Het enige wat ik misschien kan aanraden is hem in zijn eigen kamertje leggen, zodat jij niet van elke beweging wakker wordt. Sterkte!
Ook ik herken helaas je verhaal. Hier een zoontje van 4 die pas sinds een half jaar goed slaapt. Daarvoor werd hij iedere nacht meerdere keren wakker van enge dromen, nachtangsten of ziekte. Onze dochter van nu net 1 jaar werd 3 tot 4 keer per nacht wakker tot ze 9 maanden werd. Vanaf die tijd gaat het iets beter, maar er zijn nog genoeg nachten dat ik er meerdere keren voor haar uit moet, zoals ook afgelopen nacht. Ik herken je enorme vermoeidheid. Ik ben zelf zo moe, dat ik onder het voorlezen aan mijn zoontje in slaap val. Dan slaap ik, houd het boek vast en mijn onderbewuste spreekt de woorden uit die in het boek staan, omdat ik het boek inmiddels uit mijn hoofd ken. Af en toe zak ik dan zo diep weg onder het voorlezen dat ik een verkeerd woord zeg en dan corrigeert mijn zoon me en dan schrik ik weer een beetje wakker... De enige tip die ik je kan geven, is nachten afwisselen. Laat je partner een nacht voor de kinderen zorgen en ga zelf in een andere kamer slapen. En wissel dat af met je partner. Sterkte meid, het is loodzwaar! Maar ooit wordt het beter, dat houd ik mezelf ook steeds voor.
Jeetje wat pittig!! Wij hebben momenteel ook al drie maanden dramanachten maar goed wij wisselen dus inderdaad af. Je zult echt je rust moeten nemen. Afwisselen met je man en dan zelf in een andere kamer gaan slapen met oordopjes in. Ook zou ik de baby in zijn eigen kamer gaan leggen en daar slapen. Denk aan jezelf hoor en jullie hebben samen kinderen dus ook samen de ellende verdelen is mijn mening! Overigens vraag ik me dan wel weer af (en dit is geen aanval hoor) waarom wil je er meer?? Ik moet er echt niet aan denken persoonlijk. Knap dat je dit al jaren zo doet zeg, ik ben nu al aan het eind van mijn Latijn! Sterkte.
Och meid, zo lang slaapgebrek nekt je echt! Ik moet zeggen dat onze ochter nu 3-4 nachten per week doorslaapt, dat is echt een zegening! Maar tot voor kort was dat niet zo. Wij hebben een matras in haar kamertje gelegd. Als ze weer eens zo'n nacht heeft gaat 1 van ons er naast liggen (nemen eigen warme deken mee, hebben expres 2 1-persoonsdekens aangeschaft), de nacht er na de ander als het nodig is. Babyfoon uit zodat degene die achter blijft in het eigen bed lekker slapen kan. Dan heb je in ieder geval niet elke nacht die ellende. Ik hoop dat dat voor jullie ook een optie is?
Jeetje wat moet dat zwaar zijn voor jou!! Dat je uberhaupt nog overeind staat. Hier een zoon die sinds het vroeg licht is tussen 5-6 uur wakker is. Voorheen sliep hij tot 7-8 uur of bleef nog liggen als hij wakker was. Nu kan hij zelf uit bed dus komt dan ook gelijk. Mijn dochter slaapt de nacht door tot een uur of 7-8 maar wordt savonds vaak nog een paar keer wakker waardoor ik pas tussen 23-24 uur kan slapen. Dus dat is gemiddeld 5 uur per nacht en ik trek het al niet meer. Echt vreselijk ik ben altijd moe en alles is teveel moeite en gedoe. En op mijn werk moet ik echt moeite doen om bij te blijven en lichamelijk merk ik het ook. Jeetje en bij jou is dat al 4 jaar zo. Ik heb verder niks zinnigs te zeggen maar ik leef met je mee.
Wat ongelooflijk rot voor je! Kan me heel goed indenken dat je het even niet meer ziet zitten. Even een vraag: slaapt je kindje op zijn rug? Bij ons mannetje hadden we ook een slaapprobleempje (ivm die van jou) en toen ik hem op zijn buik legde sliep hij als een blok! Onze kleine kon al wel zijn hoofd omdraaien, anders durfde ik dat niet. Die van jou is ouder bedenk ik me nu... Sorry, misschien heb je hier helemaal niets aan!
Even praktisch: ga langs een goede kinderhomeopaat. Ik weet niet of je daar voor open staat maar volgens mij ben jij inmiddels aardig in de fase dat je álles aangrijpt voor een goede nachtrust. Ik heb meerdere mensen om mij heen die er zóveel baadt bij hebben gehad. En deze mensen zaten in eenzelfde situatie als jou. Heel veel succes in ieder geval.
Dank dames! Er zijn er dus aardig wat die ook zulke nachten doormaken, hopelijk gaat t snel beter! Zelf geloof ik er niet meer in dat t binnen nu en een half jaar beter wordt. Wat betreft de homeopaat: daar ben ik wat huiverig voor. De osteopaat zijn we 6x geweest ivm voorkeurshouding toen hij 4 weken was en dat hielp daarvoor erg goed. Het probleem zit m waarschijnlijk in overactieve darmen waardoor hij niet in zn diepe slaap terecht komt. Als hij alleen maar om 0.30en 4.30 voor een fles komt (meer dan 100 drinkt ie dan niet helaas) dan ist nog te doenmaar vannacht was het 0.30/2.30/3.45/4.30 en toen gelukkig 7.30 pas weer. Om 0.30 en 4.30 heeft ie 100 gedronken ongeveer. Zn kamer is donker, hij wordt moe maar wakker in bed gelegd, we hebben een vast slaapritueel, gaan 1x oer dag de deur uit en 2x pw een dag naar gastouder met zn eigen lakentje/dekentje/knuffeltje/muziekje Maar t helpt allemaal niets.... Hij is tot 5 maand ingebakerd geweest en slaapt nu in n snoozz omdat ie anders overdwars klem ligt en zn hele bed doorzwemt. Op zn buik wil ie niet slapen, dan dtukt ie zich steeds omhoog in kruipstand zeg maar. Overdag is ie ook erg druk in de weer, altijd maar spelen. Hij kan al zwaaien, zitten, kusjes geven, kiekeboe zelf spelen, tijgeren, handjes klappen en brabbelt al 'dadada' ( het latere papa en mama) onze dochter van nu 4 was ook altijd zo bezig en heel snel met alles (9 maanden al woordjes zeggen) en is nu net 4 maar met taal en rekenen groep2niveau (begint nu woordjes te lezen, de letterfase al voorbij en rekent tot 20) en érg gevoelig en filosofisch waardoor ze erg veel droomt en snel bang is. Maar hij is nog net iets eerder overal mee (zucht) dat is écht niet leuk. Overdag drinkt ie alleen de.fles als ie ookeen speeltje in handen krijgt anders wil ie.overeind om verder te spelen. Maar dan wil ie ook steeds iets anders, hij is er zo op uitgekeken. Zó vermoeidend Hij krijgt visolie (eye q baby) al 8 weken, dat schijnt bij 70% van de slechte slapers te helpen maar t helpt hier niets.
Maar wat doe je elke keer? Hier helpt het dat 1 van ons bij haar ligt, ze roept, ziet 1 van ons en gaat slapen, in tegenstelling tot voorheen, bleef roepen en werd uiteindelijk hysterisch.
Even wachten tot ie écht huilt en dan bij me nemen. Maar ook naast mij wordt ie elke x wakker.over zn hooddje aaien terwijl ie in zn bedje ligt raakt ie overstuur van. Sab simplex is hier niet verkrijgbaar. Met infacol alleen maar obstipatie en t helpt niet.
Dat was hier ook, het gekke is dat ernaast liggen wel helpt, ik hou dan haar handje vast. Voordeel is dat je af kunt wisselen. De ene nacht jij, de andere je man. Zo heb je tenminste 3-4 nachten in de week 'rust'! Maar goed, het is iets wat je zelf moet willen proberen. Voor ons werkt het echt perfect en het heeft meer rust bij dochter gebracht.
Hier hielp het enorm om onze dochter op haar eigen kamertje te leggen met de deuren open. We horen haar goed, maar worden niet van elke kleine beweging wakker en zij ook niet van ons. We gingen er om de beurt uit en diegene deed dan beide deuren achter zich dicht zodat de ander kon doorslapen. Vaak deed ik ook oordoppen in als het niet mijn beurt was, want ik kom ook moeilijk weer in slaap, maar het scheelde ook al als ik niet ging praten en mijn ogen dicht hield, dan werd ik ook niet zo wakker. Op haar eigen kamer is ze vanzelf gelukkig ook beter gaan slapen.
Het probleem is dat.mijn man zo'n 4x per week op het.logeerbed bij de oudste slaapt omdat ze dan aan het slaapwandelen is of gedroomd heeft. Dus afwisselen gaat niet echt. Ik probeer m zoveel mogelijk in zn eigen bedje te laten slapen. Net heeft ie 3 uur achter elkaar geslapen. Van 13.30 tot 16.30. Had duidelijk wat in te halen... Vrijdag toch maar even naar HA om nogmaals zn oren te checken...
Kan het misschien ook zijn dat jouw jongste gluten of lactose intolerant is en daardoor last van zijn buikje heeft?