niet willen slapen overdag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lieska, 16 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieska

lieska Actief lid

13 mrt 2013
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,
    Een hele stomme vraag maar onze kleine ukkepuk van 6 weken wil overdag zelden goed slapen.

Ikzelf geef borstvoeding half op verzoek. Ik probeer er wel altijd 3uur tussen te laten, maar voor de rest is het volledig vraag en aanbod.

Wat is nu net het probleem: ik probeer er de regelmaat in te houden van verschonen, voeden, even samen spelen, box spelen en daarna bij eerste tekenen van vermoeidheid bed in. En dan begint heel het spelletje. 20 keer teruglopen voor een tut, blijven wenen enkel als ze de tut in haar mond heeft niet,... deze speelt ze ongeveer elke 10 minuten kwijt. Ze is duidelijk moe, want in die tussentijd valt ze iedere keer in slaap. Maar tut kwijt is wenen.

Wat heb ik al geprobeerd: 10 minuten laten wenen, geen succes want ze blijft wenen. Terug opnieuw opgehaald, verschoond, box in en bij nieuwe tekenen vermoeidheid (eigenlijk bijna onmiddellijk) terug bed in... geen succes, blijven wenen. Eten gegeven... wil niet eten, weent direct of eet 10 sec en stopt dan, dus ook geen honger.

Sommige dagen lukt het supergoed om ze overdag bij eerste tekenen vermoeidheid in bed te leggen. Ze slaapt dat vrijwel onmiddellijk, andere dagen lukt dit totaal niet en slaapt ze een hele dag bijna niet, terwijl ik zie dat ze echt moe is.

Want doen jullie? Iedere keer (ook snachts wel 10 keer) de tut gaan teruggeven of toch laten wenen?
    Wat als ze niet slaapt overdag? Ik ben echt geen soort mama dat er de hele dag mee rondwandelt in haar armen... heb nog een kleuter rondlopen en een zaak te runnen... zou graag een beetje ritme zien. En nee dat wilt niet zeggen dat ik geen tijd wil maken voor onze dochter... maar praktisch gezien kan ik er gewoon niet de hele dag mee rondlopen, hoe graag ik het mss wel zou willen ;)

Ik probeer zoveel mogelijk de rust en regelmaat terug te vinden... maar ik vind hem zelden :(. Het lijkt bij mijn dochter niet te werken.

Ze ligt ook ingebakerd in bed en al haar dutjes probeer ik haar in bed te laten doen.

alvast bedankt voor de reacties

2. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Zo herkenbaar! Heb hier ook flink mee zitten tobben zeg!! Pfff
    Ik moet zeggen dat het sinds ze 3 maanden is wat beter gaat.
    Kijk heel goed naar haar slaap signalen! Dat doe je heel goed! Ook belangrijk is een soort klein bed ritueeltje voor de kleine slaapjes.
    Hier is dat: Gordijntjes dicht, muziekje aan (babyfoon), speentje in, even een knuffeltje en even wiegen en dan in bedje (oogjes open of niet) en dan dek ik d'r toe en loop weg...
    Vaak valt ze dan meteen in slaap!
    Gaat ze jengelen dan laat ik d'r even en als het te lang duurt geef ik d'r een speentje en ga weer weg meer niet! Tot ze slaapt... en dan wordt ze hier altijd na 40 min wakker maar nog wel kei moe en dan doe ik het zelfde. Muziekje aan, speentje en aaitje (niet uit bed halen) en dat soms een half uur lang.
    Ik kijk heel goed naar haar! Ze is uitgerust als ze naar me lacht en anders kijkt ze weg van me en beetje boos.

Volhouden en consequent zijn!
    Goed op vermoeidheid signalen letten en wakkere tijd! (Die van 6 weken is dacht ik 60 minuutjes per keer)
    Hier klopt het precies!
    En ik stop d'r een beetje vaste tijden in bed.
    Het is even puzzelen maar het komt goed! Hoop dat je een beetje wat eraan heb!

3. lieska

lieska Actief lid

13 mrt 2013
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben blij te horen dat het precies nog mensen zijn die er moeite mee hebben. De wakkere tijd herken ik, is hier ook zo.

Ik kan mss eens een muziekje proberen. Voorlopig ga ik naar boven, wikkel haar in, doe deken over haar, aai haar over haal bolletje en ik geef tut en ben weg. Maar mss is het muziekje een goede optie? Dat duurt wat langer als dat ik er ben...

Laat jij ze gewoon na die 40 min in bed liggen?? en inderdaad terug die tut geven? Ik kan dan werkelijk waar wel 20 keer teruglopen voor die tut. Ik word daar zo moe van ;). En als je dan net aan het koken bent, of een spelletje aan het spelen bent met de oudste zoon, of ... dan grrrr

4. Hay Lin

Hay Lin Actief lid

16 jan 2016
    216
    10
    18
    Ik leg onze dochter eigenlijk nooit wakker in bed. Ik weet dat dat niet het advies is wat ze geven en dat ik haar eigenlijk wakker in bed zou moeten leggen, maar dat heeft geen zin. Dan blijft ze inderdaad huilen.

Ik laat haar in slaap vallen op mijn arm (dit duurt niet zo heel lang) en dan geeft ze vanzelf ook haar speen terug. Ze slaapt dus niet met speen. Als ze dan "zwaar" word (je kunt dan haar armen bewegen en ze vallen gewoon terug op haar buik) dan leg ik haar in bed en dan slaapt ze de hele nacht door. Overdag werkt dit niet altijd. Dan laat ik haar ook wel eens 10 minuutjes huilen en dan valt ze ook wel in slaap.

5. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ik legde haar de 1ste maanden slapend weg.. Of ik liet ze bij mij slapen.
    Maar met nog een kleuter in huis is dat mss wat moeilijk idd.

Echt ritme & regelmaat en wakker in bed kunnen leggen was hier pas vanaf 6/7 mnd

6. Rebelleflower

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Muziekje is hier echt een slaaptrigger hier! Zodra ze die hoort gaan dr oogjes dicht haha
    Het is een heel rustig toontje.. twinkel twinkel little star speelt ie af voor z'n 15 minuten.
    En echt heeeeel langzaam hoor. Ik had ook een knuffel van nijntje met dat melodietje maar dat was echt een drukke bedoeling.
    Het is niet dan niet meteen zo stil als je de kamer uitloopt.. dan hebben ze nog iets herkenbaars.
    Ik zet het elk slaapje aan! Behalve de nacht en na de 23 uur fles.
    Ze herkent het meteen zodra het aan gaat!

Consequent zelfde muziekje gebruiken bij elk slaapje! Zal niet meteen werken maar echt vol houden. En zorg dat het een rustig muziekje is! Geen disco gedoe haha.

Als ik weet en zie dat ze echt moe is laat ik dr gewoon liggen ja..
    hier moet ze nog leren overdag slaapjes aan elkaar te koppelen. Na 40 min wordt ze altijd wakker overdag! En dan ga ik naar dr toe en als ik zie dat ze moe is dan geef ik een speentje, doe het muziekje weer aan, aaitje en ben weer weg... en soms kan dat een half uur duren voordat ze door heeft dat ze weer moet gaan slapen.
    Kan dr wel uit bed halen maar ik krijg een mega sacherijnig kindje dan dus dan maar een half uur moeilijk doen haha.
    Ze moet het leren... en zo heb ik dat ook gedaan met het eerste slaapje laat maar zeggen. Waar jij nu tegenaan loopt..
    Soms nog steeds hoor.. maar dan laat ik dr ook wel eens 10 minuten en dan valt ze vanzelf in slaap.
    Luister goed naar het huilen/jengelen.. is het een zeur huiltje kan je dr prima laten hoor en dan ga je gewoon na 10 minuten keer kijken. Scheelt toch 3x heen en weer lopen hahaha.
    Als ik echt merk nou dit gaat het niet worden nu dan haal ik dr uit bed en leg ik dr in de box en mag ze zichzelf vermaken en zodra ze weer begint te jengelen van vermoeidheid gaan we naar boven, muziekje weer aan en weer in bedje.. al is het maar na 5 minuten!
    Wat ik ook deed is als je 0 hebt van klaarwakker en 10 is diepe slaap dan bij ongeveer 7 in bedje leggen..
    Hier was dat oogjes tot spleetjes maar nog wel redelijk aanwezig. Zodra de hoofd het bed raakte gingen die oogjes soms wel open maar ik liet dr gewoon liggen!

En echt volhouden en consequent zijn!
    Echt ik merk nu ook dat dit echt het beste werkt haha.

7. lieska

lieska Actief lid

13 mrt 2013
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor de tips!!! Ben zo net weeral ondertussen 6 keer naar boven gelopen voor die tut. Ze was aan het gapen en jengelen maar al na 30 min na voeding... mss had ik wat langer moeten wachten.

Pfff mijn conditie blijft zo wel op peil met die trap op en neer te lopen... ik ga dit echt proberen een week vol te houden... maar iedere keer als ik die tut breng denk ik... waar ben ik mee bezig!

Gisterenavond heeft ze zo hard gekrijst dat haar verborgen reflux weer de bovenhand nam en dan begint ze zo af te slikken! Dan rollen de tranen over mijn wangen van vermoeidheid of compassie of ... ik weet het niet.

ondertussen ben ik nu weg voor tut nr 7!

8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Kan je niet iets tegen haar speen aan leggen, zodat hij niet zo vaak uitvalt?
    Hier deed ik bv. een spuugdoekje er tegenaan leggen en deze in z'n slaapzak/ inbakerzak stoppen of een knuffeltje er tegenaan leggen. Dan viel hij minder snel uit.
    Ik heb er ook een poosje gewoon een speenkoord aan gehad, maar dan lag hij nog even met z'n handjes te spelen en trok hij 'm er zelf weer uit. Maar als ze ingebakerd slaapt kan dat misschien wel?
    En hier hielp het ook om niet gelijk bij de 1e kik te lopen. Zodra de speen uitviel ging hij jammeren, maar ik wachtte echt even een minuut of 5 (tenzij hij echt ging krijsen). Vaak was hij dan al zo moe dat met het instoppen van de speen hij bijna gelijk in slaap viel. Dan hield ik de speen nog even een paar minuutjes tegen en kon ik weer naar beneden.

9. lieska

lieska Actief lid

13 mrt 2013
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar ligt al een knuffeltje tegen maar die draait zo met haar hoofd dat ze die er toch weer uitkrijgt op 1 of andere manier. Het lijkt er op dat ze in slaap gevallen is na tut nr 9 :s.
    Tegen dat ze 1 jaar oud is, heb ik een slank lijntje van iedere keer die trap op en neer te lopen!

Met wat laten jullie als ze wakker is jullie kinderen spelen?

10. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    als het geen probleem voor je is kan je, je dochter ook laten slapen in de box. dit heb ik ook al die tijd gedaan. nu pas met 9 maanden gaat ze 's middags naar haar bed en dat vind ze prima. Ik zet dan op de babyfoon een slaap liedje aan wat 20 minuten doorspeelt.

11. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.252
    3.898
    113
    Herkenbaar! Hier zijn ook dagen dat onze dochter van 5 weken overdag nauwelijks slaapt, hooguit een paar minuten tijdens/na de voeding. Daarna is ze minstens een uur klaarwakker, dus dan heeft het sowieso geen zin om haar in haar bedje te leggen. En als ze daarna wat vermoeider wordt, begint ze te krijsen zodra je haar in haar bedje legt. Haar fiep (/tut/speen) helpt wel wat maar gooit ze ook vaak per ongeluk na een paar seconden al uit. Ze wil gewoon het liefst vastgehouden worden, al huilt ze dan ook best vaak, behalve als je haar draagt maar zo lang houd ik dat niet vol... En heel handig is het ook niet maar ja, als ze na anderhalf uur in je armen in slaap valt durf ik het vaak ook niet te riskeren om haar in bed te leggen want dat merkt ze meteen. En dan is het toch alweer bijna tijd voor de volgende voeding...

Gelukkig slaapt ze 's nachts tegenwoordig wel in haar eigen bedje :) En net vanochtend ook, dus wie weet gaan we de goede kant op!

12. lieska

lieska Actief lid

13 mrt 2013
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben blij te horen dat ik niet alleen ben... ik word daar zo moedeloos van! Ze slaapt hier af en aan 10 min om daarna weer te krijsen...
    Ik vraag mij dan af: moet ik hierin volhouden? Of moet ik haar idd beneden leggen in de box? Maar ja hier loopt een kleuter van 3 jaar rond... allemaal goed en wel maar met die zijn lawaai daar slaapt niemand door, denk ik dan!

13. sleepy

sleepy Actief lid

13 nov 2016
    292
    72
    28
    Ik heb mijn zoon met 6 weken ook geprobeerd in zn eigen bedje te laten slapen, kansloos.... Na aantal weken weer geprobeerd en nu vanaf 4 maanden kan ik zeggen dat het echt goed gaat.;) geduld...geduld

14. lieska

lieska Actief lid

13 mrt 2013
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na jawel bijna 2 uur... slaapt madame! Nu kan ik haar dadelijk wakker maken voor een voeding :s. pfff en dan begint het spelletje weer vanvoorafaan....

EN JA DAT GEDULD... niet mijn sterkste kant :)

15. sleepy

sleepy Actief lid

13 nov 2016
    292
    72
    28

Wakker maken voor een voeding??? Dat zou ik toch niet doen denk ik...

16. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.127
    405
    83
    Mijn jongste heeft de eerste drie maanden in de box beneden geslapen. Zag het echt niet zitten om zo vaak heen en weer te lopen. Ook sliep hij veel op mij of in de draagzak. Op een gegeven moment merkte ik dat hij moeilijker ging slapen in de box en last kreeg van het lawaai van zijn broer en toen ben ik hem in bed gaan leggen voor zijn dutjes. Nu hoef ik nog maar 1 of 2 x voor een speen te lopen over het algemeen..

17. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.252
    3.898
    113
    Ja dat lijkt me lastig! Het is ons eerste kind en we wonen gelijkvloers dus dat is iets gemakkelijker... Maar alsnog wil je dan wel eens lunchen of zo!

Wandelen in de wagen werkt trouwens ook wel goed, maar ja, zie haar daar eerst maar eens gekalmeerd in te krijgen ;)

18. Rebelleflower

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Ik herken mezelf zo in wat je zegt.. qua geduld en dat je er echt moe van wordt!
    Maar het gaat over! Echt!
    Je krijgt van alle kanten tips en trucs en je probeert van alles maar echt consequent volhouden is het beste! Kies een methode waar jij je het beste bij voelt en doe dat!
    En je mag d'r ook best laten jengelen(huilen) he!! Je mishandeld je kind niet dan hoor haha! Je hebt ook nog een andere kleine rondlopen.
    Echt overstuur krijsen is iets anders.. dat verborgen reflux heb ik ook echt mee zitten tobben! Dan huilde ze zo erg hartverscheurend dat ik er zelf bij zat te janken.

Qua spelen was hier altijd de muziek mobiel favoriet. Kon ze kei lang naar kijken! Gewoon lekker in de box liggen.

19. lieska

lieska Actief lid

13 mrt 2013
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb maar schrik als ik die niet wakker maak overdag dat die snachts meer terug gaat komen??
    Nee?

Deel Deze Pagina