Hallo allemaal, Hoe lang zat jullie baby in de zelfde maat? onze dochter was 45cm bij geboorte hebben een paar weken in maat 44 gezeten. ze is nu 10 weken en draagt nog steeds maat 50. daarnaast wil ik graag weten hoe een aantal merken vallen. sommige dingen maat 56 lijken nog zo groot! hoe valt noppies, (lees soms groot/klein/normaal) feetje name it h&m weet dat HEMA erg groot valt, vooral veel te breed! ook henk te hoor valt erg groot en wibra al helemaal! tot nu toe zit zeeman het beste! en een aantal dingen van prenatal. lang niet alles... en waar kan ik het beste sokjes kopen?? x mbtc
Hier vond ik Noppies en Name-it klein(er) vallen. En de sokjes tot 6 maanden had ik nog van Justin en bij de zeeman vandaan. Daarna vd HEMA, die hebben anti slip en zitten goed. (bij niet smal of dik kindje).
over hoe lang welke maat was recent nog een topic http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/321863-welk-maat-paste-jullie-baby-langst.html en ook over hoe dingen vallen is wel eea terug te vinden. Mijn mening is dat het ook heel erg kan verschillen. Heb hier bijv een shirt en een broek, zelfde merk en volgens shirt zelfde maat. Nou, het shirt valt bijna een maat kleiner, en de broek zo een maat groter.
sokjes: bambino v/d kruidvat. ik vind dat de beste sokken die er zijn. Zeeman paste hier juist nooit: veel te wijd en als het qua wijdte paste dan was het veel te kort. Hoe een merk valt hangt ook heel erg af van de bouw van je kindje: hier klein en smal (dochter) zoonlief is nog smaller en shoppen is dus nog moeilijker. Mijn ervaring met de merken: Hema: geen pijl op te trekken, ene keer valt het normaal, soms klein en vaak wijd (zeker de kleine maatjes) truitjes gingen wel, broekjes zakten van hun billen. Prenatal: valt goed bij ze, broekjes zijn smal en bleven tenminste aan. truitjes zaten ook goed. v&d: viel bij dochter aan de grote/lange kant maar zat wel goed, bij zoonlief perfect, hij heeft er nu nog veel van (mt74). verschil jongens/meisjes zou kunnen. c&a: valt klein, maar voor jongens weinig leuks te vinden, voor meisjes meer keus. werd altijd als 1ste te klein. h&m: valt groot! vooral lang, qua breedte wel goed. Altijd als laatste te klein. jola: bakkaboe vanaf mt62: valt vaak groot, maar truitjes wel smal, broeken te wijd voor mijn dochter. Jola:just small vanaf mt62: valt smal zowel van shirts als van broek, maar niet alles, soms wijdere modellen. Wibra: vond het altijd klein vallen, maar wel raar breed. name it: valt groot qua lengte qua shirts, soms breed soms smal qua broeken. kortom niet altijd te voorspellen Esprit: valt een maat groter. feetje: valt goed qua breedte en qua lengte iets langer. Noppies: valt hier perfect! is smal en dat was hier precies ok, heb je een dikker kindje dan heb je al snel een maat groter nodig. zara: valt smal en lang met broeken, zit hier goed en met shirts wat smaller.qua leeftijdaanduiding klopt er alleen niet veel van. Werkt met leeftijdaanduidingen en cm, maar de cm vallen er blijkbaar klein meer merken weet ik zo even niet
Sluit mij aan bij mijn voorganger, ervaar het net zo met die merken. Verder nog: Lief: valt op maat maar wel breed en kort. Nono: de babylijn (tot 68) valt goed op maat, de andere maten vallen klein. Cakewalk: valt hier goed op maat, soms wat ruim. Vingino: valt smal en soms wat kleiner. Hier smalle meisjes dus valt perfect. Mimpi: valt ruimer Tommy Hilfiger: valt kleiner en smal Diesel: valt goed op maat Dit is hoe ik het heb ervaren, maar ik heb wel smalle meisjes. Mijn oudste zit met 3 jaar nu in maat 92 en heel soms 98. Jongste zit met 1 jaar in maat 74/80.
Hier ook een klein kindje. Bij de geboorte 49 cm en nu met 7 mnd 66 cm. Heeft 5/6 weken in maatje 50 gepast (waarvan ook 3 weken 44), toen zeker tot de 3,5 maand in maatje 56 en nu past ze nog steeds spulletjes uit de 62 collectie al zit 68 ook al goed (hangt er dus net een beetje tussen in, vooral hoe het valt). Overigens hebben wij nagenoeg alleen Noppies. Valt voor mijn dochter (lang en slank) precies goed! Ook enkele kleren van prenatal, zeeman en bakkaboe sluiten netjes aan. Verdere merken zijn vaak snel breed terwijl ze dan de armlengte wel nodig heeft... Sokjes heb ik veel van de zeeman, zien er uit als kleine sportsokjes (wit/grijs/roze of blauw) en die zitten als een huis! Heb ook bambino maar daar ben ik niet zo gek van...
Yari was ook 45cm bij de geboorte: heeft 2 weken maat 44 aangehad en toen ging het heel snel. Hij groeide als een malle, is nu bijna 4 maanden, 60cm en 6 kilo. Hij heeft mt 50 ongeveer 3 weken aangehad, 56 het langst (ong 6 weken) en zit sindsdien in 62. Het ligt heel erg aan de bouw van je kindje, denk ik: Yari is klein maar heeft een hele bolle buik, shirtjes zitten daarom om zn buikje snel strak maar dan moet ik de mouwen nog omslaan. Broeken mt 62 van de H&M, HEMA, Lief, Prenatal, Noppies en Zeeman past hij goed. Sokken koop ik van de HEMA want die zakken niet af bij hem; door zijn dikke kuitjes knellen 'gewone' sokjes af. Die van de HEMA zijn omgeslagen en zitten lekkerder. Shirtjes zijn lastiger, ik let altijd op de kraag omdat hij een onderkin heeft en het anders strak zit...hahaha als ik het zo lees is het echt een kleine Buddha; ik had mn naam op dit forum van tevoren goed gekozen!