bijna 1 en nu opeens een tut gebruiken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door esmee1808, 17 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    @Bosi Ben het helemaal met je eens.
    Sommige duimen nog als ze 12(of ouder zelfs) zijn.
    En ik heb nog nooit iemand met een tut ingezien met 12jaar(of ouder)..
    Mijn dochter heeft hem nodig om rustig van te worden want ze is ontzettend hyper van zichzelf.Dus lang leven de speen.

Kijk even aan want misschien vind ze het wel interessant omdat het iets nieuws is voor dr.Misschien is ze het na een paar dagen welweer zat..Maar ik zou het niet aanmoedigen als ze er niet meer naar omkijkt.

2. esmee1808

esmee1808 Actief lid

13 aug 2010
    458
    0
    16
    Ze is er vanavond wel mee in slaap gevallen maar ben na een half uurtje gaan kijken en toen lag haar tut naast het bed en had ze geen duim in haar mond. Laat hem gewoon in haar bed liggen morgen en dan kijk ik wel of ze hem 's middags weer pakt bij haar middagdutje.

3. susy26

susy26 Niet meer actief

ik denk dat het beste is om hem weg te halen, wie weet went ze er aan, en ja afleren word dan altijd moeilijker... Mijn zoontje heeft denk ik de eerste 2 weken of 3 een tutje gehad, en daarna niet meer. Wilde het niet meer. Daar in tegen, mijn schoonzus haar zoontje is 4 dec 5 geworden en heeft een nieuwe tut gekregen, moeten ze natuurlijk zelf weten, maar word op ten duur toch ook tijd om af te leren denk ik ..;)

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Als de speen het duimen zou vervangen, dan zou ik gewoon de speen geven. In ieder geval voor bij het slapen.
    Wel vraag ik me af als een kindje al een tijdje geduimd heeft en het speentje valt 's nachts uit bed, of je dochter dan niet weer met haar duimpje verder gaat. Omdat ze dat nu ook al gewend is?

Ik heb overigens tot mijn 11e geduimd en uiteindelijk afgeleerd door een beugel met een rekje. Maar wel een dusdanige overbeet gekregen dat dit alleen maar operatief te verhelpen was. Dat was geen pretje, dus tja...dan snap je wel waarom ik een voorstander van een speen ben.

5. esmee1808

esmee1808 Actief lid

13 aug 2010
    458
    0
    16
    @ romy1979 daar heb je natuurlijk wel een punt dat als haar speen uitvalt ze gewoon gaat duimen. Ik ga altijd paar keer op een nacht kijken en ze heeft eigenlijk alleen een duim/speen in haar mond als ze gaat slapen de rest van de nacht zie ik haar eigenlijk nooit met duim maar ben er natuurlijk ook niet heel de nacht bij.

Deel Deze Pagina