luiers overstromen ´s nachts

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Marian, Mar 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marian

Marian Fanatiek lid

Feb 27, 2006
    3,648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Sinds Martijn en Lotte op hun buik draaien in hun slaap vind ik ze ´s ochtends regelmatig met een overstroomde luier. hele romper aan de voorkant nat... :rolleyes:

Ik heb al geprobeerd de luier op e buik iets hoger te zetten, maar zonder resultaat.

Iemand tips? Ik vraag me echt af of een maat groter zou werken?

2. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Hier hetzelfde probleem met mr Kylian ook een echte buikslaper. Ik heb nu pampers gehaald voor de nacht en nu is hij minder vaak nat als ik hem uit bed haal. Maar er zijn ook dagen bij dat alles gewoon in de was moet. :rolleyes:

Groetjes anita

3. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    Ander merk luiers misschien? Ik heb er hier nooooit last van (gelukkig).

4. Marian

Marian Fanatiek lid

Feb 27, 2006
    3,648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Ben ik blond of heb ik niet goed om me heen gekeken?
    Pampers voor de nacht? Heb je daar speciale pampers voor?

5. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    Ja, die zijn er idd, maar volgensmij zijn die voor iets oudere kinderen in de zindelijk worden periode. Ik kan het fout hebben hoor, maar dat dacht ik ...

6. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Het zijn Pamper extra dry en op het pak staat een klein tekentje met een maantje erop en eronder de tekst dat er een extra sleep layer in zit.
    Kylian is 13 kilo en ik heb 4+ gekocht (van 9 t/m 20 kilo)
    Sinds ik ze heb (hij heeft ze dus alleen 's nachts aan) is hij ipv 9 van de 10 keer nat hooguit 2 keer nat. (scheeld dus een hoop was ;) )

Groetjes Anita

7. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

Jun 30, 2007
    2,199
    0
    0
    Antwerpen
    Mijn dochter had dit ook en de oplossing was een maatje groter , deze gebruik ik alleen voor de nacht de normale overdag en het werkt erg goed!
    Tuurlijk is ze heel soms wel nat maar dan heeft ze echt heel veel geplast!

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle slaapt ook op zijn buik, en zelfs de extra slaaplaag van de Baby Dry vangt het niet op. Ik heb echt het idee dat hij 's nachts veel meer plast dan de hele dag bij elkaar. Maar ja, overdag word hij ook regelmatig verschoond en 's nachts moet hij het 12 uur doen met 1 luier.. :)

Ik gebruik overdag maat 4 en ik heb voor de nacht gewoon een maat groter (4+) gekocht. De luier aan de voorkant hoger doen werkte hier niet. Jelle heeft 's ochtends bijna altijd een poepluier en dan liep dat er weer uit... :)

9. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    ik heb dr ook lang last van gehad bij mn zoontje, en het hielp echt om een grotere maat luier te kopen (maatje 5, junior dus). dat was op dat moment echt een joekel van een luier voor hem, maar het hielp wel :D

10. Carla1980

Carla1980 VIP lid

Jul 16, 2006
    5,833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Kyra is ook een echte buikslaper, maar bij haar is het nog nooit(!) gebeurd...Kyra draagt altijd de pamper active fit.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    's Nachts draagt ze hier die eco-luiers van de Etos, die zitten een stuk hoger dan andere merken. Misschien eens per maand dat het een beetje nat is aan een zijkantje van haar romper bij haar been. Overdag gewoon Lidl-luiers of wat er in de aanbieding is.

12. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Daan is overdag haast zinnelijk maar voor de nacht heb ik pampers baby actifit en dan een maatje groter dan hij normaal nodig heeft zo zitten de luiers hoog en lekken ze niet meer door.

13. demi26

demi26 Niet meer actief

Ik heb zelf geen buikslaper, maar heb ooit eerder dit topic al eens voorbij zien komen en daar deden enkele moeders de luier andersom voor... wie weet helpt het...

14. Andrea001

Andrea001 Bekend lid

Jan 9, 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Het schijnt dat je de luiers dan te groot koopt. Probeer eens een maatje kleiner...

15. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik denk het juist niet... Die van Jelle stroomt over als hij op zijn buik ligt, omdat de urine allemaal aan de voorkant blijft hangen. De achterkant van de luier is nog kurkdroog.

16. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Hier ook hetzelfde probleem gehad met mijn zoontje. Enigste wat hielp was een maatje groter voor de nacht!

17. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    hier die groene pakken van pampers, gewoon maatje 4 (zitten er meer in als 4+, en de 4 is tot 18 kg, dat issie nog lang niet ;)) lars doet 12-14 uur met zijn luier snachts en nooit problemen. zelfs niet als hij gepoept heeft. en zijn luier is smorgens echt 3 dubbel dik :-D

18. Niki

Niki Fanatiek lid

Dec 13, 2005
    1,663
    1
    0
    Venlo
    Ik had het ook, bijna elke morgen was Hugo helemaal nat en de luier zat echt BOMvol. Ik heb toen in eerste instantie ander merk gekocht (Pampers) maar op 'n gegeven moment was het weer 't zelfde verhaal. Toen heb ik de grootste maat Pampers gekocht, veel te groot en in eerste instantie dacht ik dat hij toch weer zou lekken omdat de luier nu te groot was, maar het gaat nu eigenlijk SUPER goed, hij lekt vrijwel nooit meer door.... scheelt 'n hoop werk! Ik ben dr echt heel blij mee...
    Dus maatje of meer groter!

Succes ermee!

Gr. Niki

19. vonneg

vonneg Actief lid

Feb 4, 2008
    245
    0
    0
    woonbegeleider
    Harlingen
    Je kan de luier ook andersom aandoen, dus de voorkant achter.(plakkers aan de achterkant) De ruimte om de plas op te vangen is dan groter :) Ik werk in een verpleeghuis en daar doen we het ook wanneer iemand veel plast s'nachts...

Groetjes, vonneg

Share This Page