Zoals het onderwerp al zegt. Mijn dochter heeft een zware start gehad. Ze heeft 11 weken een sonde gehad, daarna heeft het maanden veel moeite gekost om haar een minimum inname van 500cc te laten drinken. Uiteindelijk na bijna 6 maanden haalde ze record na record, ze ging van om de 2u 70-100cc naar om de 4u 140-160cc en uiteindelijk gewoon 200cc knallers met 8mnd. Sinds zij 9 maanden is, eet zij ineens groenten. Maandenlang (vanaf 4 mnd) steeds aangeboden, maar bleef bij proeven. Evenals fruit ineens at ze het. En goed ook! 50-120gr nu. Ook wil ze alles proeven. Wel eet zij alles met sausjes, ze houdt niet van flauw. Kinderarts en diëtist vinden dat prima, als ze eten maar leuk en lekker gaat vinden, is dat beetje zout maar een peulenschil. Brood blijft nog een dingetje. Ze eet het, maar niet genoeg. Evenals crackers, koekjes, stoepstengels etc. Ik ben de moeilijkste niet. Ze drinkt ernaast alleen maar water en dat is vrij minimaal. Thee, sapjes en gewone melk wil ze niet. Alles kost tijd bij haar, dus dit vast ook. Ritme nu zij 11mnd is: - 7-8u Papfles 150/5 1 el bambix - 10-11u fruithap en water - 11-12u snee brood en water - 13-14u 150/5 - 15-16u restje fruithap of cracker/liga etc. - 17.30 verse groentehap daarna bij ons aan tafel wat in der hand. - Danoontje - 19u 120/4 - 22.30 120/4 (die probeer ik eruit te werken, sinds zij goed groenten eet) Ze kreeg tot kort geleden nog in iedere fles extra calorieën. Ze vraagt echt nog om die flesjes. Op 8 november zien we het hele medische staf weer, maar ik weet echt niet wat nu nog kan doen om het te veranderen. Tot nu toe wou ik altijd van alles, maar zij doet het op haar manier. Maar suggesties en tips zijn heel erg welkom!
Ik zou laatste fles laten vallen en mss wat bambix in fles van 19.00 uur. Daarna advies van medisch team vragen, 8 nov is al snel voor je t weet heb je goede tips van hun
Ik zou wachten tot 8 nov in plaats van op een forum advies te vragen. Je meisje is een uitzondering omdat zij al een heel medisch verleden heeft. Je zal hier ongetwijfeld goed bedoelde adviezen krijgen, maar ik zou daar niet op vertrouwen aangezien wij geen doktoren zijn die de medische geschiedenis van je kindje weten en snappen.