Mijn zoon is nu bijna anderhalf en fles af. Hi eet nu in de ochtend 2 boterhammen en een ontbijtkoek. eind ochtend/begin middag 1 of 2 stukken fruit. s middags weer 2 boterhammen. savonds een potje of hij eet mee en dan eet hij een koekje of rijsttafel als tussendoortje. Wij vinden dit zo eentonig en willen meer variatie, wat geven jullie de kleintjes te eten?
Mijn zoontje is nu 1jr en 8maanden en eet als volgt: 's morgens: boterhammen (met roomboter of beleg) en melk / of ontbijtgranen voor babies met melk. 's middags: soep met brood en roomboter of een eitje (gebakken meestal 2 stuks en dit enkel in het weekend) of boterhammen met beleg. 4-uurtje: fruit of fruithap (hangt er van af wat hij wil) Avondmaal: met de pot mee of een variant van wat wij eten. Flesje melk voor het slapen gaan. Maar wat bedoel je eigenlijk met eentonig? Wat wij ook wel eens doen is tussendoor een bakje rauwkost geven: reepjes wortel, komkommer, bloemkool. Of plakjes kaas en plakjes ham.
Soepstengel, gekookt eitje? Bedoel je tussendoortjes of echt maaltijden? Fruit pureren en dit invriezen in ijsvormpjes heb je een lekker gezond ijsje. Maar misschien in de winter te koud... Ik lust altijd ijs
Ontbijt: havermout met een klein beetje rozijnen en kaneel Tussendoor: 2 stuks fruit Lunch: 2 boterhammen Tussendoor: soepstengel/rijstewafel/gedroogd abrikoosje Avondeten: met de pot mee, als wij iets eten wat ik te ongezond vind maak ik iets anders voor hem klaar of pak ik iets uit de vriezer (nasi/pasta/oid) Toetje: griekse yoghurt Verder drinkt hij de hele dag door water.
Ja ben wel benieuwd wat voor tussendoortjes jullie allemaal geven wou er een topic over openen. Maar kan het ook hier?
Mijn zoontje is 22 maanden en eet hetzelfde als ons. Ontbijt: havermoutpap met fruit of een boterham Tussendoor: fruit Lunch: 2 boterhammen/bolletjes/krentenbollen/woensdag vaak een croissant of kaasstengel van de markt. Tussendoor: rozijnen, koekje, rijstwafel, fruit, rauwkost. Avond: wat de pot schaft sinds hij 12 maandjes ofzo was
ontbijt: 1 a 2 boterhammen en 1 a 2 volkoren crackers, soms muesli tussendoor 1-2 stukken fruit en drinken lunch: 1 a 2 boterhammen en 1 a 2 volkoren crackers, soms ontbijtkoek oid erbij tussendoor: 1-2 stukken fruit, bakje rauwkost, bisquitje, soepstengel, rijstewafel, goodies chippies, maisboogjes, eierkoek, ontbijtkoek avondeten vers met ons mee en een bakje volle yoghurt of volle kwark.
Hihi ik dacht dat ik een bouwvakker thuis had maar als ik het zo lees valt het wel mee S morgens: 1 boterham met 130 ml halfvolle melk Tussendoor: 1 of 2 stuks fruit middag: 1 boterham en 100 ml halfvolle melk soms nog wat rauwkost of fruit of halve krentenbol erbij. Tussendoor: nijntje koek of krentjes (mits hij wakker is) Avond: met de pot mee goed vol bord of heel soms een potje + klein danoontje en een hele dag door water.
je kan ook soep als lunch geven met een boterham. Tussendoor komkommer of snoeptomaatjes. Knijpfruit. Zo iets minder saai?
Brinta met geprakte banaan Ontbijtkoekje, rijstwafel met plakje kaas, soepstengel, komkommer, (snoep)tomaatjes, rauwkost. Ik zou persoonlijk geen potjes meer geven. Gewoon vers met de pot. Hoe langer je potjes geeft, hoe moeilijker de overstap wordt!!
Hier; Ontbijt met 2 boterhammen en beleg, en een bekertje melk Tussendoor wat fruit Lunch 2 boterhammen met beleg met water of sap Avondeten met de pot mee of een eigen maaltijd, vaak een variant op de onze en weer een flesje water. Hij krijgt ook een kleine bakje vla als toetje. Snacks wat je tussendoor zou kunnen geven; Fruit Tomaatje/wortel/komkommer Liga Crackers Danoontje of yoghurt soepstengels Gekookt eitje Wortel chippies van Goodies Ontbijtkoek Eierkoek Biscuit Rozijntjes Rijstwafels de gewone of die van Goodies Zijn maar een paar dingen en lang niet allemaal gezond. Maar die hoef je ook niet elke dag te doen natuurlijk. Hier zijn de droge crackers van LU of de harde crackers met sesam wel erg favoriet. En met deze dagen krijgt hij af en toe een taaitaai-poppetje of een paar pepernootjes
Bedankt voor de reacties! Een soepje, rozijntjes, en cracker zijn wel een goed idee en brinta. Ei lust hij helaas niet. Wat geven jullie op brood?
Ochtend pap, fruit met cracer/rijstenwafel tusse door, lunch 1 brood met beleg plus sap, kwark/yogurt tussendoor plus cracer/koekje/rozijntjes, avond eten boord vlees/vus/kip groente etc. Gewoon stukken zoals we eten ik snij niets voor haar behalve biefstuk bijv. Avond bekertje water Op brood eet ze: Jam zonder t.suiker, amandelpasta, sesampasta, boter, kaas, kipfilet, zalm, tonijn, gebakken eitje met ui, appelstroop, aubergine pate, hummus En dan varieer ik diverse broden (spelt/quinoa/desem/cranberrybollen/speltcroussantjes etc gewoon wat bij bakker in aanbieding is die dag/week). Ik doe ook variaties elke dag van pap -teff, havermount, tarwe, volkoren, combi of gewoon krentenbol met melk. Melk verander ik elke 5 dagen: rijst, qat, amandel (meestaal is toch rijstenmelk)
Hier ochtend: 1 snee brood met jam en een beker amandelmelk 1 beker diksap en een stukje ontbijtkoek 1/1,5 snee brood met bijv worst, appelstroop, kokosbrood en beker thee 1 beker diksap en een koekje soms nog wat manna prakje eten/vlees en wat appelmoes fruit toe
Mijn kinderen eten gewoon wat wij eten, alleen in de ochtend pap. 's Middags warm en savonds ook. Tussendoor fruit, biscuitje, mueslireep, rozijntjes, yoghurt, cracker met iets er op, soepstengel, gedroogd fruit. Als we incidenteel eens brood eten als lunch maak ik bijvoorbeeld eier-, tonijn- of zalmsalade, een omelet, tosti met brie en pesto, gevulde broodjes met een worstje, soep. Wij eten vaak wel uitgebreid, maar daar moet je ook maar net de tijd voor hebben natuurlijk...
Mijn zoon zit nu in de zoete fase van broodbeleg en ben al blij als hij iets eet op het moment. Dus nu is het even ongezond met chocopasta, leverpastei )1 keer per week) en gestampte muisjes,speculaas schuddebuikjes en vruchtenhagel of jam. Hij eet ook graag appelstroop en perenstroop dus dat is dan wel weer gezonder. Normaal gesproken eet hij ook ham, boterhamworst,grillworst af en toe smeerkaas, kipfilet of kalkoenfilet.