Baby 7 wk: slaapt nauwelijks overdag en drinkt slecht..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door RoAn1981, 5 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Ik heb hier vaker gepost maar ik weet het nu echt ff niet meer..In een notendop: dochter is 7 weken oud. Vanaf begin gedoe met de fles: ze drinkt te gulzig en morst aan alle kanten en wordt onrustig (schoppen met de benen na de fles, hoofd in de nek gooien). Allerlei flessen geprobeerd, nu bij TT aangekomen, die is nog het minst slecht van allemaal..Bij cb geweest, die hebben me doorverwezen naar prelogopediste, gaan we woensdag heen.
    Ik vermoed dat alle kwaad in het slechte drinken schuilt: ze boert slecht, geeft veel mondjes terug en is voortdurend aan het overstrekken. Lopen bij een osteopaat die met haar nekwervels bezig is en dat helpt wel iets. Maar sinds een paar dagen slaapt ze nauwelijks overdag, wordt voortdurend krijsend wakker, als ik haar ga troosten houdt ze 5 min op en begint dan weer. 's Nachts gaat het redelijk. Omdat ik reflux vermoedt, staat het bedje schuin, houden we haar na de voeding 30 min rechtop en dikken we in met Nutriton, op aanraden van cb. Maar niks lijkt echt te helpen. Ze blijft maar onrustig. Ze smakt na de voeding, ik haar soms voeding terugkomen en heeft vaak de hik.

Ze wordt steeds ontevredener..Ze slaapt dus te weinig overdag, terwijl ik een ritme probeer aan te houden. Ik probeer consequent te zijn: even troosten, speentje en dan weer weg, maar na 8 keer proberen haal ik haar er toch uit en hou haar bij me. Dan is ze stil en slaapt zelfs maar dat kan zo toch niet doorgaan? Ik kom nergens meer aan toe en ben bang dat zij niet aan haar rust toekomt.

Komt iemand dit bekend voor? Moet ik volhouden en aandringen op een verwijzing naar de kinderarts ivm die vermoedelijke reflux? Of klinkt dit als koemelkallergie? En hoe krijg ik in godsnaam een ritme op deze manier? Ze zit nu bijna de hele dag en avond bij ons beneden...

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn dochter (ook reflux) was tot 4 maand overdag al-tijd bij mij. Anders was ze zo onrustig... De draagdoek was voor ons de perfecte oplossing: zij kon eindelijk slapen en ik kon toch (minimaal) mijn huishouden doen. Dus wat je meemaakt qua voortdurend bij jou zijn is niet abnormaal op die leeftijd.

Het overstrekken en huilen is natuurlijk erger. En klinkt ook bekend. Ik zou toch eens naar de kinderarts gaan.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ritme en regelmaat is ook luisteren naar je kindje, dus slapen hoeft niet in bed. Slaapt ze wel bij jou? Koop dan een (ergonomische) draagzak/doek. Zij bij jou en jij je handen vrij.
    Ik ben geen voorstander van laten huilen zo jong, zeker niet als je pijn vermoed.

Als je alle leefregels rondom de reflux toepast en dit helpt niet voldoende zou ik naar de ha gaan voor medicatie of doorverwijzing ka.

In principe hebben alle babys reflux alleen niet allemaal hebben ze er evenveel last van. Sommige dus helemaal niet.
    Koemelkallergie (kea) heeft maar zo'n 5-15% van de babys. Die kans is dus kleiner. Daarnaast hebben de meeste kindjes meerdere klachten dan alleen krampjes (die ook veroorzaakt kunnen worden door verkeerd drinken of bijv nutriton). Hoewel dat ook niet alles zegt hoor!

4. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Ben je al bij de huisarts geweest? Laat die maar eens kijken, van het cb heb ik hier al zo vaak gelezen dat ze niet doorverwijzen en alleen maar naar groei kijken en niet naar gedrag.
    Schrijf vooraf wel even de klachten op en wat je al geprobeerd hebt, kan je niks vergeten en heb je een compleet verhaal.

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ook een hele goede ja!

En cb is voor groei, in lengte en gewicht, en de inentingen. ;) niet voor medische vragen of problemen.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou kijken of buikligging verbetering geeft. Hier was rugligging absoluut geen doen, (altijd binnen 5 minuten nadat ik 'r in bed legde weer wakker), maar buikligging gaf enorm veel rust.
    Verder een draagdoek aanschaffen: enorme uitkomst bij reflux!
    En als dat te weinig helpt idd medicatie vragen.

KMA: dan zou ze krampen moeten hebben en die zou je dan ongeveer anderhalf uur na de voeding moeten zien. Wat jij beschrijft is vooral de onrust tijdens en na de fles en lijkt dan dus eerder reflux te zijn.
    Als je wel buikkrampen ziet: eerst uitsluiten of dat niet van het onrustige drinken komt: lucht die mee naar binnen gaat en niet uitgeboerd wordt, zorgt voor heftige darmkrampen! :(
    Heb je Dr Brown en Difrax ook al geprobeerd?

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier nooit duidelijk buikkrampen gemerkt bij kma hoor; dochter was vooral erg onrustig. Soms tijdens het voeden, soms meteen erna en soms pas een uur later ineens krijsen. Soms ook gewoon continue onrust. Door de kma had ze (verborgen) reflux en daardoor dus ook pijn, in het begin vooral wanneer de voeding omhoog kwam, maar het werd steeds erger, tot ze dus eigenlijk altijd ontevreden was.

Ik zou zeker naar de ha gaan en een doorverwijzing naar de ka vragen! Hier knapte mijn dochter echt op toen we over gingen op koemelkvrij-dieet, ze bleef een energieke baby, maar had geen pijn meer; groot verschil!!

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Oh en 7 weken en een ritme? Dat was hier toen echt nog niet aan de orde hoor. Dochter lag lekker bij me als ze dat wilde, en huishouden stond dus op een laag pitje. Ritme komt vanzelf wel en dan krijg je vanzelf weer meer tijd. Een kindje met vermoedelijk pijn zou ik lekker bij je houden! Draagdoek was (en is!) hier ook een uitkomst!

9. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Ik zit ook te twijfelen of ik wel de juiste voeding heb..Ik gebruik nu Friso Standaard 1, met een klein schepje Nutriton erdoor, tegen het spugen en het gulzige drinken. Maar zo goed helpt het niet en het is echt sukkelen met de precieze dosering Nutriton. Is haar onrust na de fles en vele huilen misschien niet te wijten aan dat de voeding an sich gewoon niet lekker valt?

Deel Deze Pagina