2de prikjes en zkhafspraak

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chilleke, 15 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    hoi,

mijn zoontje krijgt binnenkort (volgende week) voor het eerst zijn prikjes, sowieso spannend :S maar heb dus werkelijk nog geen idee hoe hij hier op reageert. nu is het zo dat ik van de week de data in mijn agenda aan het schrijven was en toen kwam ik tot de conclusie dat op de dag dat hij zijn tweede prikjes krijgt, hij ook naar het zkh moet voor een echo van zijn heupjes...

maar wat is wijsheid?? door laten gaan of proberen de prikjes te verzetten (want das volgens mij makkelijker dan zkh afspraak)

Bedankt alvast voor de reacties!

2. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik zou de prikjes verzetten.

Finn had laatst zijn 11 maanden prikjes en de week daarvoor moesten we nar de KA voor controle...toen kregen we ineens in een rap tempo allemaal bloedtesten e.d. voor zijn KMA..op de dag van de prikjes.

Ik heb gebeld naar het CB (bij het ziekenhuis zijn er vaak wachttijden...en toevallig was deze afspraak vrijgekomen) en toen zijn we later voor de prikjes gegaan.

We zijn wel op consult geweest...alleen de prikjes een paar weekjes later....maar met zo'n kleintje als Gijs zou ik het sowieso op andere dagen doen....anders is het zoveel tegelijk!

En dan zou ik dus eerder het CB verzetten...anders moet je straks ineens lang wachten tot er bi jhet ZH plek is!

3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Als het niet op hetzelfde tijdstip is zou ik allebei gewoon door laten gaan! L. heeft ook wel eens gehad dat ze eerst prikjes kreeg en een uur later naar het schisisteam moest....waarom zou het niet op dezelfde dag kunnen? Als ze een beetje hangerig of huilerig is van de prikjes (wat niet gezegd is) maakt dat niets uit voor de echo hoor!

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou de prikjes proberen te verzetten. Die prikjes gaan toch in de beentjes, en soms kan dat wat spierpijn veroorzaken. En bij de echo zullen de beentje ook wel wat gebogen worden, het hoeft geen probleem te zijn, maar kan vervelend zijn.. Om het slapen/hangerig zijn zou ik het niet laten..

Hier kun je gewoon naar de CB afspraak gaan. Als je de prik niet wil, dan kun je gewoon een weekje later bij het inloopspreekuur die prik inhalen.. Dat geldt ook bij ziekte bijv..

5. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    ik zou de afspraak bij het cb lekker verzetten.
    Als het uit loopt in het ziekenhuis dan zit jij te stressen.
    En als de prikken eerder worden gedaan en je daarna naar het ziekenhuis moet zou ik helemaal het cb bellen.
    Mijn dochter is toch altijd moe van de prikjes en heeft wat verhoging dan dus het zou alleen maar zielig zijn om ook nog aan hem te moeten lopen trekken.

6. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    Ons dochtertje kreeg ook de 2e prikjes op de dag dat we naar de kinderarts moesten voor de heupjes (eerst CB en later naar de KA), we wisten hoe ze gereageerd had op de 1e keer prikjes en dat ging vrij goed. De 2e keer krijgt ze dezelfde prikjes als de eerste keer, dus misschien handig om af te wachten hoe ze de 1e keer reageert? Kun je dan altijd nog zien wat je doet!
    Ben blij dat wij het wel in één keer gedaan hebben, anders blijf je bezig he!

Deel Deze Pagina