Provocatie!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door pinklady77, 22 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinklady77

pinklady77 Bekend lid

31 jul 2009
    671
    0
    16
    We zijn net bij de ka geweest en we worden opgeroepen voor een provocatietest. Dit is 2 keer een dagdeel verderld over 2 weken. Ben heel benieuwd wat we dan weer gaan meemaken! Iemand ervaring??

2. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    lees mee, wij moeten volgende week donderdag naar het zh voor de eerste provocatie test. ben ook heel benieuwd

3. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Ik lees ook mee. Wij mogen thuis gaan provoceren van de ka, maar ik snap niet zo goed hoe we dat aan moeten pakken. Het schijnt dat we sowiezo daarna nog een dubbelblinde test in het zh moeten doen dus waarom we het eerst thuis moeten doen?

4. pinklady77

pinklady77 Bekend lid

31 jul 2009
    671
    0
    16
    Spannend mamamijn! Laat je weten hoe het gegaan is? Ik ben nog niet gebeld voor de eerste afspraak.
    RoAn dat is idd een beetje raar! Wij krijgen ook een dubbelblinde test, maar hoeven niet thuis te testen.

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Pinklady je dochter heeft dus al koemelkallergie? Want de symptomen die je me pb'de leken me zo door koemelkallergie te komen.... welke voeding heb je?
    Want als dat voeding is waar toch nog koemelk in zit dan lijkt het er mij op dat ze daar nog op reageert.

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Bij een provocatie test krijgt je kindje een flesje.

In een van de 2 keren zit er standaard voeding in en de andere keer de voeding die je normaal geeft. Aan jou wordt niet verteld wat er in zit en samen gaan jullie kijken of er een reactie volgt.
    Doordat het 'blind' is kan je kindje bijv. niet op jou reageren. (Want jij weet het immers niet)

Reageert je kindje erop dat weet je dat het nogsteeds kea heeft.

7. pinklady77

pinklady77 Bekend lid

31 jul 2009
    671
    0
    16
    Hoi Frannie82,

We hadden haar vanaf de geboorte preventief pepti gegeven omdat grote zus een kma had. Op een gegeven moment kreeg ze in haar gezicht flink eczeem en zijn we overestapt op nutramigen. Binnen enkele dagen was haar gezicht weer rustig. Tja en toen kwam die reflux nog naar boven. Laatst had ik een capuchino gedronken en dochter een kusje op haar wang gegeven en meteen had ze uitslag op die ene wang. De kinderarts zei dat het best mogelijk was dat ze zo heftig reageerd. Maar om zeker te zijn gaan we dus provoceren...

8. pinklady77

pinklady77 Bekend lid

31 jul 2009
    671
    0
    16
    De arts van het cb dacht zelfs dat nutramigen niet voldoende was.. We wachten het maar af.
    Idd Averlach de arts had uitleg gegeven hoe het in zijn werking gaat. Heb jij dit met jouw kindjes ook mee gemaakt?

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Mijn oudste had kea, kreeg nutramigen ervoor.
    Met mijn jongste hebben we geluk, hij heeft geen kea.

Ik had geluk met de ka. Zij vond het niet nodig om een provocatie in het ziekenhuis te doen (mocht wel als ik dat liever had), maar mocht het thuis doen. Na doorgeven hoe hij reageerde kreeg ik een herhaalrecept voor tot hij 1 jaar was (was eerst tot hij een half jaar was).
    En dat terwijl hij enkel zware darmkrampen had.

10. pinklady77

pinklady77 Bekend lid

31 jul 2009
    671
    0
    16
    Dat is wel fijn.. Vooral als je ook een 2e hebt rondlopen. Ik moet zorgen voor oppas want meenemen voor een halve dag is niet te doen. Alleen zware buikkrampen? Zo zie je maar dat elk kind er anders op reageert!

11. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Willen ze eerst provoceren om er zo achter te komen of ze nog een stapje verder gaan met de voeding? Wat vervelend voor jullie. .. hier was de stap naar Neocate snel gemaakt en kreeg toen een half jaar rust om pas met 1 jaar de dubbel blinde test te doen. Waar ze op reageerde en net met 2 jaar opnieuw en ze is er gelukkig overheen.

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Bij mijn dochtertje begonnen ze met het opnemen van de temperatuur, 1 druppel op haar lip, 10 min pauze, 1 ml per spuitje, 10 min pauze en dan steeds meer tot een fles van 200cc als laatste. Ongeveer 6x. Van te voren mochten we niks geven maar we gaven toch wat omdat ze pas om 9u beginnen bij ons zh en ze altijd om 6u dag begon.

13. pinklady77

pinklady77 Bekend lid

31 jul 2009
    671
    0
    16
    Jeetje dat klinkt wel heftig zeg. Ik weet verder niet of ze kunnen zien of ze te heftig reageert om toch over te stappen op weer andere voeding. Dat is een goede vraag, dus die schrijven we even op!
    Heeft jouw kindje er veel last van gehad na de test? Zo zielig als ze weer dagen van slag zijn..

14. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Niet heel heftig maar zeer onrustig, krampjes en niet in haar hum. We hadden zelf ook het idee dat de eerste dag de koemelk was en dat bleek te kloppen.
    Maar als jouw meisje ze heftig reageert als jij capucinno hebt gedronken heeft ze het erger dan mijn meisje.

15. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Dan komt jouw meisje misschien al niet verder dan een mini portie!

16. pinklady77

pinklady77 Bekend lid

31 jul 2009
    671
    0
    16
    Hopelijk bellen ze snel voor de afspraken, dan weten we het zeker...

17. pinklady77

pinklady77 Bekend lid

31 jul 2009
    671
    0
    16
    Mamamijn, ik heb net bericht gekregen van het zkh en wij moeten volgende week vrijdag...

Deel Deze Pagina