Baby 3 en halve week

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pip133, 29 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pip133

Pip133 Lid

20 nov 2013
    69
    0
    0
    Zorg
    Hallo iedereen,

Mijn zoontje slaat de voeding van snachts over.
    Hij krijgt 95cc. Dus bijvoorbeeld dat ik tussen 23u/24u geef ik de laatste voeding. Op de dag komt hij om de 3 uur. Nu slaapt hij snachts door tot 6/7 uur.
    Gisteren heb ik om 23uur de fles voor de nacht gegeven en sliep hij door tot half 7 vanochtend. Op de dag komt hij om 3 uur soms zelfs eerder. Dan zit er maar 2 uur tussen. Het liefst geef ik zijn laatste fles rond 23uur. Maar omdat hij zo lang slaapt kom ik dan niet uit met de tijden. Het was eerst heel regelmatig maar nu is het zo verschillend.

Wat kan ik het beste doen?

2. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Je berichtje staat hier niet goed,je zit in t topic voor de vlindertjes....

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    sowieso proberen de vaste tijden iets meer los te laten. Ik was daarin altijd heel flexibel... de ene keer kregen ze de eerste fles rond 7 uur en soms pas 8 uur half negen... en dan paste ik daar het dagschema op aan. daar komt bij... je kindje is pas drie weken oud, het moet nog een vast ritme vinden.
    Misschien dat je laatste fles van 11 uur wat groter kunt maken en de flessen overdag iets kleiner, zodat je op t einde van de rit op de zelfde hoeveelheid voeding uitkomt?

4. Pip133

Pip133 Lid

20 nov 2013
    69
    0
    0
    Zorg
    sorry ik weet niet hoe ik dit bericht weer moet verwijderen! Ik zag later pas dat ik het bericht verkeerd geplaats had.

Hopmarjanneke. Bedankt voor je reactie!!

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Ik denk dat je in je handjes mag knijpen dat je kleintje op deze leeftijd al zo lang slaapt in de nacht! Dat is eerder uitzondering dan regel:)
    Om de 3 uur voeden is volkomen normaal, en als hij in de nacht een ruk maakt, heb je overdag ook meer mogelijkheden. Dus ook om de 2,5 uur een klein flesje kan.
    Regelmaat...je baby is er nog maar net. Honger is honger, en het is alleen maar gezond om in zijn ritme mee te gaan.

6. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ik sluit mij hier helemaal bij aan.

7. Pip133

Pip133 Lid

20 nov 2013
    69
    0
    0
    Zorg
    Maar is het niet zo dat ik een beetje regelmaat voor hem moet doen. Of moet hij dat zelf gaan regelen. Als ik hem bijvoorbeeld om de 3 uur wakker maak dan zit er wel meer regelmaat in. Snap je wat ik bedoel? En als ik hem zelf laat komen dan is het elke keer anders

8. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Ik sliep zelf snachts ook al na 2 weken door. Advies toen: lekker laten slapen! En wat betreft de regelmaat, die komt vanzelf..

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Regelmaat zit hem niet in de klok, maar in de voorspelbaarheid

Regelmaat betekend dus niet elke dag voeding geven om 7 - 10 - 13 - 16 - 19 - 21 - 24 etc. Regelmaat betekend een vaste volgorde van gebeurtenissen.

Dus stel;
    Wakker worden - verschonen - voeden - boeren/rechtop houden/knuffelen - evt even in de box oid - bij de eerste vermoeidheid naar bed of waar je kindje slaapt - wakker worden - verschonen - voeden - etc.
    Door elke keer dezelfde volgorde aan te houden weet een baby, oh nu komt dat en voelt dat vertrouwd. (Uiteraard een poepluier direct verschonen ;) )

En als er de ene keer 3 uur tussen de voeding zit en de andere keer 4 uur is dat echt niet erg. Ook maakt het niet uit hoelaat je de dag begint, vandaag om 7 uur, morgen om 8 uur, allemaal prima.
    Als jij het echt graag wil kan je uiteraard ervoor kiezen om de dag altijd even laat te beginnen, maar het hoeft niet.

Je baby kan geen klok kijken en zal dus ook niet op vaste tijden honger hebben.

Vaak komt zo rond de 3 maanden een vaster ritme in de dag.

10. KleineAva

KleineAva Lid

20 apr 2015
    26
    0
    0
    #10 KleineAva, 30 apr 2015
    Laatst bewerkt: 30 apr 2015
    Ik weet dat ik haar in het begin echt wel eens even wakker moest porren... Het was wel even vervelend om te doen... Maar je bent geneigd haar als volwassen mensje te zien, en dat is ze nog niet.. Ik vond zelf het wel nodig, omdat haar lichaampje er wel om vraagt.. Sommige babies slapen door de waarschuwing heen...

Kijk met die leeftijd gewoon goed uit hoe je baby wakker word? Is hij of zij erg suffig en blijft hij of zij suffig.. Geef hem/haar dan wel voeding in de nacht en maak hem/haar dus wel wakker.. Als je vind dat ze goed reageert, lekker blijven doorgaan.. Het heeft iets te maken met suikergehalte in je bloed. Die is te laag bij het doorhalen s'nachts, en dat is vaak niet goed. Dit merk je wel.. Google het maar even om gewoon even de waarschuwings signalen van te lage suiker te zien, blijf je tenminste wel op je hoede. Voor de rest, in je handen knijpen inderdaad! Zijn genoeg ouders die de eerste half jaar als hel meemaken als het om slapen gaat.

Overigens is regelmaat naar mijn idee een vaak verkeerd begrepen iets.. Dat een baby op die leeftijd geen regelmaat nodig heeft, betekent niet dat de ouders het ook niet nodig hebben. In mijn ogen is het juist goed als ouders vanaf begin af aan een regelmaat bij hun baby gaan aanleren. Al snapt de baby er nog niets van, voor de ouder is dat wel fijner voor later.. Zodat ze niet in 1 keer hun leven NOG een keer moeten omgooien... (maak het je zo makkelijk mogelijk, zeggen ze toch?)

11. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hier 1 die met 4,5 weken doorsliep, van 23.00 uur tot 7.00-8.00 uur. Zodra ze wakker werd de fles en daarna op vaste tijden. Daar zat (en nu nog steeds) wel eens een half uurtje speling in hoor. Was ze laat wakker dan kreeg ze niet om 11.00 uur de tweede fles maar om 11.30 uur.
    Kom je niet lekker uit 's avonds dan mag je eventueel de flessen ook wat sneller op elkaar geven, zolang er maar minimaal 2 uur tussen zit.
    Overigens maakte ik overdag wel wakker om te drinken hoor, vooral die eerste weken, juist omdat ze 's nachts doorsliep. Als ze echt heel vast sliep wachtte ik wel een half uurtje maar dan was het toch echt tijd.
    Kijk naar je kindje en luister naar je gevoel, dan komt het goed. En geniet van de nachtelijke rust. Heeft je kind een knorrend maagje dan hoor je hem wel.

12. Pip133

Pip133 Lid

20 nov 2013
    69
    0
    0
    Zorg
    Het is echt nog zo wennen en word er ook onzeker van. Omdat in het ziekenhuis en in de tijd dat de kraamverzorgster hier was ging alles perfect. En ging alle voeding om de 3 uur en daar deed hij het heel goed op. Maar na een weekje werd het anders. De tijden werden anders en ik dacht ik laat hem zelf komen als hij honger heeft. Maar omdat het dan nu zo onregelmatig is ben ik bang dat ik het niet goed doe. Wat jullie zeggen zoals verschonen voeden boeren in de box knuffelen en dan slapen doe ik wel daar zit wel regelmaat in. Maar omdat ik bang ben dat hij niet voeding ninnen krijgt omdat er soms ook meer tijd tussen zit zoals vandaag. Gister kwam hij om 20:30 toen werd ie wakker om half 1 toen om 05:00 en net weer om 09;45. Als ik dan door tel kom ik drie vier er tussen kom ik op de laatste om 21:45 uur dan slaapt hij waarschijnlijk de hele nacht door heel soms komt hij wel snachts maar soms ook niet. En dan zit ik op 6 voedingen. Ik geef nu 100cc per keer. Maar een week geleden zat ik op de 95cc per 7 keer en dan heeft hij op de dag dus meer gehad. Ik zit er zo mee te tobben en ben er zo mee bezig dat is natuurlijk ook niet goed.

13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.244
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Zoals je laatste post klinkt het me prima in de oren! Er zijn genoeg baby's die dan al doorslapen. Ik zou dus gewoon zo doorgaan als je nu doet met voeden op verzoek. Er komt vanzelf regelmaat in. En als je de nacht doorslapen niet vertrouwt, dan wakker maken, maar ik zou dat niet doen.

14. Pip133

Pip133 Lid

20 nov 2013
    69
    0
    0
    Zorg
    Maar is het dan niet erg dat hij nu minder voeding krijgt als gister bijvoorbeeld? Want vandaag zit ik dan op de 6 voedingen maar gister zat ik op de 7.

15. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik na 3 dagen en mn dochter ook, nooit problemen mee gehad. Regelmaat komt pas later, t is nu nog allemaal zoeken en wennen, komt vanzelf goed.

16. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee hoor, ik heb wel eens dagen 10 voedingen gehad en de dag erna 7, uiteindelijk meld je baby zich wel als hij honger heeft.
    Ik liet overdag maximaal 4 uur ertussen en dan gaf ik weer een voeding en als dochter zelf bedacht vaker te willen of na 3 uur wakker was dan kreeg ze gewoon.
    Ik gaf wel bv dus geen idee wat ze dronk.

17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.244
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Maakt inderdaad niks uit. Bij fv is minimum 120 ml per kilo per dag, 150 gemiddeld, 180 max. Niet meer dan 1 liter per dag, dat kunnen de nieren nog niet aan.

18. Pip133

Pip133 Lid

20 nov 2013
    69
    0
    0
    Zorg
    Vandaag hebben we hem gewogen bij CB.
    Hij weegt nu 3200. En krijgt sinds 2 dagen 100cc per keer.

Heb hiervoor een lange tijd op de 90/95cc gezeten ( ongeveer ander halve week)maar ik had het gevoel dat hij meer wilde dus ben ik naar de 100cc gegaan

19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.244
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Je merkt het idd vanzelf als ze meer honger hebben. Hier maakte ik me vantevoren druk over hoe naar minder flesjes gaan, maar verliep heel soepel. Ik werk wel met halve schepjes per ophoging erbij, anders gaat ze spugen omdat ze ineens veel meer krijgt.

20. Pip133

Pip133 Lid

20 nov 2013
    69
    0
    0
    Zorg

Hoe ben je naar minder flesjes gegaan? Ging dat vanzelf?

Deel Deze Pagina